Nuffnang

Khamis, 16 Januari 2014

Faizal Hussein - Google Blog Search

Faizal Hussein - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Faizal Hussein</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2014 11:42 AM PST


<b>Faizal Hussein</b> Nak Jadi Perempuan??? | Info Menarik & Cerita <b>...</b>

Posted: 18 Nov 2013 10:32 PM PST


FAIZAL HUSSIEN TERINGIN NAK PEGANG WATAK PEREMPUAN | Sepanjang lebih 40 tahun berkecimpung dalam dunia lakonan, aktor berkaliber Faizal Hussein, 45, memang sudah boleh berbangga dengan pencapaiannya hingga ke hari ini.
Pun begitu sebagai seorang pelakon dan hanya mahu terus jadi pelakon, Faizal masih belum puas. Kata pelakon Lelaki Terbaik Festival Filem Malaysia (FFM25), beliau berhasrat mahu jadi melakokan watak perempuan.
"Saya teringin nak berlakon watak perempuan. Sebelum ni saya ada ditawarkan watak lembut. Tapi saya tunggu untuk watak utama dan saya dah pun dapat tawaran tu.
"Saya ditawarkan berlakon supertelefilem terbitan produksi Zeel Production. Saya akan bawa watak seorang penari hadrah, tarian yang popular di negeri Perlis.
Siang saya jadi lelaki lembut, malam saya jadi wanita. Saya akan jalani penggambaran tersebut sekitar bulan April tahun hadapan', kata Faizal Hussien sewaktu ditemui pada majlis pra-tonton filem Longkai di e@curve, Damansara, baru-baru ini.
Ditanya apa yang membuatkan beliau teringin benar mahu menghidupkan watak seorang wanita, Jawab Faizal,
"Saya kurus, jadi saya rasa mesti cantik kalau saya disolek dan jadi perempuan", selorohnya.
Teruja Dengan Erra Fazira
Sementara itu dalam filem Longkai, menuntut Faizal bukan saja melakukan adegan lasak tetapi juga banyak bermain dengan emosi.
"Kali ni saya berpeluang berlakon sebagai hero yang ganas dan buat stunt sendiri. Itu salah satu sebab saya terima untuk berlakon dalam filem ni. Tapi dalam masa sama saya kena banyak main emosi, saya kena menangis, kurang bercakap dan perlu bercinta.
"Selain tu Erra Fazira herion saya. Bila saya dengar Erra berlakon sama, saya teruja sebab memang teringin nak berlakon dengan dia. Dan kami ta ada masalah untuk wujudkan keserasian ketika di set. Erra seorang pelakon yang profesional.
Apabila sampai di set penggambaran dia sudah pun siap solekan, hafal semua dialognya dan untuk membina hubungan pun tiada masalah", katanya memengang watak sebagai Bada, seorang penarik kereta.
Longkai turut dijayakan oleh Dira Abu Zahar, Wawa Zainal, Pierre Andre, Along Eyzendy, Mohd Mikail Andre dan ramai lagi. Filem terbitan MIG ini akan ditayangkan mulai 10 Oktober ini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan