Nuffnang

Selasa, 22 Januari 2013

Didie Alias - Google Blog Search

Didie Alias - Google Blog Search


Tahun 2013, <b>Didie Alias</b> Mahu Jadi Penyanyi Pula

Posted: 21 Jan 2013 04:00 AM PST

berita | Tempatan

Teks: Razif Rosdi
Twitter: @AjiebRosdi

KUALA LUMPUR, 21 JAN 2013: Sepanjang 2012, nama Didie Alias terus menyinar walaupun sering dikecam serta dilabel sebagai artis yang sering menjadi mangsa fesyen. Namun begitu, dengan pengalaman yang ada, Didie terus melangkah dengan selesa dalam memperkembangkan sayapnya lagi sebagai pengacara TV.

Hasilnya, nama Didie tersenarai sebagai finalis Artis Komedi Wanita Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012 (ABPBH). Tambah menarik lagi, Didie dengan lebih berani bakal bergelar penyanyi mulai Februari ini.

"Insya-Allah, saya akan jadi penyanyi tahun ini. Mungkin saya akan buat sidang media mengenai pelancaran single pertama saya pada Februari depan. Tidak salah saya mencuba dan saya menyanyi pun disebabkan atas permintaan dalam show.

"Kalau mengikut sejarah artis komedi wanita di Malaysia, masih belum ada lagi mana-mana artis komedi wanita yang buat single. Saya tidak kisah apa orang nak cakap dengan perancangan saya ini. Untuk lagu tersebut, saya buat sendiri liriknya manakala muzik pula adalah hasil idea dan selera saya.

"Lagu ini berentak dance muzik. Macam ala-ala muzik Lady Gaga, K-Pop dan M-Pop. Untuk lagu ini, saya akan tampil dengan artis baru," katanya kepada murai.com.my.

Masih merahsiakan lagi identiti artis yang akan berkolaborasi dengannya, Didie memberitahu lagu artis berkenaan sudah pun popular berbanding penyanyinya.

"Saya masih belum boleh beritahu siapa artis berkenaan. Tetapi budak-budak ini semua dikenali menerusi lagu tapi bukan secara individu. Saya yang akan melakukan featuring dalam lagu berkenaan.

"Lagu ini akan saya persembahkan sepanjang jelajah ABPBH nanti. Untuk lagu solo, saya memang ada perancangan untuk membuatnya. Mungkin juga saya akan menggunakan khidmat Randy Pangalila.

"Mungkin juga saya akan berduet dengan Randy. Apapun, sidang media mengenai saya menyanyi ini akan diadakan pada bulan depan. Tunggu sajalah masa sesuai," jelasnya di majlis Chill Out Bersama Bintang Drama Dalam Hati Ada Taman di The Garden, Midd Valley, petang semalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan