Nuffnang

Isnin, 15 April 2013

Intan Ladyana - Google Blog Search

Intan Ladyana - Google Blog Search


Foto : <b>Intan Ladyana</b> Di Cameron Hinglands | OHBULAN!

Posted: 20 Mar 2013 10:28 PM PDT

7a1464c891e211e2a9d822000a9e29af_7

Pada 18 Mac lalu, pelakon cantik Intan Ladyana telah berada di Cameron Highlands bagi menjalani penggambaran filem terbarunya berjudul "Aku Pilih Kamu."

Menerusi foto yang dimuat naik melalui laman Instagram milik aktres ini, kelihatannya dua pelakon terkenal iaitu Fezrul Khan dan Zain Hamid (Ruffedge) turut terlibat dalam penggambaran filem tersebut.

Nampaknya hari ini sudah masuk hari ke-empat Intan Ladyana berkampung di Cameron Higlands dan sepanjang berada di pusat peranginan tersebut, Intan Ladyana telah sempat melawat beberapa tempat menarik seperti di Rose Cottage, ladang strawberry dan taman kaktus. Seronoknya… jom layan foto-foto Intan Ladyana selepas ini :)

Kredit Foto : Instagram Intan Ladyana

Tags: ,

Watak <b>Intan Ladyana</b> Menghina Polis. - UtaraNews - The News Portal

Posted: 04 Apr 2013 12:18 PM PDT



INTAN LADYANA (kanan) dan Opie (tengah) pada sidang akhbar filem Kecoh! Hantu Raya Tok Chai di GSC Mid-Valley, Kuala Lumpur pada 2 April lalu.


BELUM sempat filem Kecoh! Hantu Raya Tok Chai ditayangkan di pawagam pada 18 April depan, media dikejutkan dengan perlambangan imej dan perwatakan anggota polis yang dilakonkan oleh Intan Ladyana bersama tiga pelakon lain dalam filem itu.
Menerusi filem pertama arahan Opie Zami itu, Intan melakonkan watak Koperal Lisa yang sering mengharapkan bantuan polis lelaki dan suka mengenakan pelembap bibir setiap masa.
Hal itu sedikit sebanyak memperlihatkan kredibiliti pasukan polis yang tidak menjalankan tugas dengan berhemah sekali gus dilihat seolah-olah memperlekehkan badan beruniform terbabit.
Menjawab tuduhan yang diajukan media, kata Intan atau nama sebenarnya Intan Nurladyana Mohamad Yahaya, 31, beberapa orang anggota polis ditempatkan bersama sepanjang penggambaran dilakukan demi mengawal tatacara pelakon.
"Saya melakonkan watak seorang anggota polis wanita pada landasan yang betul, kalau orang nak kutuk saya tidak kisah. Pengarah mahukan watak seorang polis wanita yang kelakar dan adakalanya nampak hilang arah kerana itu sebenarnya yang disukai oleh penonton.
"Lagipun, sepanjang penggambaran beberapa orang anggota polis turut sama berada di lokasi untuk menjaga dan mengawal tertib percakapan dan perlakuan apabila memakai uniform berkenaan," ujarnya yang mengharapkan penonton menilai lakonannya dari sudut humor.
Selain Intan, watak anggota polis berbeza pangkat turut dijayakan oleh tiga orang pelakon lelaki lain termasuk pelawak Sathiya.

INTANLADYANAdan Saiful Apek dalam satu babak filem Kecoh! Hantu Raya Tok Chai.


Menerangkan lebih lanjut karakter polis yang diperlihatkan dalam Kecoh! Hantu Raya Tok Chai, pengarahnya, Opie Zami memberitahu dia mencorakkan watak-watak tersebut seperti drama kepolisan yang disiarkan di kaca televisyen sebelum ini.
"Anggota polis dalam filem ini sekadar watak saja, begitulah polis yang sering disiarkan di pawagam atau televisyen sebelum ini. Saya cuma potretkan semula menerusi filem saya ini," jelas Opie.
Kecoh! Hantu Raya Tok Chai bagaimanapun berdepan dengan beberapa kesulitan dan masalah dalaman yang enggan didedahkan lebih lanjut oleh Opie.
"Setiap penggambaran akan ada masalah dan disebabkan itu ada beberapa babak yang kelihatan panjang dan membosankan kerana terdapat babak yang mahu dibuat sebaliknya gagal. Harap penonton faham situasi kami.
"Begitu juga masalah dengan skrip, apabila saya menerima skrip filem ini pada awalnya saya tidak bersetuju hampir keseluruhan jalan cerita melainkan 'Tok Chai' saja. Jadi saya mengambil keputusan untuk mengubah jalan cerita yang difikirkan lebih sesuai.
"Bagaimanapun, penulis skrip memohon agar namanya tidak dikreditkan sekiranya skrip filem ini diubah," ujarnya.
Kecoh! Hantu Raya Tok Chai berkisar tentang kejadian selepas kematian seorang lelaki tua di sebuah kampung yang didakwa membela Hantu Raya.
Sepanjang proses pengkebumian, penduduk kampung berdepan dengan pelbagai kesulitan apabila sering diganggu Hantu Raya yang tidak bertuan.
Filem itu turut dibintangi oleh Saiful Apek, arwah Kuswadinata, Sobri Anuar (Maharaja Lawak), Azrul Raja Lawak, Amir Raja Lawak. - KHAIRUL AMRI HASSAN

<b>Intan Ladyana</b> Akui Tidak Rapat Dengan Yana Samsudin

Posted: 03 Jan 2013 04:00 AM PST

berita | Tempatan

KUALA LUMPUR, 3 JAN 2013: Pelakon Intan Ladyana menafikan gosip yang mengatakan bahawa hubungannya dengan Yana Samsudin kini sedang dingin sehingga dia menolak tawaran untuk digandingkan bersama dengan aktres tersebut dalam sebuah drama.

Malah Intan Ladyana berkata, hubungannya dengan pelakon filem Adnan Sempit itu memang tidak pernah rapat dan dia masih lagi mengekalkan hubungan seperti itu dengan Yana Samsudin sehingga kini.

"Saya terkejut dengar cerita ini sebab hubungan kami memang tiada apa-apa masalah setakat ini. Jadi, bagaimana cerita begini boleh timbul? Memang selepas drama Bini Bini Ku Perkasa saya telah diminta untuk berlakon di bawah drama syarikat produksi lain oleh syarikat produksi naungan saya iaitu Metrowealth (MIG).

"Saya tidak tahu pula kalau ada produser yang mahu kami berganding bersama selepas Bini Bini Ku Perkasa. Apa yang saya tahu sekarang ini saya sedang terikat dengan drama bersiri 26 episod berjudul Mencintaimu untuk RTM.

"Saya rasa tidak wujud apa-apa masalah di antara kami kerana saya dengan Yana bukan tidak mahu menjalinkan hubungan yang baik tetapi memang kami tidak pernah rapat. Malah bukan dengan dia sahaja tetapi dengan artis lain juga begitu kerana saya tiada masa untuk melepak bersama mereka," katanya kepada murai.com.my ketika dihubungi.

Sebelum ini, ada ura-ura mengatakan hubungan mereka berdua renggang dan wujud perselisihan faham apabila kedua-duanya mengelak untuk digandingkan bersama dalam sebuah drama setelah selesai penggambaran drama Bini Bini Ku Gangster

Intan yang kini sedang menjalani penggambaran drama Mencintaimu sebanyak 26 episod itu bakal muncul dalam sebuah filem terbitan MIG berjudul Pada Suatu Ketika Dahulu pada 21 Februari depan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan