Nuffnang

Ahad, 29 Januari 2012

Syamsul Yusof - Google Blog Search

Syamsul Yusof - Google Blog Search


Adik <b>Syamsul Yusof</b> Arah Filem Cinta | N9 Kini - Portal Berita Negeri <b>...</b>

Posted: 24 May 2011 06:48 PM PDT

PETALING JAYA: Adik kepada pengarah dan pelakon Syamsul Yusof, Syafiq,18, (gambar) bakal mengarah filem cereka pertamanya berjudul Saya Amat Mencintaimu (SAM).

Filem tersebut dilakonkan oleh Syamsul, Lisa Surihani, Shaheizy Sam, Azad Jasmin dan Neelofa.

Menurut bapanya yang juga penerbit Skop Production, Datuk Yusof Haslam, 57, Syafiq merupakan pelajar Universiti Metropolitan Kuala Lumpur (KLMU) dan pernah menghasilkan filem pendek dan mendalami teknik imej janaan berkomputer (CGI).

"Saya gemarkan elemen cinta dalam sebuah cerita tetapi Syamsul selalu menolak genre percintaan dan romantik sebaliknya lebih selesa dengan genre aksi.

"Jadi, saya memberi peluang kepada Syafiq untuk mengarah filem pertama bercorak romantik komedi iaitu SAM yang akan menjalani penggambaran tidak lama lagi," katanya,

Sebelum ini, Syafiq juga pernah diberi peluang mengarah drama Gerak Khas yang disiarkan di RTM.

Selain itu, Yusof yang telah bergelar penerbit filem sejak 20 tahun lalu juga bakal menerbitkan filem terbaru arahan Syamsul iaitu Aku Bukan Tomboi dan Jalan Kembali… Bohsia.

Riak wajahnya juga menunjukkan dia berbangga dan rasa bertuah kerana mempunyai anak seperti Syamsul dan Syafiq yang kini mengikut jejaknya untuk aktif dalam bidang perfileman.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan