Nuffnang

Sabtu, 5 Januari 2013

kumpulan Spider - Google Blog Search

kumpulan Spider - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Spider</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Dec 2012 01:08 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Spider</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Nov 2012 01:24 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Spider</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2012 01:08 AM PDT


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Spider</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Feb 2012 12:00 AM PST


Tam <b>Spider</b> Kini Bergerak Solo? Album <b>Spider</b> Kurang Sambutan <b>...</b>

Posted: 29 Feb 2012 04:50 PM PST

01/03/2012 by Staff Wassupz! | Filed under Wassupz! Tempatan.

Siapa tidak kenal kumpulan Spider? Jika ada yang tidak mengenali nampaknya anda bukanlah pendengar lagu-lagu melayu yang sejati kerana kami pasti semua orang akan tahu lagu "Rela Ku Pujuk" nyanyian kumpulan ini.

Kami mendapat berita bahawa Tam Spider akan bergerak solo dan sedang giat mengumpulkan meterial untuk album solo pertamanya. Album ini akan berada dipasaran pada tahun ini juga dan akan membawa satu perubahan baru dalam imej dan genre lagu. Sesuatu yang pastinya ditunggu oleh peminat Tam seperti kami.

Namun Tam menafikan keputusannya untuk bergerak solo berpunca daripada perbalahan yang berlaku di antara dirinya dengan ahli-ahli Spider lain. Sebaliknya Tam teringin untuk mencuba dan mengikut arus peredaran penyanyi berkumpulan yang bergerak solo seperti Awie Wings dan Amy Search. Jelas Tam,

"Saya sudah terlalu lama dengan Spider. Teringin juga nak ikut arus peredaran seperti artis berkumpulan yang bergerak solo.

"Saya ambil keputusan bergerak solo ini bukan mudah. Kena fikir semua aspek. Saya tahu banyak cabaran baharu yang perlu ditempuhi dan banyak juga benda baharu yang perlu saya terokai apabila muncul solo tanpa ahli kumpulan kelak,"

Berbalik pula kepada album terbaru Spider "KitaSatu" yang kurang mendapat sambutan, anggota Spider merasakan kurangnya promosi adalah faktor utama kurangnya sambutan. Menurut Tam,

"Sebagai artis kami memang mengharapkan promosi. Memang promosi untuk album baharu Spider KitaSatu kurang. Kami rasa mungkin pihak promosi anggap nama kumpulan Spider sudah kukuh jadi tidak perlu melakukan promosi yang gempak,"

Walaubagaimanapun, kami di Wassupz! merasakan kehadiran Tam sebagai artis solo dapat menaikkan lagi nama Spider selagi Tam dikenali dengan nama Tam Spider. Kami sudah dengar album KitaSatu, hampir semua lagu mereka kami suka seperti album-album lepas. Kali ini lagu KitaSatu (ost drama Cinta Elysa), Tapi Bagaimana (ost drama Vanilla Coklat) merupakan lagu pilihan kami.

Rujukan: Kosmo



   

Tags: , , ,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan