Nuffnang

Isnin, 25 Februari 2013

Nur Fathia - Google Blog Search

Nur Fathia - Google Blog Search


Kasih Salina: <b>Nur Fathia</b> Bangkit Semula

Posted: 03 Feb 2013 04:28 AM PST


Nur Fathia Bangkit Semula

FATHIA mula mencuri tumpuan apabila selepas muncul dalam iklan syampu Sunsilk, dirinya dilamar sebagai pelakon. Bermula dengan drama rantaian Hani, namanya mula menjadi sebutan apabila berlakon drama Nur Kasih memegang watak Nabila iaitu sahabat Nur Amina lakonan Tiz Zaqyah.

Bagaimanapun, baru mengecap populariti, Fathia mencetuskan kontroversi apabila mengamuk di lokasi dalam insiden baling telefon kepada pengarah Along Kamarudin ketika penggambaran drama Stanza Cinta pada 2011.

Bangkit daripada kesilapan, Fathia kembali mendapat kepercayaan penerbit dengan watak lebih mencabar. Kebolehannya terus diuji dengan membintangi filem Al Hijab dan bakal muncul dalam filem Darah Panas dengan karakter lebih mencabar apabila diberi watak gadis naif yang dijadikan pelacur.

Anak sulung daripada empat beradik ini mengikuti pengajian peringkat Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang di Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan pernah dicalonkan dalam senarai Top 5 Artis Baru Wanita Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011 (ABPBH2011) bersama Tasha Shila, Izara Aishah, Neelofa dan Najwa Latiff.

Biodata

Nur Fathia:
 
Nama sebenar: Nur Fathia Abd Latiff
Tarikh lahir: 1 September 1987
Tempat lahir: Ayer Hitam, Pulau Pinang

Drama: Stanza Cinta, Joe & Faridah, Dunia Batinku, Di Bawah Ketiak Isteri, Bila Musang Berjanggut, Cinta Halal, Bertaut Kasih, Tongkah Arus Dosa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan