Nuffnang

Rabu, 9 Oktober 2013

Wan Sharmila - Google Blog Search

Wan Sharmila - Google Blog Search


BERITA HARIAN NET » <b>Wan Sharmila</b> kunci mulut

Posted: 07 Oct 2013 06:32 PM PDT

 

WAN SHARMILA melemparkan senyuman mesra pada pertemuan kami sewaktu dia sibuk menjalani penggambaran telefilem sempena Aidiladha di Kuang, Kuala Selangor, Pelita Tanpa Sumbu.

Polos tanpa sebarang calitan solekan dan manis berbaju kurung, ia bagai melampias rasa hatinya yang kini dihuni rasa bahagia tak terperi.

Kisah pelakon itu kini bercinta bukan lagi rahsia. Namun, apa yang masih digali ialah tentang identiti si pencuri hati pelakon yang senang disapa Lala ini.

Walau didesak berkali-kali, pelakon cantik ini tetap tidak mahu berkongsi banyak tentang perihal kisah cintanya dengan orang ramai.

Katanya yang sering membisu sambil diselangi ketawa kecil, dia tidak mahu terlalu banyak berkongsi kisah cintanya.

Mungkin pengalaman bercerai sebelum ini telah membuat Wan Sharmila, atau nama sebenarnya, Wan Sharmila Wan Mohamed mengambil keputusan untuk mengunci mulut daripada bercerita, namun dirinya tidak menyangkal sudah punya teman istimewa yang hanya diketahui sebagai D.

"Memang saya akui, saya kini sudah bertemu kekasih hati dan saya tidak ingin bercerita lebih tentang dirinya. Namun, semuanya belum lagi ditetapkan dan kami masih lagi dalam proses perkenalan.

"Dia juga tidak mahu membuat penampilan di hadapan orang ramai dan sentiasa memahami karier saya. Saya tidak mahu terlalu mendedah perihal peribadi kerana biarlah orang mengenali saya dengan perkara lakonan atau pengacaraan saya.

"Biarlah saya bekerja secara profesional," bicaranya.

PADA usia 32 tahun, Wan Sharmila tidak mahu menyogok khalayak dengan cerita peribadi yang dibimbangi tidak berakhir dengan baik.


Tambahnya yang menggalas status janda sejak hampir empat tahun lalu, jika benar-benar punya jodoh bersama jejaka tersebut, dia akan mengakhiri zaman solonya.

Akui aktres bertubuh genit ini, kini dia memang sedang bahagia, namun tidak mahu terlalu memikir kerana khuatir diri akan merana jika terlalu mengharap.

"Biarlah perhubungan ini mengikut perjalanan yang sepatutnya dan saya tidak mahu terlalu tergesa-gesa membuat keputusan. Saya ingin menjadi seorang yang profesional dan tidak mahu campurkan urusan kerja dan peribadi," tuturnya ringkas.

Masih ada tawaran

Dua atau tiga tahun lepas, nama Wan Sharmila sentiasa meniti di bibir peminat drama tempatan dek watak antagonis yang kebanyakan dilakonkannya.

Bagaimanapun, kini nama Wan Sharmila seperti telah sunyi daripada lakonan yang telah menjadi periuk nasi bagi empunya diri sejak lima tahun lalu.

Ungkapnya, walaupun seperti jarang kelihatan muncul dalam drama mahupun telefilem yang popular, namun pada hakikatnya, dia masih punya rezeki dalam bidang lakonan.

"Alhamdulillah, tawaran berlakon memang masih ada, namun kini, tidak dinafikan memang agak kurang. Bagaimanapun, tidaklah sampai saya ingin berhenti daripada karier ini.

"Ia terpulang kepada program yang saya libatkan diri. Jika ramai yang tonton serta rancangan tersebut popular, maka ia kelihatan seperti saya banyak tawaran," tutur wanita kelahiran Johor Bahru, Johor ini.

Bagaimanapun, ketika ditebak persoalan tentang kesunyian dirinya dalam lakonan, wanita berusia 32 tahun ini tidak menyangkal dakwaan dirinya semakin kurang diberi tawaran.

"Mungkin juga percambahan pelakon baharu menyebabkan saya kurang dilihat tampil dalam drama atau telefilem popular. Saya menyedari perkara itu dan telah bersedia serta perlu untuk terima keadaan tersebut dengan seadanya.

"Oleh kerana itu juga saya kurang menyertai program atau karnival untuk bertemu peminat kerana tiada produk yang hendak saya promosikan. Mungkin kini jika ada masa terluang, saya mampu penuhi majlis-majlis mungkin untuk mempromosi drama contohnya kerana punyai masa," tuturnya yang hanya membuat aktiviti biasa yang berfaedah jika tiada tawaran.


WAN SHARMILA juga meluaskan kariernya sebagai pengacara.


Pengacaraan

Ceritanya, selain lakonan, dia juga kini memberi fokus terhadap bidang pengacaraan yang pernah diceburinya sejak tiga tahun lalu dengan mengendalikan beberapa program seperti Klik Klik Asia dan Dialek di RTM.

"Kini saya sedang memberi fokus mengendalikan program berkonsepkan permainan (gameshow) iaitu Seiring Sejalan bersama pelakon Fizz Fairuz yang telah pun memasuki musim kedua.

"Saya terima rezeki yang datang kerana bagi saya jika ada peluang tidak salah untuk mencuba. Selagi kita sayang pada sesuatu pekerjaan yang dilakukan, maka akan hadir rezeki di situ kelak," ceritanya yang mengakui masih banyak perlu dipelajarinya dalam bidang pengacaraan

Tambahnya lagi, bidang pengacaraan juga merupakan satu pengalaman yang berbeza buat diri. Ini kerana sebelum ini dia banyak ambil tawaran berlakon, jadi bidang pengacaraan merupakan satu pengalaman yang baharu yang sangat menarik.

Ungkapnya lagi, dia mendapat kepuasan yang berbeza daripada lakonan dan pengacaraan. Walaupun begitu, dia akui masih lemah dalam bidang ini dan masih dalam proses pembelajaran – Kosmo Online

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Tiada ulasan:

Catat Ulasan