Nuffnang

Sabtu, 26 April 2014

Alif Satar - Google Blog Search

Alif Satar - Google Blog Search


Tahniah!!Pertunangan <b>Alif Satar</b> Dengan Sha Dila | MummyNemo

Posted: 25 Apr 2014 07:12 PM PDT

Adakah anda ingin mengikuti jejak langkah Adira untuk dapatkan kulit CANTIK & PUTIH? Dapatkan disini
Mencari Peluang Kerja Dari Rumah

alifPENYANYI Alif Satar, 24, telah mengikat tali pertunangan dengan kekasihnya, Sha Dila Halid, 30, pada 14 Januari lalu di kediaman keluarga Sha Dila di Rembau, Negeri Sembilan.

Bakal melangsungkan perkahwinan pada bulan September ini, pelantun Lelaki Seperti Aku itu sudah mempunyai tarikh kahwin.

Namun, enggan mendedahkannya kepada umum dalam masa terdekat ini demi menghormati permintaan ibunya.

Alif juga berkongsi perasaan terujanya dapat berkolaborasi dengan penyanyi terkenal antarabangsa, Ricky Martin, menerusi lagu Piala Dunia FIFA 2014, Vida.

Mereka sempat berbual menerusi Skype ketika mengikuti lawatan bersama Sony Music ke Jakarta, Indonesia baru-baru ini.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama Alif selanjutnya.

Kosmo!: Difahamkan Alif bakal mendirikan rumah tangga pada bulan September ini sempena sambutan ulang tahun anda dan Sha Dila? Sudah mempunyai tarikh?

ALIF: Sudah ada tarikh tetapi maaf saya tidak dapat dedahkan ia buat masa ini demi menghormati permintaan ibu.

Sudahkah anda bersedia berumah tangga pada usia yang baru mencecah 24 tahun?

Walaupun agak gementar tetapi saya sudah bersedia. Saya sudah ada rumah dan kereta sendiri. Apa lagi yang saya mahukan kalau bukan seorang isteri. Saya juga sudah bertemu dengan keluarga bakal mertua.

Ada yang beranggapan anda berkahwin pada usia muda kerana ingin menjaga hati Sha Dila yang enam tahun lebih berusia daripada anda? Benarkah?

Saya sememangnya sudah bersedia memperisterikan dia. Bukan sebab hendak menjaga hati. Lagipun, saya sudah usung dia ke hulu ke hilir. Lebih elok sekiranya berkahwin.

Bagaimanakah penerimaan keluarga terutama ibu pada mulanya apabila anda mengambil keputusan untuk berkahwin?

Mama (panggilan pada ibunya) dan peminat sangat menyokong. Saya akui dalam perhubungan kami selama empat tahun memang banyak cabaran. Cabaran sebab saya sibuk dengan karier nyanyian. Kadang-kadang sampai tiga minggu kami tidak berjumpa.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...
"Mencari Peluang Bisnes Dari Rumah Dengan Modal Kecil? Klik Sini"

Bagaimana pula penerimaan kawan-kawan apabila anda menyuarakan hasrat ingin berkahwin?

Ada seorang kawan saya cakap tak takut ke selepas kahwin kerjaya jatuh. Saya sebenarnya tidak suka bila dia cakap macam itu. Bagi saya perkahwinan merupakan permulaan dalam hidup saya. Adakah dia tidak percaya pada rezeki Allah? Saya ambil contoh Faizal Tahir dan Aaron Aziz, walaupun mereka sudah berkahwin, mereka tetap dapat membina kerjaya.

Bagaimanakah persiapan perkahwinan, sudah selesai?

Sudah selesai semuanya. Lokasi pun sudah ada. Kami akan bernikah dan melangsungkan perkahwinan di Kuala Lumpur.

Ada dapat sebarang tajaan untuk perkahwinan anda?

Ada, tetapi saya tidak mahu menerimanya. Bukan sombong, sebaliknya saya mahu menggunakan duit saya sendiri.

Apakah keistimewaan Sha Dila sehingga dapat menambat hati anda?

Saya suka tengok dia ketawa. Dia juga pandai bawa diri dan pandai menjaga hati kanak-kanak serta orang tua.

Boleh kongsikan pula perasaan dapat berbual dan berkolaborasi dengan Ricky Martin menerusi lagu Vida?

Sebenarnya saya berharap sangat dapat bertemu dengan dia (Ricky). Saya bangga dapat berbual dengannya menerusi Skype. Malah, dapat turut sama berkolaborasi menerusi lagu Vida ini dengannya. Selain Ricky, saya juga teruja dapat bekerja sama dengan penyanyi popular Indonesia, Judika dan penyanyi Singapura iaitu Sezairi.

Selain daripada kolaborasi tersebut, apakah perkembangan terbaharu anda dalam bidang muzik?

November tahun lalu saya ada keluarkan album baharu berjudul Definisi. Album ketiga ini lain dengan album terdahulu saya seperti Nakal (2009) dan Lelaki Seperti Aku (2011). Album ini menunjukkan sisi matang saya. Sebanyak 90 peratus gaya lagu Bruno Mars dan Justin Timberlake ada dalam album baharu saya ini.

Lagu anda seperti Jangan Nakal dan Lelaki Seperti Aku cukup popular dan diminati ramai. Tetapi kenapa nama anda belum cukup popular dan kukuh dalam industri?

Saya sedar hakikat itu. Bagaimanapun, falsafah saya, saya lebih rela berada dalam situasi konsisten daripada popular dan nama merudum. Kalau boleh saya mahu menyanyi lama seperti Amy (Search) dan Zamani (Slam).

Incoming search terms:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan