Nuffnang

Isnin, 25 Jun 2012

Saiful Apek - Google Blog Search

Saiful Apek - Google Blog Search


<b>Saiful Apek</b> Bebas Tuduhan Dadah | OHBULAN!

Posted: 24 Jun 2012 09:49 PM PDT

Berita Harian melaporkan Saiful Apek, seorang pelakon dan pelawak telah dilepaskan dan dibebaskan daripada tuduhan memasukkan dadah jenis ganja ke dalam badan oleh Mahkamah Majistret Petaling Jaya, hari ini.

Turut dilepaskan bersama Saiful Apek ialah 3 orang rakannya, iaitu Shaiful Baharom, Shah Zainatull Eshan Al Muazam Shah Yahya dan Noremy Mohamad.

Keputusan pembebasan daripada tuduhan telah dibuat oleh Majistret Ahmad Solihin Abdul Wahid selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie terhadap semua tertuduh.

Semua tertuduh didakwa mengikut Seksyen 15(1)(a), Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda.

Saiful Apek pernah dinobatkan sebagai Artis Paling Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2003.

Pilihan Anda: Dadah - <b>Saiful Apek</b> & Tiga Rakan Bebas Hukuman <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2012 11:22 PM PDT

|

PETALING JAYA: Pelakon komedi Mohd Saifulazam Mohamed Yusoff, atau lebih dikenali sebagai Saiful Apek bersama tiga rakannya dibebas dan dilepaskan tanpa perlu membela diri oleh Mahkamah Majistret di sini berhubung tuduhan memasukkan dadah jenis kanabis ke dalam badan mereka dua tahun lalu.

Majistret Ahmad Solihin Abd Wahid membuat keputusan itu selepas mendapati terdapat percanggahan terhadap bukti yang dikemukakan oleh pihak pendakwaan.

Mereka semua sebelum itu dituduh melakukan kesalahan tersebut di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, di IPD Subang Jaya, dekat sini pada 12 Jun 2010 kira kira pukul 11 malam.


Pendakwaan terhadap mereka dilakukan mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman maksimum penjara dua tahun atau denda RM5,000 jika sabit kesalahan.

Bagaimanapun pada 1 November tahun lepas, Saiful Apek, 42, Shah Zainatull Ehsan Al-Muazam Shah Yahya, 28, Shaiful Baharom, 24, dan Noremy Mohamad, 28, mengaku tidak bersalah atas tuduhan itu.

mStar

Related Posts : HIBURAN, TERKINI


Share/Bookmark
Posted by Desperado on 2:22 PM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan