Nuffnang

Khamis, 3 Januari 2013

Azhar Sulaiman - Google Blog Search

Azhar Sulaiman - Google Blog Search


GEMPAR : <b>AZHAR SULAIMAN</b> MENGAKU MURTAD??

Posted: 15 Dec 2012 07:08 PM PST

Wow...Terkejut EP...Ingatkan betul-betul Azhar Sulaiman murtad..hahahaha...ayat perli rupanya...

Pelakon kacak, Azhar Sulaiman akui berang serta membangkang kenyataan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam laporan akhbar Utusan, Ahad lalu yang melabelkan Umno sebagai parti murtad.
Ketidakpuasan hatinya itu diluahkan di dalam status akaun Facebook milik Azhar Sulaiman sendiri semalam dengan cara sindirin selepas mengaku dirinya kini sudah murtad kerana merupakan ahli UMNO.
Azhar Sulaiman berkata kenyataannya itu ringkas untuk difahami supaya status murtad tidak sewenang-wenangnya dilabelkan begitu sahaja kepada sesetengah pihak.
"Pada usia saya yang sebegini, saya tidak pernah terlibat di dalam politik secara serius walaupun saya sendiri merupakan ahli Umno, namun bila Nik Aziz mendakwa semua ahli UMNO adalah murtad saya jadi panas!
"Jadi saya menulis di status saya secara sindirin yang agak nakal tetapi ringkas dan straight to the point untuk difahami. Malah saya sengaja menjadi pencetus kepada dakwaan Nik Aziz itu supaya semua pihak membuka minda memikirkannya.
"Mengapa begitu mudah dia (Nik Aziz) menghakimi orang (UMNO) sebegitu rupa? Padahal siapa pun kita, sebagai seorang Islam kita menyembah Tuhan yang sama," jelasnya kepada murai.com.my ketika dihubungi.
Dalam statuts akaun Facebook Azhar menulis " Assalamualaikum ustaz... Saya ni sebenarnya sudah murtad sebab saya ahli UMNO dan penyokong kerajaan Barisan Nasional... jadi macam mana untuk saya pulang ke semula kepangkuan agama Islam... Harap bantu..Tq"
Status atau kenyataan Azhar itu bagaimanapun telah mengundang rasa tidak senang oleh beberapa pihak yang merasakan dia cuba untuk memesongkan akidah serta memecah belahkan orang Islam.
Namun Azhar memberitahu, sepatutnya isu murtad sebenarnya yang berlaku dalam realiti umat Islam sekarang perlu diambil berat, berbanding menggunakan kepentingan agama di dalam politik semata-mata.
"Saya sedar ketika saya menulis status tersebut di facebook dan selepas itu saya pun mengucap dua kalimah syahadah. Jatuhnya murtad saya atau tidak itu antara saya dan Allah.
"Mungkin mereka yang memberi komen begitu prihatin kepada saya supaya seorang kaum seagamanya ini tidak tidak terkeluar daripada agama Islam. Namun apa pula ceritanya dengan sejumlah umat Islam yang sudah memohon untuk ditukarkan agama? Adakah mereka sedar?
"Mungkin mereka sudah terbuai dengan kata-kata Nurul Izzah (Naib Presiden PKR) yang mengatakan Melayu sepatutnya bebas beragama. Apa itu? Ia telah melemahkan orang Islam begitu sahaja," luahnya lagi.
Dalam pada itu, Azhar berharap sesetengah pihak tidak menganggap isu yang dibangkitkan itu hanya untuk meraih publisiti murahan memandangkan dia seorang selebriti yang dikenali ramai.
"Saya bukan mahu meraih apa-apa populariti atau publisiti apa yang saya tulis itu saya maksudkan dan harap isu murtad ini mendapat prihatin lebih ramai pihak dan diselesaikan secara baik," tambahnya lagi.

<b>AZHAR SULAIMAN</b> BERI PENJELASAN MENGENAI ISU MURTAD <b>...</b>

Posted: 21 Nov 2012 06:00 PM PST

Azhar Sulaiman Beri Penjelasan Mengenai Isu Murtad | Baru-baru ini Azhar Sulaiman secara tidak langsung telah mencetuskan kontroversi ekoran kenyataan yang dikeluarkan di dalam laman sosial Facebooknya apabila dia mengutarakan persoalan kepada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nikmat iaitu adakah dia juga dikategorikan sebagai murtad kerana menjadi ahli Umno.

Bagaimanapun menerusi laporan Malaysia Digest, Azhar Sulaiman tampil menjelaskan, dia bukan sengaja mahu menimbulkan kontroversi, apatah lagi cuba menjadi ahli politik. Sebaliknya, sebagai rakyat Malaysia, dia cuma mengambil tahu mengenai perkembangan semasa. Lantaran tindakannya itu adalah sebagai respons daripada tajuk utama yang dipaparkan dalam sebuah akhbar (kelmarin) berhubung dakwaan individu cerdik agama itu yang mengatakan Umno murtad.

"Jika orang baca betul-betul, mereka tahu saya mengutarakan pertanyaan. Ini kerana bila Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengatakan Umno murtad, jadi bagaimana dengan saya? Itu hanya kenyataan dari saya, terpulanglah bagaimana interpretasi dan penilaian pihak lain mengenai kenyataan saya itu," katanya dalam akhbar Sinar Harian

Mengenai laporan polis oleh beberapa individu di Perak, Azhar berkata, dia tiada masalah dalam perkara itu.

"Apa yang boleh saya kata, jika orang benar-benar faham dengan kenyataan saya, mereka akan faham apa yang cuba saya sampaikan," katanya.

CARIAN BERKAITAN

  • syarikat azhar sulaiman (2)
  • abstrak isu murtad (1)
  • sinar harian 22 11 2012 (1)
  • plus beri diskaun krismas 2012 (1)
  • penjelasan nik aziz mengenai isu Umno murtad (1)

Tags: , , , , ,

Category: HIBURAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan