Nuffnang

Jumaat, 23 Disember 2011

Adi Putra - Google Blog Search

Adi Putra - Google Blog Search


Lagu OST Tentang Dhia oleh <b>Adi Putra</b> (Lirik +Video) | nurizspace

Posted: 11 Nov 2011 11:13 PM PST

Lagu nyanyian Adi Putra dalam drama Tentang Dhia ni, memang sedap, suara Adi nyaring, dulu Adi pernah nyanyikan lagu Kelahiran dan beberapa lagu untuk drama Tanggang kalau tak silap. Kali ni lagu Dhia dijadikan lagu ost dalam drama terbaru lakonan Adi dengan Nora Danish.

Sudah dapat lirik penuh dan bagi yang mencari lagu full version mp3 Dhia ni sila klik link kat bawah ni utk download ok..

Ada video khas saya buat untuk lagu ni hehe…

DOWNLOAD FULL VERSION LAGU DHIA MP3

Lirik

Sejak bertemu kau dan aku

Menusuk jantungku mula jiwaku

Merelakan diriku menjadi milikkmu

Itu yang ku mahu

Itu yang ku mahu…cintamu

Sinar mentari pasti

Menyinar rahsia sunyi

Biarlah ku bermimpi

Terlena dibuai sepi

Dhia yang aku cinta

Selama ini kuharapkan

Cuba kau fahami

Takkan dirimu dilukai

Dhia yang aku cinta

Selama ini kuharapkan

Cuba kau fahami

Takkan dirimu dilukai

p/s:ada sikit suara mcam penyanyi Dwen kan

Artikel lain:Sinopsis Tentang Dhia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site. Full content generated by Get Full RSS.

<b>Adi putra</b> bukan kejar anugerah | Tatkala Aku Berbicara

Posted: 03 Nov 2011 12:00 AM PDT


RAMAI pengarah filem, drama dan teater handalan memuji aura dan bakatnya. Antara mereka, U-Wei Shaari, Osman Ali dan Syamsul Yusof. Perkara ini tidak menghairankan kerana Adi Putra sememangnya dilahirkan dengan bakat dan rupa.

Seperkara yang nyata, walaupun Adi semakin banyak berlakon, dia sendiri bukanlah seorang pengejar anugerah, sebaliknya sentiasa memburu kualiti dalam tugasannya.

Lantas formula yang Adi pegang sepanjang menggenggam status seorang pelakon adalah dia mestilah bekerja dengan sepenuh ikhlas kerana ia berkaitan soal rezeki dan imej lakonan anak seni tempatan.

Pertemuan dengan Adi di Balai Berita, Bangsar, Kuala Lumpur, petang Rabu lalu berlangsung dalam suasana penuh gelak ketawa. Rap juga ingin berkongsi perasaannya selepas disebut-sebut bakal tersenarai sebagai finalis dalam Anugerah Skrin 2011 (ASK2011) malam ini.


Dalam memperkatakan mengenai peluang itu, Adi tetap 'cool' seperti seadanya.

Ramai menganggap, melihat kepada lakonannya dalam telemovie Air Mata Nur Salina dan filem KL Gangster, tidak mustahil dia boleh menggugat calon pelakon lelaki lain.

Kata Adi, kalau dicalonkan nanti, ia menjadi satu bonus kerana dia enggan meletakkan sebarang harapan.

"Susah untuk saya fikir apabila ada pihak bercerita nama saya mungkin tersangkut dalam sampul surat pada malam ini. Ia kerana semua itu hanya satu spekulasi. Ia lagi masih samar dan bukannya satu pengesahan.

"Bagaimanapun, saya hanya mampu berterima kasih kepada mereka yang berkata begitu (ramalan) kerana ia saya anggap satu pencapaian.

"Soal tersenarai atau tidak, menang atau kalah bukanlah menjadi isu buat diri saya kerana semua itu bergantung kepada rezeki. Lagipun selepas hampir 10 tahun menjadi pelakon, saya masih tetap yang sama, bekerja untuk kepuasan diri dan juga setiap produksi yang menawarkan peluang kepada saya.

"Insya-Allah kalau benar saya tersenarai atau menang malam nanti, ia satu hadiah yang indah. Bagaimanapun, saya percaya ramai lagi pelakon lelaki lain di Malaysia yang hebat-hebat daripada segi mutu lakonan," katanya.

ASK2011 buat kesekian kalinya akan berlangsung dengan tema Kilauan Emas atau Golden Glamour di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC). Ia juga akan dipancarkan secara langsung menerusi TV3 malam ini dengan hos, Ally Iskandar dan Rozita Che Wan.

Acara itu antara lain bertujuan memartabatkan penerbitan drama, filem dan produksi.

Selain penyampaian trofi kepada pemenang, peminat juga akan dihiburkan dengan pelbagai segmen nyanyian serta acara laluan karpet merah.

Antara artis yang bakal membuat persembahan malam ini termasuk Tomok, Aizat, Awi Rafael, Ella, Dayang Nurfaizah, Alyah, Meet Uncle Husain dan ramai lagi.

Kata Adi yang menonjolkan lakonan cemerlang dalam teater muzikal Sri Mersing
di Istana Budaya (IB) tidak lama dulu dengan watak Damak, ASK adalah pentas terbaik bagi stesen TV menghargai anak seni dan karyawan kreatif tempatan.

Bagi Adi, perjalanan seninya masih jauh dan dia akan tetap memberikan sokongan kepada setiap anugerah hiburan yang dianjurkan di negara ini termasuk juga ASK.

"Sejak dulu saya hanya menonton acara anugerah di kaca TV saja. Namun, apabila diundang ke setiap majlis anugerah, saya rasa sungguh berbesar hati serta gembira kerana di situlah saya dapat berjumpa rakan artis.

"Selalunya kita semua sibuk dengan tugas di lokasi dan agak jarang dapat bertemu dalam sebuah majlis yang besar. Saya juga akan cuba bergaya mengikut tema yang ditetapkan penganjur ASK2011 sebagai tanda menghormati majlis," ujarnya sambil tersenyum.

Lakonan Adi dalam Air Mata Nur Salina dikatakan berupaya membuka mata juri ASK2011 meskipun dia hanya muncul dalam beberapa babak.

Kemunculan Adi sebagai antara teraju utama filem drama aksi KL Gangster juga berjaya membuka ruang yang lebih kepadanya untuk menembusi senarai Top 5 ASK2011 malam ini khususnya bagi kategori Pelakon Lelaki Terbaik Filem.

Ramai berasakan kemunculannya bersama Aaron Aziz, Syamsul Yusof dan Zizan Razak menghidupkan KL Gangster sehingga mampu meraihkan kutipan RM12 juta.

"Saya gembira melihat perkembangan industri filem Malaysia yang semakin maju.
Banyak filem box-office tempatan dihasilkan dalam setahun dan ia satu peningkatan yang sangat positif. Selain itu drama di pelbagai slot terutama Cerekarama juga semakin berkualiti dalam memikat penonton untuk terus setia di kaca TV.

"Saya harap akan dapat berlakon di bawah arahan lebih ramai pengarah yang hebat di negara ini. Bagi saya ilmu filem tidak pernah habis," katanya.

Terbaru Adi sedang terbabit dengan pembikinan drama rantaian bersama Nora Danish berjudul Tentang Dhia.

Jelas Adi yang menyifatkan lakonan sebagai nyawa dan jiwa buatnya, Tentang Dhia sebuah karya yang bakal memberikan sebuah kelainan pada warna lakonannya.

"Jujurnya watak dan pembangunan emosi yang saya tampilkan dalam drama ini cukup berbeza kerana ia banyak bermain dnegan air mata dan ekspresi wajah.

"Bagaimanapun, saya yakin dan percaya peminat akan berpuas hati melihat perbezaan itu nanti.

"Alhamdulillah saya sentiasa diberi kepercayaan untuk membawakan watak yang berat dan penuh jiwa seperti ini kerana sebagai seorang pelakon, saya puas menghidupkannya," katanya.

Tentang Dhia akan mula ditayangkan pada 9 November menerusi slot Akasia, mulai minggu depan, Isnin hingga Khamis jam 7 malam di TV3.

Ramai peminat menunggu kemunculan Adi dalam filem Hanyut arahan U-Wei Shaari yang turut dibintangi Datin Sofia Jane, Khalid Salleh, El Manik dan Diana Danielle.

Pastikan anda tidak ketinggalan untuk menyaksikan acara anugerah gilang-gemilang, Anugerah Skrin 2011 malam ini jam 9 malam hanya di TV3.

sumber metro online

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan