Nuffnang

Isnin, 18 Jun 2012

Kilafairy - Google Blog Search

Kilafairy - Google Blog Search


Not Really So <b>Kilafairy</b> Artists Open Boutique &#39;Rack&#39; | Eyulily.com

Posted: 14 Jun 2012 01:17 AM PDT

class="story_image center; style="width:414px">  Kilafairy shows a collection of clothes in the boutique.

SUBANG JAYA: Actress and singer, opening boutiques Kilafairy explain 'Rack' is owned with her sister, Shakira Idora is a start to life more secure future.

Kilafairy or real name, Syakila Jangir Nisha Khan said the fate of himself as an actor and singer has yet to determine and to prepare him to start than now to plan his future with the business.

"There will come a point I will probably no longer needed in the art and I have prepared for it. Business boutique clothing is that interests me most and I happened to take the field at university is fashion marketing.

"All that I learned previously been devoted to boutique rack and hope it will be well received, "he said after being spotted at the launch of the boutique here on Wednesday.

Rack Boutique is located in The City Mall USJ, Subang Jaya, among others, also provides a variety of clothing, footwear and accessories for women.

On the Kilafairy said special design products in the boutique when the show is different and distinct from each other.

He also produces shoes specifically for customers who prefer a higher base.

" It is difficult before looking for shoes more than five inches. It has given me ideas for their own brand of shoes as one of the original rack, "he said.

Meanwhile, Kilafairy install determination to open several more stores, including boutiques specifically for men. In fact, he hopes Rack will be able to penetrate the international market and can introduce the product in other countries.

On another note, Kilafairy will leave for Melbourne, Australia early next July for a month because she wanted to send her sister to pursue further studies while taking advantage of a holiday in the country.

"While on holiday can also eyeing opportunities or find ideas for product diversification Rack," he said.

Related posts:

  1. From boutique to boutique virtual reality
  2. Gambar Kilafairy 2012
  3. Rohana Jalil Admits quarreled with Kilafairy
  4. Relieved Kilafairy Free From Controversy
  5. Wine Butler Glass Rack – Espresso

<b>Kilafairy</b> & Shakira Idora lancar butik &#39;Rack&#39; - Tupai

Posted: 14 Jun 2012 05:00 AM PDT

Pelakon dan juga penyanyi, Kilafairy, 20 dengan rasminya telah membuka butik pakaian dibawah jenama sendiri bersama kakak, Shakira Idora, 22, semalam sebagai jaminan hidup jangka panjang. 

Ujar Kilafairy atau nama sebenar Syakila Nisha Jangir Khan yang ditemui di majlis perasmian butik Rack bertempat di USJ 19 City Mall, Subang Jaya berkata dia bersama kakaknya telah lama menyimpan hasrat untuk memiliki butik pakaian sendiri namun tidak berkesempatan. 

"Mama telah membeli lot ini sejak 3 tahun yang lalu, namun tidak berbuat apa-apa kerana ketika itu pusat membeli belah ini hanya menjual barangan digital seperti telefon bimbit, barangan komputer dan kamera. Selepas bertukar pengurusan, pusat membeli belah ini turut bertukar nama dan baru boleh dibenarkan menjual barangan seperti baju dan sebagainya. Bermula dari situ saya dan kakak bercadang dan bersungguh untuk melakukan perniagaan ini yang memang diminati sejak kecil." 

Kilafairy turut berkongsi pengalaman mereka mengenai pakaian sendiri dan juga kasut setinggi 5-inci yang terdapat di kedainya. 

"Saya dan kakak mereka beberapa helai baju yang ada di sini. Manakala kasut pula, saya mengambil keputusan untuk mereka sendiri kerana merasakan kasut tinggi kegemaran saya agak sukar dijumpai di mana-mana kedai melainkan butik berjenama. Saya inginkan kasut yang tinggi dengan harga yang berpatutan. Oleh yang demikian, saya mengambil keputusan untuk mereka sendiri dan menjualnya dengan harga yang mampu dimilik semua di butik." 

Pakaian yang ada diambil dari seluruh negara termasuk Australia dan London turut dijamin kualitinya dengan harga yang mampu untuk dimiliki. 

Nama butik pula diambil bersempena dengan minat yang mendalam terhadap kartun fantasi dan Rack bermaksud tanduk, itu adalah simbol kepada minat mereka dalam dunia fesyen. 

"Kalau dapat lihat, saya lebih kepada elegan dan lebih gemar dengan warna-warna pastel manakala Shakira lebih kepada rock dan ceria. Simbol tanduk diambil dari 2 cabang yang berbeza dan menjadi satu, dari situlah terbitnya nama Rack."  

Kedai yang mula beroperasi semalam turut menjual pakaian remaja wanita, dan bakal menerbitkan barangan lelaki seperti tali pinggang, beg dompet dan baju. Kedai yang terletak di USJ City Mall, Subang Jaya dijaga sepenuhnya oleh Kila sendiri bersama kakaknya.

<b>Kilafairy</b> mahu lebarkan empayar perniagaan - Tupai

Posted: 15 Jun 2012 01:23 AM PDT

Tidak mahu bergantung semata-mata dalam bidang nyanyian dan berlakon, bintang filem "Karak", Kilafairy dan kakanya, Shakira Idora telah menceburkan diri dalam bidang perniagaan fesyen untuk golongan remaja di luar sana yang gemarkan fesyen terkini. 

Kilafairy atau nama sebenar Syakila Nisha Jangir Khan, 20 tahun, memberitahu dia merasakan membuka perniagaan sendiri adalah satu pelaburan di masa hadapan kerana situasi dalam dunia hiburan berbeza dengan mereka yang mempunyai pekerjaan tetap. 

"Saya merasakan bukan mudah untuk berjaya dalam bidang hiburan sekarang, ditambah dengan bakat baru yang ramai antara faktor kenapa saya mengambil keputusan untuk memulakan perniagaan bersama kakak saya."ujarnya. 

Kilafairy turut berterima kasih kepada kedua ibu bapanya iaitu Rohana Jalil dan juga Encik Jangir Khan kerana memberi sokongan penuh diatas penglibatan Kilafairy di dalam bidang perniagaan ini. 

"Kedua ibu bapa saya antara orang kuat dalam menjayakan butik ini, selain daripada membuat pelaburan menggunakan duit hasil menyanyi saya sebelum ini, mereka adalah yang banyak membantu dari segi kewangan dan idea." 

Tambah pelakon yang baru sahaja menamatkan pengajian dalam bidang perniagaan dan pemasaran di Raffles International College berkata, dia turut mempunyai perancangan untuk melebarkan sayap perniagaan butik yang diberi nama 'Rack' dengan membuka cawangan lain. 

"Saya dan kakak ada perancangan kearah itu cuma buat masa ini saya akan tumpukan perhatian kepada butik pertama kami dahulu. Jika tiada aral melintang, kami akan buka cawangan lain di sekitar Kuala Lumpur dan menjual barangan lelaki pula." 

"Buat masa ini, di kedai kami hanya menjual kasut, baju rekaan kami adik-beradik dan juga beberapa dress yang diimport khas dari luar negara." 

Dalam perkembangan lain, Kilafairy bakal keluar dengan lagu solo sendiri hasil ciptaan Amylea (AF) yang berjudul 'Pasti'. Lagu tersebut mengisahkan tentang kisah percintaan di antara pasangan yang baru sahaja berkahwin namun terpaksa berjauhan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan