Nuffnang

Sabtu, 19 Oktober 2013

Aaron Aziz - Google Blog Search

Aaron Aziz - Google Blog Search


Punca <b>Aaron Aziz</b> maut dalam kemalangan di Switzerland tersebar

Posted: 29 Sep 2013 10:36 PM PDT


Punca Aaron Aziz maut dalam kemalangan di Switzerland tersebar - Berita kematian pelakon kacak, Aaron Aziz begitu cepat tersebar di laman maya sehingga menggemparkan seluruh rakyat Malaysia.

Mengikut gosip yang mula kedengaran semalam, Aaron didakwa meninggal dunia selepas maut dalam satu kemalangan ngeri ketika bermain ski salji di Zermat Ski Resort, Switzerland.


Bagaimanapun, berita tidak sahih itu disahkan palsu oleh seorang blogger terkenal selepas beliau berjaya membongkarkan teknik penipuan maya yang dilakukan oleh segelintir individu di laman web.

Untuk pengetahuan, pelakon filem Dampak itu bukanlah orang pertama yang pernah dikaitkan dengan kontroversi maut dalam kemalangan bermain ski salji. Sebelum ini, beberapa artis Hollywood turut sama menjadi mangsa seperti Adam Sandler, Mickey Rourke dan Eddier Murphy.




Menurut laman travelerstoday, Aaron Aziz sebenarnya tidak mati. Dia cuma merupakan salah seorang mangsa penipuan Internet Hoax. Dipercayai, motif berita palsu itu disebarkan ialah kerana mahu menarik perhatian pengunjung maya selain menwujudkan perasaan panik di kalangan peminatnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan