Nuffnang

Ahad, 9 September 2012

Remy Ishak - Google Blog Search

Remy Ishak - Google Blog Search


i write from the core: my <b>remy ishak</b> :*

Posted: 08 Sep 2012 08:26 PM PDT

i never wrote here about this guy who had been in my life for over 7 years, sorry i didnt have his picture to show. im not into him before so why the f keeping his picture, well 9/9 had change me, he, our story. :) weve been friends for 6 years ++ so its started when im in standard 6. he is 6 year older than me. hahahahaha bodoh. idk how i get to know him. 6 years weh older. haish. so last night i know that he's been waiting for me all these years. so i decided to accept him. :)
futher story on next post maybe. gotta go study for my public speaking test. :) chao.

BERITA ARTIS - <b>Remy Ishak</b> Terperangkap Dalam Budi - Gua.com.my

Posted: 02 Sep 2012 09:00 AM PDT

"Ketika penggambaran filem ini, saya jadi macam psiko kerana perlu ambil mood yang berbeza-beza dalam masa sehari. Misalnya, sebelah pagi saya kena berlakon di era penjajahan Jepun, menjelang tengahari saya kena berada di zaman 1990-an pula. Memang rasa penat sebab kena bermain dengan pelbagai perasaan.

Pada saya, watak Budi cukup mencabar. Bagaimanapun, saya cukup gembira kerana mendapat peluang menjayakan watak ini. '29 Februari' adalah satu nakshah yang harus dibanggakan.  Selain tampilkan genre berbeza, ia juga menggunakan format 3D yang julung-julung kali diaplikasikan untuk filem tempatan. Biar pun penat, saya berasa puas," ujar Remy yang ditemui pada pra-tonton filem terbitan KRU Studios itu pada Selasa.

Selain penat, Remy juga mendedahkan  dia gagal melepaskan diri daripada karektor Budi sehingga memaksanya untuk berehat selama sebulan selepas penggambaran tamat.

"Saya pun tidak tahu mengapa sukar meninggalkan watak Budi. Pengaruh Budi amat kuat. Saya terpaksa mengambil masa yang agak lama untuk kembali kepada biasa. Sudahnya, saya mengambil cuti selama  sebulan untuk berehat di rumah. Saya terpaksa tolak tawaran berlakon yang datang kerana berasa tidak mampu menjayakannya. Kini saya telah pulih seperti biasa dan sedia terlibat dengan mana-mana produksi yang berminat mendapatkan khidmat saya," ujar Remy yang turut menyanyi dalam filem arahan Edry Abdul Halim itu.

Mengulas tentang gandingan pertamanya bersama pelakon bukan Melayu, Jojo Goh, Remy memberitahu, dia senang dan kagum dengan komitmen yang ditunjukkan oleh pelakon itu. Baginya, Jojo seorang pelakon yang sangat bagus dan profesional.

"Jojo sangat bagus dan profesional. Walaupun dia ada pengalaman berlakon dengan produksi luar negara, dia tetap merendah diri dan suka bertanya jika ada perkara yang kurang difahami. Selain itu, dia juga mampu bercakap dalam Bahasa Melayu dengan baik. Jadi, saya rasa selesa dan mudah untuk berbincang dengannya. Sepanjang penggambaran, saya dan Jojo dapat berkerjasama dengan baik," ujar Remy.

'29 Februari' menyaksikan Remy Ishak menyanyikan tiga buah lagu kesemuanya iaitu Kelip-Kelip, Jagalah Diri dan Seperti Dulu. Kesemua lagu ini adalah ciptaan dan gubahan Edry Abdul Halim.

msredcheesecake: DIA MACAM <b>REMY ISHAK</b> KE?

Posted: 28 Aug 2012 07:37 PM PDT

Assalamualaikum....

Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Maaf Zahir Batin. Boleh wish lagi kan? Nak wish jugak. Rasa macam best pulak wish selamat hari raya banyak kali.

Belum ada kesempatan nak upload gambar raya. Ada separuh gambar kat kamera adik, ada yang kat kamera sendiri dan ada kat kamera mak. Nantilah kumpul sekali baru pilih yg paling cun upload sini.

Ini gambar Iman Zary Haqimie atau nama glamournya Iman. Tapi hari itu pergi beraya rumah adik msred di Alam Impian Shah Alam, one of my little sister cakap Iman macam Remy Ishak bila dipakaikan baju macam ni. Remy Ishak dalam cerita apa ntah suka pakai macam Dalam cerita 29 Febuari kot, suka pakai baju kemeja petak.

Ade ke sama?

- Posted using BlogPress from my iPad

Tiada ulasan:

Catat Ulasan