Nuffnang

Sabtu, 9 Mac 2013

Mila Jirin - Google Blog Search

Mila Jirin - Google Blog Search


<b>MILA JIRIN</b> BAKAL LANCARKAN LAGU INGGERIS TERBARUNYA <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2013 06:57 AM PST

Mencari Kerja Sambilan (Part Time) Di Rumah? Klik Sini!
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

CUBA NASIB...Mila usaha sendiri untuk kembangkan karier nyanyiannya di luar negara.

PEMBABITANNYA dalam program realiti TV popular, Akademi Fantasia 5 (AF5) nyata tak sia-sia buat Mila atau Nor Sharmila Jirin, 24, apabila memilih karier sebagai anak seni. Bukan saja namanya dikenali ramai, tetapi langkah gadis genit ini semakin jauh.

Sekitar September lalu, Mila yang membawa diri ke Batumi, Georgia untuk kembara seninya mendapat peluang menyertai pertandingan Golden Talent International Pop TV Performers. Biarpun tidak bergelar juara, dia meraih tempat keempat.

Akur dengan persaingan hebat dari 22 negara Eropah dan Asia yang berentap, apa diinginkan Mila hanya untuk menimba pengalaman. Malah, siapa sangka dalam pertandingan itu juga dia memenangi anugerah Artis Paling Berbakat (Most Talented Artist).

Mila yang agak lama 'menyepi diri' memaklumkan perjalanan karier nyanyiannya masih aktif. Malah dalam diam, bakal muncul dengan single Inggeris pertama untuk pasaran antarabangsa tidak lama lagi.

"Single berjudul Break Down yang diketengahkan nanti adalah hasil ciptaan bersama antara saya dengan Lawrance Hobs, Daniel dan John. Kami mengambil masa selama dua hari untuk menyiapkan lagu ini sepenuhnya. Ia pengalaman sungguh berharga.

"Apapun, penghasilan lagu ini tiada kaitan dengan kisah hidup saya dan judul Break Down diperoleh pun selepas ia disiapkan. Namun, jujur saya akui amat teruja untuk memperdengarkan single ini kepada peminat serta penggemar muzik luar negara.

"Bagi pasaran antarabangsa, single ini dilancarkan secara online di iTunes dan rangkaian radio Internet di United Kingdom (UK) tidak lama lagi. Semua ini terhasil dengan kerjasama syarikat rakaman, MJ Panachea Record dan BGM Music yang berpangkalan di London.

"Apapun, saya sudah melakukan yang terbaik serta berusaha gigih untuk mengembangkan karier nyanyian ke peringkat antarabangsa. Bahkan, kerjasama dua hala yang dijalinkan ini selamat kerana ia tidak membabitkan sebarang perjanjian," katanya.

Penyanyi yang popular dengan Persis Mutiara itu berkata, langkah perjalanan kariernya untuk pasaran antarabangsa hanya bergantung kepada permintaan pendengar. Ujarnya, dia hanya akan ke UK apabila sudah ada permintaan. Justeru, tunggu dan lihat sajalah apa perkembangan selanjutnya.

Berbicara mengenai album Inggerisnya, Mila berkata, dia menyasarkan hanya 10 lagu akan dimuatkan. Bagaimanapun, 15 lagu sudah dirakamkan. Apapun, pasaran lagu terpilih dibuat secara berperingkat mengikut single.

Mengambil langkah berani, Mila juga tidak mengharapkan penajaan pihak tertentu. Biarpun, kos pembikinan album itu adalah 100 peratus tanggungannya sendiri, Mila mengakui masih mampu berbuat demikian. Katanya, kos tidaklah terlalu besar.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

"Apa yang penting, saya puas. Sekalipun bukan mudah memperoleh peluang ini kerana perlu berhadapan cabaran tetapi saya berusaha sebaik mungkin. Lagi pun, inilah masanya untuk saya cuba ketengahkan bakat dan karier nyanyian untuk pasaran luar.

"Perubahan harus dilakukan untuk berjaya. Bahkan, kecanggihan teknologi masa kini juga boleh membantu menjayakannya. Tak dinafikan, sekarang pun pasaran muzik di luar negara lebih menjurus kepada pendekatan jalur lebar," katanya.

Katanya, apa yang dilakukan itu sekadar mahu membuktikan dalam zaman serba maju kini, tiada yang mustahil. Ibarat pepatah, di mana ada kemahuan pasti di situ ada jalan.

SELAIN tumpuan penuh pada karier nyanyian, umum mengetahui Mila juga menceburi bidang perniagaan dengan menubuhkan syarikat Luvmila Corporation Sdn Bhd yang memasarkan produk kosmetik. Justeru, sejauh manakah perkembangan syarikatnya itu?

Mila tanpa berselindung mengakui syarikat yang sudah beroperasi sejak tiga tahun lalu itu, tidak lagi memasarkan produk kosmetik. Sebaliknya, kini hanya menjurus kepada pengurusan artis dan pengendali acara anjuran syarikat korporat dan kerajaan.

Terbaru, syarikat Mila ini akan mengendalikan acara Putrajaya Bike Ride sempena program Cuti-Cuti 1Malaysia anjuran Kementerian Pelancongan di Dataran Putra, Presint 2, Putrajaya yang berlangsung esok dari jam 6.30 pagi hingga jam 4 petang.

"Sebagai pengendali yang menguruskan acara, pelbagai pengisian menarik disediakan untuk pengunjung. Antaranya acara menunggang basikal yang disertai kira-kira 1000 orang, pameran basikal, persembahan kebudayaan dan tarian, pameran homestay serta produk tempatan.

"Tidak ketinggalan, persembahan artis yang membabitkan Jay Jay serta penyanyi berketurunan Cina dan India. Ia seiring dengan matlamat mewujudkan perpaduan antara kaum di bawah 1Malaysia. Malah, turut mengetengahkan keindahan lanskap di Putrajaya.

"Kemasukan adalah percuma dan saya mengharapkan kehadiran ramai pengunjung. Majlis perasmian dilakukan Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen. Apapun, sebagai syarikat baru, saya berusaha memastikan ia berjalan dengan lancar," katanya.

Mila berkata, disebabkan terlalu sibuk dengan karier nyanyian dan perniagaan diusahakannya, dia menolak tawaran lakonan. Katanya, minat berlakon itu masih ada, namun ia tidak dapat dipenuhi berikutan begitu sibuk dengan pelbagai urusan.

Menurut Mila, Putrajaya Bike Ride juga adalah projek besar pertama diuruskan syarikatnya. Katanya, ia bukan saja satu kepercayaan tetapi peluang yang harus dibuktikan. Justeru, ujarnya adalah lebih baik tumpuan diberikan kepada perkara keutamaan.

"Negara ini memiliki ramai bakat baru sama ada dalam bidang nyanyian atau pun lakonan. Oleh itu, kemunculan mereka seharusnya mendapat peluang. Jadi, bagi saya sekarang adalah masa untuk gigih berusaha mengembangkan perniagaan," katanya.

Incoming search terms:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan