Nuffnang

Selasa, 30 Julai 2013

kumpulan Fabulous Cats - Google Blog Search

kumpulan Fabulous Cats - Google Blog Search


<b>kumpulan Fabulous Cats</b> - Google Blog Search - blog-blog hiburan

Posted: 14 Jul 2013 03:29 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Fabulous Cats</b> - Google Blog <b>...</b>

Posted: 03 Jul 2013 03:04 AM PDT


The <b>Fabulous Cats</b> Muncul Dengan Ahli Baharu ~ KakiGosip.com

Posted: 28 Jun 2013 09:27 AM PDT

Kumpulan The Fabulous Cats (TFC) tidak kecewa apabila sering bertukar anggota sehingga menyebabkan perjalanan karier muzik mereka tergendala.

Vokalis utamanya, Cat Farish berkata, dia sering melihat perkara itu dari sudut positif dan menganggap kumpulan itu sebagai pelantar terbaik buat artis baharu untuk bertapak dalam industri muzik.

"The Fabulous Cats merupakan pelantar terbaik untuk artis-artis baru yang menyertainya mempamerkan bakat nyanyian mereka. Walaupun bersama dalam sebuah kumpulan, setiap ahli yang menganggotai kumpulan TFC diberi kebebasan sepenuhnya untuk menentukan hala tuju masing-masing.

'Saya gembira jika mereka merasakan penglibatan mereka dalam kumpulan ini terbaik untuk kerjaya mereka tetapi jika ada antara anggota TFC yang mempunyai visi yang lain atau lebih selesa bergerak secara solo, saya tetap akan memberi sokongan dan tidak akan menghalang", jelasnya.

Cat turut memperkenalkan dua ahli baharu iaitu Afif dan Hairool selepas Adeep dan Wangi meninggalkan kumpulan itu pada tahun lalu.

"Kehadiran Afif dikesan daripada program realiti Akademi Fantasia 9 manakala Hairool melalui laman sosial Facebook. Mereka berdua mempunyai kelebihan dan keunikan tersendiri," ujarnya.

Dalam pada itu, Cat berkata, selepas hampir dua tahun tanpa single terbaharu, TFC kembali mewarnai persada muzik dengan lagu Sebulatnya hasil ciptaannya.

Menurutnya kali ini mereka menampilkan muzik genre 'R&B Soul' yang jarang dibawa oleh kumpulan lain dalam industri muzik tempatan.

"Lagu Sebulatnya dicipta seawal tahun 2011. Walau bagaimanapun, rakaman single tersebut hanya siap awal tahun ini disebabkan situasi keahlian anggota TFC yang silih berganti.

"Pada awalnya, rakaman lagu Sebulatnya menampilkan kumpulan TFC ketika dibarisi saya, Zizie, Adeep dan Wangi.

"Namun apabila Wangi dan Adeep meninggalkan kumpulan ini pada 2012 tempat mereka digantikan dengan Afiq dan DJ Krates sehinggalah terpaksa dirakamkan semula bersama ahli terkini," jelasnya.

Malah katanya, muzik video lagu berkenaan telah pun diterbitkan dan turut menampilkan Tasha Shilla sebagai model.

The <b>Fabulous Cat</b> Kembali Dengan Single Terbaru &#39;Sebulatnya <b>...</b>

Posted: 26 Jun 2013 08:23 PM PDT

5

Setelah hampir 2 tahun tanpa single terbaru, kumpulan rap hip hop ternama tanah air, TFC kembali mewarnai persada muzik tanah air menerusi single terbaru mereka, 'Sebulatnya' bersama barisan anggota baru! Semalam 26 Jun 2013, TFC telah membuat pelancaran untuk single terbaru mereka ini di The Venue, Pavillion.

Lagu 'Sebulatnya' sebenarnya dicipta seawal tahun 2011. Walaubagaimanapun, rakaman single tersebut hanya siap awal tahun ini disebabkan situasi keahlian anggota TFC yang silih berganti. Versi lagu 'Sebulatnya' menampilkan barisan terkini TFC iaitu Cat Farish, Zizie barsama anggota baru Afif dan Hairool. Afif dikesan bakatnya dari program realiti AF9 manakala Hairool pula, menariknya bukan dari laman perkongsian video Youtube seperti lazim nya kini tetapi menerusi laman sosial facebook.

Kumpulan TFC meraih percapaian tertinggi dalam kerjaya mereka setakat ini menerusi album 'Hyper Kosmik' apabila mereka berjaya tercalon dalam Top 5 kategori 'Artis Berkumpulan/Duo Popular' Anugerah Bintang Popular BH tahun 2008.

Single terbaru ini adalah permulaan kerjasama di antara TFC dengan syarikat rakaman Nova Music.Sekian lama menyepi, Nova Music merasakan bahawa ini adalah masa terbaik untuk TFC membuat comeback lalu membuat tawaran kepada kumpulan ini lewat tahun lalu untuk bekerjasama dengan Nova Music dalam penghasilan single terbaru. Dalam banyak banyak lagu yang dicadangkan Cat Farish, pihak Nova akhirnya memilih lagu 'Sebulatnya' yang menpunyai melodi dan lirik yang menarik serta permainan suara yang luar biasa.

'Sebulatnya' kini mula mendapat kejayaan awal diradio apabila berjaya menembusi carta Suria30, CatsTop30, dan Top10. Lagu ini juga melatari drama bersiri popular kini 'Epilog Cinta Khirana' yang berisran di slot samarinda TV3 sebagai lagu tema.

Klip Video ' Sebulatnya' diterbitkan syarikat produksi Loulpop Pictures arahan Khairul Hazwan yang pernah bertindak sebagai pengarah klip-klip video ' Tapi Bagaimana(Spider)', 'Pendusta(Alif Satar)', dan 'Dia Lydia(Klangit)'. Kumpulan TFC sanggup ditahna seharian dilokap untuk mengikut papan cerita video klip 'Sebulatnya' yang turut menampilkan Tasha Shila dalam satu adegan pembunahan mengejut.

KB Shout : sebulatnya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan