Nuffnang

Selasa, 20 November 2012

Noorkhiriah - Google Blog Search

Noorkhiriah - Google Blog Search


Fafau excited about working with Hot FM | Eyulily.com

Posted: 20 Nov 2012 07:25 AM PST

Despite failing to defend the trophy Comedy Artists Popular Women onStar Popular Star Award 2011 (ABPBH2011) ago, actoraces, Noorkhiriah Ahmad Shapie never struck disappointed.
 What's more, three times won the prize in Baiturrahman enough to make him grateful for God's gift of art talent. Anyway, beautiful mother of two children, such as isolating themselves in the eyes of the local media. Noorkhiriah, 35, seemed to be comfortable'Low-profile' and kelibatnya only be watched in TV dramaalone.

So, what caused him to act so?


Meet with the photography session held at the GalleryNews, NSTP Bangsar recently after a fairly long overdue,Noorkhiriah admit him to be open to answer all questions, including claim that no longer need the media.
Rejecting strictly negative charges, Noorkhiriah said, notintention to no longer contact the media for sharinglatest story, just acting dense schedule.

He said, busy in filming location prevents him arrange suitable date for the success of the photography session.

 "The demands of my job to be the main reason. How could I notneed the media as long as involved in the arts, supportjournalists is very important and very necessary. Nevertheless, Ioften not able to meet the invitation photography arranged for theless suitable.

"There were times when the selected date when Iinvolved shooting outside the Klang Valley. So do not bemake except on site. Furthermore, I feel no compelling storyto display other media about the work alone. So no storysensation and controversy, what will people read it?

"SoI think the possibility boring story later, it is betterif the space is given to artists who have more storiesgreat for sharing. Let me devote his full attention towork as acting bids already received incessantly.

"Pun However, as an artist accustomed to playing in front of the camera,feeling homesick for the success of photography did exist, "he said,Wanpa styling design clothes and make-up by Linda Bridal. />
Friendly talk, no veiled image Noorkhiriah little informeven jeopardize sustenance. In fact, due to the busy schedule he also actedhad rather be away from her two jewels, Muhammad Hudhaifah,3, and Muhammad Yusoff, 1, which is sent back to the village.

Also got a chance to share feelings attached konti HotFM on 12 and 13 October, Noorkhiriah said it was a new experienceand special for him. />
born actress mused Raub, Pahang,turns out responsibilities as a radio presenter on duty duringmorning was not easy.

"Two days I took up the challenge to beradio presenter together Fafau (Fara Fauzana) and Nana Mahzan indeedfun. Then, I invited the FBI and served as AGvacation.

"To me, it's pretty entertaining to have a chanceinteract with listeners. Various behaviors that influence our listenerscareful because they are friendly, unpretentious and very funny.

"However, I admit quite awkward on the first day. Luckily there was Fafauand Nana that helps and thanks that I could do well.In fact, even as early as 5 am and I was in Sri Pentas,Home town, working experience konti Hot FM radio was veryworth it and I really like it.

"So, suppose that thereopportunity for me to join the radio one day be a full-time,I probably will not push and will consider. This is because I was so happy to do the job. Even a brief experience in radioFafau and Nana together quite beautiful and it is sure to be memorable notunforgettable indefinitely, "he said.

On the question aboutfeedback listeners and fans, Noorkhiriah said, she again grateful for obtaining positive support. Although perceivedperformance somewhat chaotic but as long as people entertained, itan appreciation. What's more, as a first and verynew. />
Regardless, Noorkhiriah very grateful to Fafaufor being willing to give him the chance to show off their talents as a presenter radio. />
Clear Noorkhiriah again, Fafau invited towork for a week but he could not fulfill becausebound with drama filming schedule.

The popular dramaever starring Noorkhiriah is Nur Caliph of 16Floating Seri sitcom episodes and Mai Mai Chek second season with RadioTelevision Malaysia (RTM).

Noorkhiriah also told he had received an offer to be acted in the shooting outside the country.

 Now also ventured into business as a guaranteefuture, Noorkhiriah said he is currently involved dealingprovide small vans to production. />
He said, do not think the response was very good to her are planning on adding a few more vans.

Related posts:

  1. Fara Fauzana not mind working at the feast
  2. Note Glaxy excited Samsung Yuna work launched
  3. 'Evanescence' Excited In Concert Tonight
  4. Forum for working mothers
  5. Parents are working less time for children

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Noorkhiriah</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Nov 2012 03:23 PM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Noorkhiriah</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 03:16 PM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Noorkhiriah</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 03:21 PM PST


Hijrah <b>Noorkhiriah</b> | Kaki Bising Dot Com

Posted: 05 Jun 2012 12:24 AM PDT

Dalam sebuah majlis yang berlangsung pada pertengahan tahun lalu, Noorkhiriah Shapie dilihat tampil dengan gaya yang berbeza apabila memakai penutup kepala sehingga menimbulkan tanda tanya ramai pihak.

Ketika ditemu bual oleh para wartawan, pelakon yang popular menerusi filem Papadom itu memberitahu dia sebenarnya masih lagi belum bertudung, tetapi sedang berjinak-jinak mahu menutup aurat.

Bagaimanapun, ketika hadir semasa sesi fotografi bersama Kosmo! baru-baru ini, pelakon kelahiran Raub, Pahang itu mengakui dia kini memang sudah nekad untuk memakai tudung sepenuhnya.

"Walaupun sudah mula berjinak-jinak untuk melakukan perubahan terhadap penampilan, saya hanya bertudung sesekali sahaja dan masih lagi menerima tawaran lakonan yang tidak memerlukan saya supaya tidak bertudung.

"Namun, kini saya sudah bertekad mahu bertudung sepenuhnya dan tidak mahu menoleh ke belakang lagi. Tidak dinafikan memang ada pihak yang mula memandang sinis terhadap penampilan saya ini, tetapi inilah keputusan saya sekarang," ujar ibu kepada dua orang anak itu.

Bercerita tentang perubahan yang berlaku terhadapnya dirinya itu, Noorkhiriah memberitahu semuanya bermula ketika dia bercuti bersama keluarga di Singapura pada 11 November 2011 sempena menyambut ulang tahun perkahwinanannya yang kelima.

Ujarnya, mulai saat itu tiba-tiba terdetik di hatinya agar dia perlu melakukan perubahan terhadap penampilan diri. Tanpa berfikir panjang dia telah membuat keputusan untuk bertudung sepenuhnya.

"Selama ini saya telah memperoleh rezeki yang banyak serta dikurniakan seorang suami yang baik dan dua orang anak. Namun, saya masih lagi tidak mengikut suruhan-Nya terutama sekali bab menutup aurat.

"Berbanding beberapa rakan artis yang berhijrah setelah mengalami perkara yang pelik sehingga membuatkan mereka berubah, perubahan yang berlaku terhadap diri saya pula adalah atas kesedaran sendiri dan berkat doa suami," jelasnya.

Mengenai karier sebagai seorang pelakon pula, Noorkhiriah menjelaskan bertudung langsung tidak pernah membataskan dirinya untuk terus bergiat aktif dalam bidang lakonan.

Ujarnya lagi, sehingga kini dia masih lagi banyak mendapat tawaran berlakon, namun dia seboleh-bolehnya cuba untuk elak daripada melakukan adegan-adegan yang bersentuhan dengan lelaki.

"Sudah tentu rezeki itu tertakluk kepada kuasa Allah dan saya sangat bersyukur kerana rezeki dalam bidang lakonan masih lagi ada. Namun, dengan imej sekarang ini saya perlu menjaga batas semasa penggambaran.

"Selalunya saya akan berbincang dengan pengarah terlebih dahulu, misalnya kalau ada adegan bersentuhan. Malah, saya berasa sangat lega apabila pengarah dapat memahami kehendak saya," jelasnya.

Tidak dinafikan Noorkhiriah merupakan antara pelakon wanita tempatan yang sangat versatil dan mampu membawakan apa sahaja watak yang diberikan terutamanya dikenali ramai menerusi watak komedi.

Sebagai bukti pelakon berkenaan pernah menggondol anugerah Pelakon Komedi Wanita Popular selama tiga tahun berturut-turut iaitu pada tahun 2008, 2009 dan 2010.

Menurutnya, biarpun kini sudah bertudung sepenuhnya, dia tidak terlalu selektif terhadap sebarang tawaran lakonan yang diterima, termasuk berlakon dalam drama atau telefilem komedi.

"Sekalipun saya kini sudah bertudung, tidak bermakna saya perlu memilih tawaran tertentu kerana lakonan merupakan kerjaya saya. Tidak kisah apa sahaja genre sama ada serius atau komedi, saya akan tetap memberikan lakonan yang terbaik.

"Lagipun yang berubah cuma penampilan saya sahaja, tetapi kerjaya saya sebagai pelakon masih lagi seperti biasa. Asalkan ada persefahaman dan toleransi antara saya dan pengarah, saya tidak kisah membawakan apa sahaja watak," jelas isteri kepada Azfaidzul Antan itu.

Ujarnya, jika selama ini dia lebih kerap memegang watak protagonis dalam lakonannya, Noorkhiriah juga sebenarnya mempunyai keinginan untuk membawakan watak hitam atau jahat sebagai satu bentuk cabaran baharu dalam kerjayanya.

kosmo

Incoming search terms:

Tausug Bayan: Raya pertama di Port Dickson - <b>Noorkhiriah</b>

Posted: 11 Aug 2012 03:48 PM PDT

SEMAKIN berusia semakin matang, semakin lama dalam industri juga menjadikan dramatis Noorkhiriah Ahmad Sapie menjadi semakin versatil dengan kariernya. Dia juga tidak gentar berdepan jalan lakonan yang telah sebati dalam diri walaupun ada pihak pernah memandang sebelah mata ketika awal-awal dia tampil bertudung hampir setahun lalu.

"Dahulu ada seseorang datang kepada saya dan berkata, suatu hari nanti saya akan buka tudung juga jika terdesak mahukan tawaran lakonan. Alhamdulillah, sehingga hari ini saya masih kuat.
"Jika ada yang keliru setelah menyaksikan lakonan saya dalam drama berjudul Dengan Izinnya, Isnin lalu yang memperlihatkan saya yang tidak bertudung secara sempurna dan sesekali membuka tudung, penggambaran drama itu sebenarnya sudah dibikin tahun lepas lagi. Ketika itu saya baru hendak berjinak-jinak bertudung," katanya bimbang ada peminat salah faham.

Baru selesai penggambaran drama Sejernih Kasih Ummi terbitan Pujangga Kreatif, menjelang sambutan Hari Lebaran nanti, Noorkhiriah akan berhari raya di rumah keluarga mertua di Port Dickson, Negeri Sembilan. Dia akan berangkat pulang ke Raub, Pahang untuk beraya dengan keluarga kandung pada hari raya kedua atau ketiga.

BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Noorkhiriah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2012 03:25 PM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Noorkhiriah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2012 03:18 PM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Noorkhiriah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2012 03:33 PM PST


37 Foto: Gaya &#39;Fairy Tale&#39; Selebriti Popular di Karpet Merah ASK&#39;12 <b>...</b>

Posted: 11 Nov 2012 08:44 AM PST

..

Anugerah Skrin (ASK) 2012 yang berlangsung pada Jumaat lalu yang masih lagi diperkatakan ramai. Dan berikut bahagian kedua gaya para selebriti popular tanah air, melaram dengan busana masing-masing di acara karpet merah.

Izreen Azminda Izreen Azminda

Hanez SurayaHanez Suraya

Kaer AzamiKaer Azami

Rosnah Mat ArisRosnah Mat Aris

Pasangan suami isteri Lisdawati dan Fauzi Nawawi tampil dengan karakter berinspirasikan Prince & Princess of Babylon. Gaun Lisdawati mencecah kos RM10,000 sementara pakaian Fauzi mencecah kos RM2,500.Pasangan suami isteri Lisdawati dan Fauzi Nawawi tampil dengan karakter berinspirasikan Prince & Princess of Babylon. Gaun Lisdawati mencecah kos RM10,000 sementara pakaian Fauzi mencecah kos RM2,500.

Ifa Raziah tampil dengan karakter Dayang Senandung (yang dah disumpah menjadi cantik, katanya). Rekaan oleh Syamina Omar dari butik D'Kasih ini mencecah kos RM10,000Ifa Raziah tampil dengan karakter Dayang Senandung (yang dah disumpah menjadi cantik, katanya). Rekaan oleh Syamina Omar dari butik D'Kasih ini mencecah kos RM10,000

Noorkhiriah bersama suami.Noorkhiriah bersama suami.

Rita Rudaini anggun dengan busana rekaan Hatta Dolmat. Tampil dengan karakter Pocahontas modenRita Rudaini anggun dengan busana rekaan Hatta Dolmat. Tampil dengan karakter Pocahontas moden

Fida Ibrahim memakai baju rekaan Suffian Tukiman. Fida membawakan watak Evil QueenFida Ibrahim memakai baju rekaan Suffian Tukiman. Fida membawakan watak Evil Queen

Zalif Sidek.Zalif Sidek.

Pelakon Fazreen dan isteri mengayakan watak Mat Hatter dan Red Queen, karakter dalam filem dalam 'Alice in Wonderland'. Busana ini mereka sewa dan kosnya hanya kurang daripada RM500.Pelakon Fazreen dan isteri mengayakan watak Mat Hatter dan Red Queen, karakter dalam filem dalam 'Alice in Wonderland'. Busana ini mereka sewa dan kosnya hanya kurang daripada RM500.

Sheila Rusly dan suaminya, JinggoSheila Rusly dan suaminya, Jinggo

Yatt HamzahYatt Hamzah

Fathia Latiff dan Fazlina Ahmad DaudFathia Latiff dan Fazlina Ahmad Daud

Miera LiyanaMiera Liyana

Lufya.Lufya.

Ady PutraAdy Putra

Didie Alias membawa karakter fantasi 101 Dalmantions. Menurut Didie lagi, kucingnya tu bernama Beckham. Rekaan Farel Mikhail Rizki mencecah kos RM5,000-RM6,000.Didie Alias membawa karakter fantasi 101 Dalmantions. Menurut Didie lagi, kucingnya tu bernama Beckham. Rekaan Farel Mikhail Rizki mencecah kos RM5,000-RM6,000.

Fizz FairuzFizz Fairuz

Nad ZainalNad Zainal

Adik Mia SaraAdik Mia Sara

NeelofaNeelofa

Azhan Rani dan adik Putri BalqisAzhan Rani dan adik Putri Balqis

Faizal HusseinFaizal Hussein

Ika NabilaIka Nabila

Izara Aishah anggun mengenakan gaun labuh rekaan Kosri. Izzara menggayakan karakter Puteri RaniaIzara Aishah anggun mengenakan gaun labuh rekaan Kosri. Izzara menggayakan karakter Puteri Rania

Rozita Che WanRozita Che Wan

Scha Al-YahyaScha Al-Yahya

Sharifah Shahora.Sharifah Shahora.

Emma MaembongEmma Maembong

Fauziah GousFauziah Gous

Siti SalehaSiti Saleha

Betty Benafe dan Julia ZieglerBetty Benafe dan Julia Ziegler

Zamarul Hisham dan Diana RafarZamarul Hisham dan Diana Rafar

Emilia Rosnaida dan Nabila HudaEmilia Rosnaida dan Nabila Huda

Nora DanishNora Danish

Shaheizy Sam dan Yana SamsuddinShaheizy Sam dan Yana Samsuddin

- Foto-foto oleh Cipotredz

- mD

Tiada ulasan:

Catat Ulasan