Nuffnang

Jumaat, 9 November 2012

Pierre Andre - Google Blog Search

Pierre Andre - Google Blog Search


B e l o g k a y a n g a n: Respek <b>Pierre Andre</b> - Anugerah Skrin 2012

Posted: 09 Nov 2012 08:12 AM PST

Anugerah skrin 2012 menarik. tapi ramai yang kata bosan. tapi zizan punya lawak yang hanya 2 minit tu mampu buat saya ketawa :)
yang paling best adalah bila Pierre Andre diumumkan sebagai pemenang. Ayat pertama yang keluar - Lailahaillallah. Alhamdulillah.. banyak kali dia sebut nama allah. saya jadi teruja waktu tu. 
maaf, saya tak ingat apa yang dikata. nanti, rujuk surat khabar ye.. hehe
pape pun, Anugerah Skrin 2012 kali ini agak kurang memuaskan. mungkin lain kali boleh buat persembahan yang lebih menarik lagi.. :D

Suzie Yusof Mohamed: Ucapan <b>Pierre Andre</b> Di Anugerah Skrin

Posted: 09 Nov 2012 03:39 PM PST

Sebenarnya aku tak tengok pun Anugerah Skrin semalam, aha. poyo tak nak tulis jugak pasal neh?
Ala kawan aku post kat FB, biarlah aku share kat blog, nampak macam banyak sangat keyword pasal Pierre Andre kat Nuffnang sana, terkejut aku tengok, aha.
Aku pernah cerita pasal Cerita Terbaru Pierre Andre kan, nampaknya betullah kan cerita itu, *walaupun masa tulis entry tersebut aku 90% pasti*
Kenapa beliau sebut Lailahalillallah? Sebab itulah sifat pertama para sahabat yang kita kena ikut, iaitu Redha dengan Allah dan percaya hanya Allah yang mempunyai kuasa, makhluk langsung tiada kuasa. Annnd yes, Lailahaillallah itulah kalimah iman dalam diri kita.
Semua bayi yang lahir atas bumi neh, Allah dah tanya, sanggup tak nak pikul kalimah Lailahaillallah neh sebelum lahir? Sebab itulah kita lahir, sebab kita dah berjanji dengan Allah untuk pikul kalimah iman neh dengan ALLAH. Bukan dengan manusia, dengan ALLAH.
Kalimah Lailahaillallah neh, kalau kita letak atas gunung sekalipun, nescaya gunung akan hancur, sebab tak mampu nak tanggung kalimah neh.
Lagipun apa istimewa manusia? Bukan ada bisa macam ular, tiada jugak kuku tajam macam harimau, tapi apa yang buat kita kuat neh, adalah kalimah Lailahaillallah.
Anndd semua kerana Allah Pierre Andre menang semalam, sebab Allah nak tunjuk dekat orang orang yang kata beliau berubah, sebab dah tiada rezeki dalam bidang seni. Hommmboih, macam rezeki kat tangan dia nak tentukan kan. 
Ingat 1 je, Allah Maha Berkuasa, Makhluk langsung tiada kuasa.
Annnd Pierre tiada cakap takbiiir lepas ucapan dia kan? Maksudnya dia bukan di jalan yang salah, sebab dia tak ekstrem, bila dia dah cakap macam semalam pun, itulah dakwah, iaitu menyampaikan kalimah iman kepada saudara saudaranya yang lain, peace :p
Aku pun masih belajar banyaaaaaaaaaaaaaak sangat tentang Islam and aku nak jadi da'ie jugak, InsyaAllah, sebab itu kena cari suami yang betul, hikhik :p
Thanks for reading this entry!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan