Nuffnang

Isnin, 8 Oktober 2012

Lisdawati - Google Blog Search

Lisdawati - Google Blog Search


Dia buat dah: Kes saman <b>Lisdawati</b>: Mahkamah tolak rayuan Nadia <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2012 07:05 AM PDT


KUALA LUMPUR 18 Sept. - Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak rayuan pelakon Nadia Mustafar terhadap perintah membayar ganti rugi RM50,000 kepada rakan artis, Lisdawati berhubung satu kes saman fitnah.
Hakim Abang Iskandar Abang Hashim memutuskan demikian dengan kos RM3,000 yang perlu dibayar oleh Nadia atau nama sebenarnya Siti Naziyah Sheikh Mustafar kepada Lisdawati.
Keputusan itu sekali gus mengekalkan keputusan Hakim Mahkamah Sesyen Sivil, Yong Zarida Sazali pada 31 Oktober tahun lalu.
Menurut beliau, Yong Zarida telah membuat keputusan yang betul dengan mengguna pakai undang-undang yang sewajarnya terhadap fakta-fakta yang dikemukakan oleh kedua-dua pihak dalam perbicaraan kes itu.
Berikutan itu, menurut Hakim Abang Iskandar, tiada alasan untuk Mahkamah Tinggi meminda keputusan tersebut.
Pada prosiding hari ini, kedua-dua pelakon itu tidak hadir.
Peguam Siti Noor Julaini Shahar hadir bagi pihak Nadia dan peguam Sangeet Kaur Deo mewakili Lisdawati.
Lisdawati, 34, atau nama sebenarnya Nisdawati Nazaruddin memfailkan saman fitnah terhadap Nadia, 36, pada 1 April 2010 kerana mendakwa Nadia telah memberi wawancara berunsur fitnah terhadapnya dalam artikel yang ditulis oleh wartawan majalah Media Hiburan, Hanif Abdul Ghani.
Hanif telah meninggal dunia akibat penyakit tibi pada 18 Julai 2009 di Hospital Tuanku Jaafar, Seremban, Negeri Sembilan.
Artikel yang bertajuk Hutang - Nadia Mustafar serang Lisdawati? disiarkan oleh majalah mingguan berkenaan bertarikh 8-14 Januari 2005.
Dalam tuntutannya itu, Lisdawati yang merupakan isteri kepada pelakon Fauzi Nawawi memohon ganti rugi RM250,000 serta faedah lapan peratus dan kos-kos lain ekoran penyiaran wawancara tersebut yang didakwa telah menyebabkan imej dan periuk nasi aktres itu terjejas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan