Nuffnang

Rabu, 24 Julai 2013

Nora Danish - Google Blog Search

Nora Danish - Google Blog Search


<b>Nora Danish</b> sering dikritik – Perak Today

Posted: 16 Jul 2013 05:35 AM PDT

nora-danish-terkiniTIDAK sukar menyelami isi hati pelakon cantik berdarah kacukan Melayu – Myanmar ini.

Meskipun wajahnya menampakkan dia seorang yang ceria, namun jauh di sudut hatinya, masih ada sesuatu yang dipendam.

Akui ibu kepada Putra Rayqal Ramli Rizal ini, dia tidak tahu mengapa masih ada segelintir masyarakat yang sering memandang negatif kepadanya.

Ini terbukti apabila gambarnya melakukan solat Tarawih yang dimuat turun di laman sosial Instagram miliknya, baru-baru ini mendapat kritikan.

"Saya tidak faham mengapa mereka gemar memberikan respons sebegitu.

"Walhal saya sekadar berkongsi gambar menunaikan solat Tarawih sahaja," luah empunya nama Nora Danish Haniff, 31, ketika ditemui di program Bazar Seindah Ramadan, baru-baru ini.

Tambahnya, dia antara selebriti yang suka memuat turun pelbagai gambar di Instagram.

"Bukan niat saya hendak menunjuk, tetapi memang saya suka kongsi macam-macam gambar dengan peminat.

"Lagipun, apa salahnya berkongsi perkara yang baik, siapa tahu ada peminat saya yang tidak pernah sembahyang Tarawih, akan melakukan perkara sama selepas melihat gambar saya," katanya.

Ditanya adakah dia membalas kritikan 'insan' tersebut, jelas Nora, dia tidak perlu melakukan semua itu.

"Rata-rata peminat saya menyokong apa yang saya buat, jadi belum sempat saya membalas, mereka telah dahulu serang 'dia'.

"Jadi saya lebih senang diamkan diri dan biarkan sahaja, lagipun saya ada peminat dan pengikut yang sayangkan saya," akuinya pelik kerana berbuat baik turut menjadi isu.

Permintaan Nora

Dalam pada itu, bintang Aku Terima Nikahnya ini sempat bercerita mengenai hubungannya dengan pelakon Fasha Sandha.

Tidak lari daripada pelbagai umpat keji orang sekeliling, ujar Nora, dia berharap mereka berhenti membandingkan dia dengan pelakon Anak Halal itu.

"Hubungan kami sudah okey dan berjalan dengan baik, tetapi masih ada yang seperti cuba melaga-lagakan kami berdua.

"Ada sahaja cerita-cerita kurang enak tentang kami kedengaran, saya tidak mahu kerana mereka, kami nampak seperti bergaduh pula.

"Sedangkan kami sudah berkawan seperti biasa," katanya dan memberitahu ada bertemu Fasha di rumah bekas ibu mertuanya selepas melawat kelahiran Rayfal dahulu.

Fokus ibadah

Sementara itu, berkongsi pengalaman sepanjang bulan puasa ini, katanya, dia juga lebih selesa menolak untuk melakukan penggambaran di bulan Ramadan.

"Setiap hari saya menjalankan rutin tersebut, jadi saya rasa tidak ada salahnya di bulan mulia ini saya fokuskan diri kepada perkara ibadah pula.

"Waktu inilah saya harus lebih mendekatkan diri kepada ALLAH SWT dan bersama keluarga," katanya yang tidak ketinggalan ke bazar Ramadan apabila berkesempatan.

Ujar Nora, sudah menjadi pilihannya berbuka dengan menu ayam bakar.

"Saya paling suka ayam, jadi kalau berbuka mesti ada ayam, dan kuih tepung pelita wajib ada," katanya yang lebih suka bersederhana di bulan puasa, baik ketika berbuka mahupun bersahur.

-SINAR HARIAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan