Nuffnang

Jumaat, 20 Januari 2012

kumpulan Estranged - Google Blog Search

kumpulan Estranged - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jan 2008 12:00 AM PST


<b>Kumpulan Estranged</b> menang Juara Lagu AJL | SimplySiti Zone

Posted: 27 Jan 2008 07:10 AM PST

Posted by Joe (Admin) on January 27th, 2008

KUALA LUMPUR 27 Jan. รข€" Bintang-bintang ternama industri seni suara tanah air tewas kepada sebuah kumpulan baru Estranged apabila lagu Itu Kamu ciptaan kumpulan tersebut dinobatkan sebagai Juara Lagu pada Anugerah Juara Lagu Ke-22 (AJL22) yang disiarkan secara langsung di TV3 dari Stadium Putra, Bukit Jalil di sini malam ini.

Dengan kemenangan itu, Estranged berjaya menepis artis ter enal seperti Datuk Siti Nurhaliza dan Aishah yang disebut-sebut bakal menjuarai pertandingan ber kenaan membawa pulang wang tunai berjumlah RM25,000 ber serta trofi.

Estranged turut memenangi RM12,000 lagi sebagai juara kate \gori Pop Rock. Ini bermakna lagu tersebut membolot wang tunai RM37,000 kesemuanya. Lirik la gu Itu Kamu ditulis oleh Rachael Lawrence.

Lagu Izinku Pergi yang dinyanyikan oleh Shari ciptaan Azlan Abu Hassan dan lirik oleh Sulu Sarawak memenangi kategori Balada. Kemenangan itu membolehkan mereka membawa pulang trofi dan wang tunai RM12,000.

Lagu Samudera yang disampai kan oleh Nora pula menjuarai kategori Etnik Kreatif.

Dengan kemenangan itu, lagu ciptaan Johan Nawawi dan lirik oleh Ahmad Fedtri Yahya itu melayakkan mereka membawa pulang wang tunai RM12,000 beserta trofi.

Jaclyn Victor dan Lah Ahmad pula memenangi kategori Vokal Terbaik menerusi lagu Ceritera Cinta. Kedua-dua mereka memba wa pulang wang tunai RM10,000 dan trofi.

Kategori Persembahan Terbaik pula, menjadi milik Raja SMS, Mawi yang telah memberikan per sembahan yang cukup menarik menerusi lagu Angan dan Sedar sekali gus melayakkan dia meme nangi wang tunai RM10,000 dan trofi.

Bagi kategori ini 50 peratus daripada markah diterima adalah melalui sistem pesanan ringkas (SMS) dan selebihnya diadili oleh juri profesional. -Utusan

You can leave a response, or trackback from your own site. Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

Twitter milik Azwan Ali telah digodam <b>kumpulan</b> RileksCrew | Media <b>...</b>

Posted: 19 Jan 2012 06:19 AM PST


Oh! Berita ratu meroyan lagi. Selepas sidang akhbar di Buletin Utama tengah hari mengenai permohonan maaf Azwan Ali kepada adiknya dan Tun Dr. Mahathir atas kelancangan mulotnye di laman twitter. Kini difahamkan bahawa akaun twitter milik kepada artis itu telah di godam oleh kumpulan yang menggelar diri mereka sebagai RileksCrew.

Jika anda masih ingat, kumpulan ini juga bertanggungjawab dalam menggodam beberapa akaun twitter rasmi milik artis di Malaysia seperti Linda Onn dan Fara Fauzana dan fanpage rasmi di laman Facebook milik Hot FM. Dalam twitter tersebut, kumpulan ini mengajak peminat Azwan Ali supaya kurangkan kontroversi dan tingkatkan prestasi, We loike that statement yo! Entah sampai bila mereka akan memegang akaun tersebut, hanya kumpulan ini yang tentukan.

Related posts:

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan