Nuffnang

Sabtu, 29 September 2012

Lisdawati - Google Blog Search

Lisdawati - Google Blog Search


Rayuan Nadia Mustafar Ditolak Dan Diperintah Bayar RM50,000 Pada

Posted: 18 Sep 2012 09:55 PM PDT

Rayuan Nadia Mustafar Ditolak
Mahkamah Tinggi semalam telah menolak rayuan pelakon Nadia Mustafar berhubung keputusan Mahkamah yang memerintah Nadia Mustafar membayar ganti rugi sebanyak RM50,000 kepada Lisdawati dalam kes saman fitnah.. Dalam keputusannya, Hakim Abang Iskandar Abang Hashim menegaskan bahawa keputusan hakim Mahkamah Sesyen adalah betul selepas mendengar keterangan saksi semasa perbicaraan.

"Beliau menggunakan undang-undang yang betul kepada fakta yang dibentangkan di hadapannya. Tiada sebab bagi mahkamah ini campur tangan dalam keputusan (Mahkamah Sesyen) itu," kata hakim.

Nadia juga diperintah membayar kos perundangan RM3,000 kepada Lisdawati.

Sebelum ini, Lisdawati diberi ganti rugi RM50,000 oleh Hakim Mahkamah Tinggi selepas beliau memenangi kes saman fitnah terhadap Nadia.

Dalam saman yang difailkan pada 21 April 2010, Lisdawati mendakwa Nadia dengan niat jahat memberi wawancara yang mengandungi perkataan berbaur fitnah kepada wartawan Hanif Abdul Ghani (Allahyarham) dari majalah Media Hiburan.

Lisdawati mendakwa wawancara itu dibuat pada Januari 2005 dan artikel mengenainya disiarkan oleh majalah itu dalam edisi 8 – 14 Januari 2005.

Beliau mendakwa perkataan dalam artikel itu bertujuan membawa maksud bahawa beliau meminjam wang daripada Nadia dan gagal membayar balik hutang itu.

Nadia, dalam pernyataan tuntutannya bertarikh 18 Mei, 2010, mendakwa artikel itu tidak berbaur fitnah, sebaliknya bertujuan meminta orang yang berhutang supaya menjelaskan hutangnya.

Fauzi Nawawi & <b>Lisdawati</b> Menunaikan Umrah, Ingin <b>...</b> - Opss Media

Posted: 12 Jul 2012 05:36 PM PDT

Fauzi Nawawi & Lisdawati Menunaikan Umrah, Ingin Jadi Muslim Terbaik

Pelakon Fauzi Nawawi berazam untuk menjadi umat Islam yang baik sempena kunjungannya ke Mekah bagi menunaikan umrah. Fauzi yang akan berangkat ke Tanah Suci itu pada malam Jumaat (malam ini) juga meminta semua pihak yang mungkin pernah berkecil hati dengannya agar dapat memaafkan segala kesilapan yang berlaku tanpa disedari.

"Ini merupakan pemergian saya buat kali kedua bersama isteri, Lisdawati dan ibu. Jadi, sebelum berangkat, saya ingin memohon maaf daripada semua pihak sekiranya ada yang tergores hati dengan kelakuan saya sebelum ini.

"Niat saya ke sana adalah untuk menjadi umat Islam yang lebih baik daripada sebelum ini dan moga pemergian ini diberkati.

"Doakan juga kami selamat pergi dan pulang ke tanah air ," katanya.

Tambah Fauzi, selain mengerjakan umrah, dia juga tidak sabar untuk merasai pengalaman berpuasa bersama-sama dengan umat Islam lain di Mekah.

"Pada tahun lalu, kami menunaikan umrah pada bulan puasa dan pengalaman di sana sangat menyeronokkan terutamanya ketika tiba waktu berbuka.

"Tambah pula umat Islam di Masjidil Haram begitu mesra dan saling berkongsi makanan, terasa macam berbuka dengan sebuah keluarga yang sangat besar. Apa-apa pun, semoga perancangan kami berjalan dengan lancar," ujarnya.

Sementara itu, Fauzi turut berdebar menantikan kemunculan filem arahan sulungnya berjudul Pak Pung yang masih lagi dalam pasca produksi. Malah, Fauzi turut menunjukkan kehebatan vokalnya dengan menyanyikan sebuah lagu runut bunyi filem tersebut berjudul Adam dan Hawa, berduet dengan penyanyi Marsha.

"Adam dan Hawa merupakan lagu kedua saya selepas Kau Aku yang pernah dirakamkan beberapa tahun lalu.

"Rasanya, inilah peluang untuk menunjukkan sisi bakat saya yang lain selain pengarahan dan lakonan.

"Apabila diberi respons positif selepas memberi teman-teman menyaksikan suntingan awal Pak Pung, ia membuat saya lebih semangat untuk menyanyikan sendiri lagu Adam dan Hawa," tuturnya.

Terjah lagi, artikel yang menarik : Artis Pergi Umrah, Fauzi Nawawi, Hiburan, Lisdawati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan