Nuffnang

Jumaat, 21 September 2012

Fouziah Gous - Google Blog Search

Fouziah Gous - Google Blog Search


<b>Fouziah Gous</b> Masih Celaru – Perak Today

Posted: 21 Sep 2012 01:36 AM PDT

Aktres Fouziah Gous mengakui kesedihan terhadap kematian bapanya Mohd Gous Agulam Dastagir pada 11 Ogos lalu menyebabkan dia hilang fokus pada kerjaya pada waktu ini.

Memetik kenyataan di mStar, dia yang baru saja kembali bekerja selepas 20 hari berehat, fikirannya masih terganggu dan sukar memberi tumpuan pada kerja. Walaubagaimana pun emosinya makin stabil sekarang tetapi perasaan sedih itu tentulah masih ada.

"Walaupun saya sudah mula berlakon, tumpuan terhadap kerja itu tidak sepenuhnya. Fikiran saya masih bercelaru dan tidak boleh fokus berbanding komitmen yang biasa saya berikan sebelum ini," katanya.

Dalam pada itu, Fouziah bakal muncul dalam drama Dendam Sarakit. Dalam drama bersiri arahan Fairuz Loy ini, Fouziah bergandingan dengan Zain Hamid, Noniswara, Adam Shah dan Saiful Nizen.

Memengang watak sebagai Sarakit, Fouziah berkata, cabaran terbesar untuk menjiwai karakter itu adalah kesukaran mengungkapkan dialog yang menggunakan ayat bahasa Malaysia baku.

Jangan lupa saksikan Dendam Sarakit yang akan ditayangkan bermula 27 September ini pada setiap Khamis, pukul 10 malam menerusi slot Seram di TV3.

- mD

Fikiran <b>Fouziah Gous</b> Masih Celaru | MyNewsHub

Posted: 20 Sep 2012 07:33 PM PDT

PETALING JAYA – Aktres Fouziah Gous mengakui kesedihan terhadap kematian bapanya Mohd Gous Agulam Dastagir pada 11 Ogos lalu menyebabkan dia hilang fokus pada kerjaya pada waktu ini.

Fouziah, 30, berkata, fikirannya masih terganggu dan sukar memberi tumpuan sepenuhnya pada komitmen lakonan walaupun selepas 20 hari berehat.

"Saya baru sahaja kembali bekerja selepas lebih dua minggu berehat di rumah kerana kematian bapa. Alhamdulillah, emosi saya makin stabil sekarang tetapi perasaan sedih itu tentulah masih ada.

"Walaupun saya sudah mula berlakon, tumpuan terhadap kerja itu tidak sepenuhnya. Fikiran saya masih bercelaru dan tidak boleh fokus berbanding komitmen yang biasa saya berikan sebelum ini," katanya.

Fouziah berkata demikian ketika ditemui selepas pelancaran drama Dendam Sarakit di Sri Pentas Bandar Utama, di sini, Khamis.

Dalam drama bersiri arahan Fairuz Loy ini, Fouziah bergandingan dengan Zain Hamid, Noniswara, Adam Shah dan Saiful Nizen.

Ia akan ditayangkan bermula 27 September ini pada setiap Khamis, pukul 10 malam menerusi slot Seram di TV3.

Fouziah berkata, dia terpaksa mengatasi kedukaannya dan berusaha mengembalikan rentak dan tumpuan kerana sudah terikat dengan pelbagai komitmen yang tertangguh sebelum ini susulan kematian tersebut.

"Saya terpaksa lunaskan tanggungjawab pada beberapa projek lakonan kerana ia sudah tertangguh sebelum ini apabila bapa saya meninggal dunia.

"Mahu tidak mahu, saya perlu fokus dan mencari kekuatan agar dapat bekerja seperti sedia kala," katanya yang baru pulang dari Maghribi untuk penggambaran telefilem Siapa Di Hatimu, minggu lalu.

Mengenai watak sebagai Sarakit dalam Dendam Sarakit, Fouziah berkata, cabaran terbesar untuk menjiwai karakter itu adalah kesukaran mengungkapkan dialog yang menggunakan ayat bahasa Malaysia baku.

"Sukar sebenarnya untuk mengungkapkan dialog drama ini kerana saya perlu bertutur dengan bahasa Malaysia yang lengkap seperti ayat rasmi dan baku, bukan bentuk perbualan harian.

"Lagipun pembabitan dalam drama ini yang menjalani lebih 90 peratus penggambaran di Bentong, Thailand selama 32 hari merupakan pengalaman pertama saya berjauhan daripada keluarga untuk tempoh yang panjang.

"Akibat tidak tahan menanggung rindu pada ibu, saya curi-curi peluang juga balik ke Kuala Lumpur apabila penggambaran tidak melibatkan adegan melibatkan saya," katanya.

Bapa Fouziah meninggal dunia pada 11 Ogos lalu akibat sakit tua pada usia 75 tahun. -  mStar Online

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

Fouziah Gous Mengaku Bercinta Dengan Datuk Seri

Fouziah Seram Diserang Raja Laut, Puteri Saka

Fouziah Tidak Rungsing Dikaitkan Dengan VIP

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

<b>Fouziah Gous</b> Kini Kembali Berlakon Dan Kisah Cinta Rekaan <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2012 06:34 PM PDT

Fouziah Gous Kini Kembali Berlakon Dan Kisah Cinta Rekaan Semata

Fouziah Gous Kini Kembali Berlakon Dan Kisah Cinta Rekaan SemataSemenjak bapa beliau meninggal dunia pada 11 Ogos lalu, Fouziah Gous seakan menyepi sebentar daripada dunia hiburan & ini di'akui sendiri oleh pelakon ini ketika di'temui.

Fouziah Gous berkata beliau berkurung dua minggu di'rumah selepas kematian bapanya akibat sakit tua dan kini kembali bekerja selepas 20 hari berehat daripada jadual kerja biasa.

Penampilan pertama Fouziah Gous kali ini adalah menerusi drama bersiri Dendam Sarakit yang bakal bersiaran bermula 27 September ini melalui slot Seram di TV3.

Ketika di'temui di majlis pelancaran drama bersiri itu di Sri Pentas, Fouziah Gous tidak terlepas daripada di'tanya pihak media tentang kisah cinta & rancangan perkahwinan.

"Entah bila pula saya hendak kahwin. Agak kelakar sebenarnya apabila ada yang soalkan isu kahwin kepada saya. Saya masih tiada masa untuk fikir tentang kahwin"

Fouziah Gous turut menyatakan yang gossip yang beliau akan berkahwin dengan VIP tertentu hanya rekaan semata daripada orang ramai & kini mahu fokus kepada kerjaya.

Related Posts
Categories
Tag

Tiada ulasan:

Catat Ulasan