Nuffnang

Isnin, 10 September 2012

Zizan Razak - Google Blog Search

Zizan Razak - Google Blog Search


<b>Zizan Razak</b> Terpaksa Memilih | MyNewsHub

Posted: 04 Sep 2012 07:21 PM PDT

KUALA LUMPUR – Salah faham dan dakwaan yang menuduh Zizan Razak tidak komited pada kerja menyebabkan pelawak dan pengacara itu mengambil pendekatan mahu menumpukan kepada tawaran tertentu sahaja pada satu-satu masa.

Zizan atau nama sebenarnya Mohd Razizan Abdul Razak, 28, berkata, dia kini hanya memberi perhatian terhadap satu atau dua tawaran dalam tempoh tertentu sejak tuduhan liar kononnya tidak memberikan komitmen pada promosi filem diperkatakan sebelum ini.

Ujar Zizan, dia hanya memberikan tumpuan pada promosi filem Hantu Kapchai yang akan ditayangkan tidak lama lagi dan persiapan untuk pertandingan Maharaja Lawak Mega 2012 bersama Johan.

"Sebelum ini, timbul tuduhan kononnya saya tidak beri kerjasama dan tidak komited pada promosi filem-filem lakonan saya kerana melakukan banyak kerja serentak.

"Keputusan ini (fokus pada kerja tertentu) tiada kaitan pun dengan situasi di mana saya pernah jatuh sakit sebelum ini akibat kuat bekerja. Saya bukan memilih kerja tetapi mahu lebih fokus pada satu atau dua tawaran sahaja," katanya.

Zizan berkata demikian ketika ditemui pada pelancaran program terbaru berjudul Jejak Jepun bersama Zizan di sebuah hotel di sini, petang Selasa.

Ia merupakan sebuah program enam episod yang berkonsepkan diari kembara (travelog) di pelbagai destinasi menarik di sekitar Jepun.

Menerusi program selama setengah jam ini, Zizan akan berkongsi dengan penonton pengalamannya mengembara ke Osaka, Kobe, Wakayama, Kyoto, Shirahama, Yokohama dan Tokyo.

Katanya, pengalaman pertama mengacarakan travelog memberikan dimensi dan pengalaman baru kepadanya yang selama ini hanya menerajui program hiburan sahaja.

"Program ini membuka minda saya dan memberikan kelainan daripada program-program hiburan yang selalu saya acarakan. Konsep yang santai dan bebas itu memudahkan kerja saya untuk berinteraksi dan berkongsi pengalaman di Jepun dalam travelog ini.

"Bukan sahaja saya dapat pengetahuan baru mengenai negara itu, malah ia mendedahkan saya kepada budaya dan disiplin masyarakat mereka dalam kehidupan seharian serta kerja.

"Kalau diberi peluang, saya mahu mengacarakan program begini lagi," katanya yang berada di Jepun selama dua minggu pada penghujung Jun lalu.

Sementara itu, Pengurus Kumpulan Saluran Hiburan Astro Azlin Reza Azmi berkata, Zizan dipilih sebagai pengacara kerana karakter yang lincah dan bersahaja.

"Kami percaya Zizan mampu mengacarakan program ini dengan sentuhan dan gayanya yang tersendiri pasti memikat hati penonton," katanya.

Program ini bakal ditayangkan bermula 12 September depan pada setiap Rabu pukul 9 malam di Astro Prima (saluran 105). – mStar Online

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

Hantu Bonceng - Pandangan Berbeza Bijak Pandai Agama

Lagu 'Bawaku Pergi' Galak Remaja Lari Rumah?

Pencipta Kecam Pihak Cuba Haram 'Bawaku Pergi'

Zizan (Raja Lawak) Dimasukkan Ke Hospital

Zizan Sedar Wang Bukanlah Segalanya

Zizan, Awal Pengacara Tetap Melodi Mulai Jun Ini

Zizan, Jue Saling Merindu

'Kereta' Zizan Raja Lawak Bakal Dilelong?

Zizan Buat Rumah Terbuka Pada Raya Ke-3

FOTO: Travelogue Jejak Jepun Bersama Zizan

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

<b>Zizan Razak</b> Berubah Hati Kepada Gadis Jepun

Posted: 05 Sep 2012 05:00 AM PDT

berita | Tempatan

Teks oleh Syafiqah Jalal

KUALA LUMPUR, 5 SEPT 2012: Pelawak dan pengacara yang masih lagi digosipkan bercinta dengan pelakon Pan Asia, Juliana Evans iaitu Zizan Razak mengakui hatinya kini sudah berubah serta dimiliki oleh gadis berbangsa Jepun.

Semuanya gara-gara selepas peserta Raja Lawak 1 ini berpeluang menjejakkan kakinya ke negara matahari terbit itu pada 30 Jun yang lalu untuk mengemudikan sebuah program travelog berjudul Jejak Jepun Bersama Zizan yang akan ditayangkan di Astro Prima mulai 12 September ini.

Zizan Razak atau Zizan Raja Lawak berkata perwatakan gadis Jepun yang comel dan mudah didekaiti itu membuatkan dirinya sangat selesa dengan mereka terutama sekali ketika berkunjung ke restoran Maid Café, Jepun.

"Terus-terang saya sekarang sudah mula terpikat dengan gadis Jepun selepas berkunjung ke sana. Mereka sangat cantik dan comel. Paling yang saya tidak boleh lupa apabila berkunjung ke sebuah restoran di sana.

"Dalam restoran yang diberi nama Maid Café itu ada ramai perempuan yang sangat cantik dan comel, malah wajah mereka tak ubah seperti pelakon kartun animasi. Mereka bukan sahaja cantik, malah melayan saya sebagai tetamu dengan sangat baik.

"Saya sempat berbual dengan salah seorang daripada mereka dan kemesraan kami serta-merta terjalin sehingga gadis Jepun itu ada menjemput saya datang ke rumahnya. Bagi saya itu adalah pengalaman manis sewaktu berada di sana ," katanya di dalam siding media Jejak Jepun Bersama Zizan di Restoran Kumora, Hotel Corus, petang semalam.

Menariknya, Zizan yang bakal mengemudikan 6 episod itu telah mengembara ke pelbagai tempat menarik di Jepun seperti Osaka, Kobe, Wakayama, Kyoto, Shirahama, Yokohama dan Tokyo.

Zizan Razak memberitahu, dia amat teruja menjejakkan kaki ke sana malah tidak akan sekali pun melupakan setiap momen-momen indah yang dialaminya selama 15 hari berada di negara tersebut

"Saya berada di sana daripada 30 Jun hingga 13 Julai dan apa yang boleh saya katakan setiap detik yang saya lalui di sana semuanya indah dan tidak boleh dilupakan. Lagipun memang menjadi impian saya sejak kecil untuk ke sana.

"Banyak pengalaman yang tak boleh saya lupakan. Antaranya saya berpeluang menziarah Muzium Sumo di mana saya berpeluang untuk belajar cara-cara untuk bersumo. Selain itu, saya juga bernasib baik dapat berlatih menjadi ninja kerana bukan calang-calang orang boleh mempelajarinya," ceritanya lagi.

Sementara itu, Pengurus Saluran Astro Prima, Namanzee Harris berkata, Zizan adalah pengacara yang sesuai untuk mengendalikan program ini dan pemilihannya dibuat kerana mahu memberikan kelainan kepada program travelog biasa.

"Zizan merupakan pilihan yang tepat kerana kami rasa dia boleh memberi kelainan kepada program travelog kami supaya kami dapat menyuntik elemen komedi ke dalam program ini. Malah, program ini memang lain dari program-program travelog yang sedia ada, di mana selain membongkar tempat menarik dan makanan istimewa mereka, Zizan juga dikehendaki melakukan 2 misi menarik pada setiap episod," katanya.

Jejak Jepun Bersama Zizan bakal ditayangkan di Astro Prima menerusi saluran 105 pada setiap Rabu, jam 9.00 malam bermula 12 September ini.

Kuah Sate Boleh Bikin Mata <b>Zizan Razak</b> Bengkak – Perak Today

Posted: 21 Aug 2012 04:01 AM PDT

Pelawak Zizan Razak terpaksa menelan air liur melihat juadah sate yang dibuat neneknya pada setiap tahun sempena Hari Raya kerana tidak dapat menikmatinya akibat alahan.

Zizan atau nama sebenarnya Mohd Razizan Abdul Razak, 28, berkata, dia akan mengalami alahan pada seluruh badan manakala matanya akan bengkak setiap kali menikmati makanan itu bersama kuahnya.

"Sate adalah antara makanan kegemaran saya yang dimasak nenek setiap tahun. Tapi sekarang ini saya dah tak boleh makan kerana kuah kacangnya membuatkan saya akan mengalami alahan seluruh badan.

"Ia mampu mengganggu tekak dan mata pula akan bengkak. Pelik pula rasanya, bila dah jadi artis, tiba-tiba tak boleh nak makan kuah kacang, ngada-ngada betul saya ini," selorohnya.

Tambah Zizan, walaupun dia boleh menikmati sate tanpa kuahnya bagi menghilangkan kempunan, namun ia tidak akan berasa sedap dan seperti kekurangan sesuatu.

Bercerita mengenai keseronokannya beraya, Zizan berkongsi kisah kanak-kanaknya yang pernah dimarahi ibu gara-gara bermain mercun sehingga menyebabkan langsir rumah terbakar.

"Mengenangkan kembali kejadian itu, ia memang lucu. Pada malam raya, biasalah semua sibuk dengan tugasan masing-masing termasuklah ibu saya yang ketika itu sedang memasang langsir.

"Saya pula seronok bermain mercun. Entah macam mana mercun itu tersalah tembak dan ia terkena langsir ibu yang baru dipasang sehingga terbakar.

"Esoknya, rumah kami kekurangan satu langsir. Nampak pelik saja setiap kali tetamu bertandang," katanya yang akan membuat majlis rumah terbuka di rumahnya di Kuala Terengganu pada Hari Raya ketiga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan