Nuffnang

Jumaat, 4 Oktober 2013

Saiful Apek - Google Blog Search

Saiful Apek - Google Blog Search


<b>Saiful Apek</b> Freed Of Charges | Hype.my

Posted: 30 Sep 2013 06:44 PM PDT

Popular Malaysian comedian Saiful Apek was all smiles as the Magistrate Court of Petaling Jaya freed him of drug abuse charges. He was charged almost 3 years ago. This has been the second time the actor has been charged with drug related offences.

The court also passed the same judgement to his three friends Shah Zainatull Ehsan Al-Muazam Shah Yahya, 28, Shaiful Baharom, 24, dan Noremy Mohamad, 28.

According to sources, the offence was committed at Taman Putra Permai, Seri Kembangan at around 11.00pm, 12 Jun 2010. If found guilty, the accused could face up to 2 years imprisonment and a maximum fine of RM5,000.

(Source)

<b>Saiful Apek</b> Bebas Kali Kedua, Dakwa Diri Dianiaya Oleh Pihak <b>...</b>

Posted: 30 Sep 2013 09:18 PM PDT


Buat kali kedua, Saiful Apek dibebaskan daripada tuduhan memasukkan ganja ke dalam badan. Keputusan itu dibuat Majistret Ahmad Solihin Abd Wahid selepas mendapati pihak pembelaan berjaya menimbulkan keraguan munasabah di akhir kes pembelaan. Sebelum ini, Saiful Apek telah dibebaskan buat kali pertama pada 25 Jun yang lalu.

saiful apek

Saiful Apek juga mendakwa dirinya dianiaya oleh pihak-pihak yang dengki dengan kerjaya sebagai artis. Kata Saiful Apek:-

"Saya juga menyatakan bahawa saya tidak melakukan sebarang kesalahan jenayah terutamanya yang membabitkan sebarang penggunaan dadah terlarang. Saya percaya telah dianiaya oleh pihak-pihak yang dengki dengan kerjaya saya sebagai artis

apek

Ada logiknya juga dakwaan Saiful Apek itu. Orang kalau dah dengki, buat apa pun sanggup. Diharap dengan pembebasan kali kedua ini, tiada lagi kelibat Saiful Apek naik turun mahkamah. Semoga Apek selepas ini tenang menjalani kehidupan dan lebih mudah meneruskan kerjayanya sebagai artis.

Baca Yang Ini Pulak:-

<b>Saiful Apek</b> Bebas Dari Tuduhan Dadah | Oh! Artis

Posted: 02 Oct 2013 04:00 AM PDT

ohartis-saiful-apek-bebas-dari-dadah-3

Pelakon dan pelawak terkenal tanahair Saiful Apek yang pernah ditahan atas tuduhan mengambil ganja pada tiga tahun lalu memanjatkan kesyukuran kerana terlepas daripada tuduhan tersebut dan telah dibebaskan selepas keputusan dibuat di Mahkamah Majistret Petaling Jaya.

Majistret Ahmad Solihin Abd. Wahid turut membuat keputusan yang sama terhadap tiga lagi tertuduh yang ditangkap bersama Apek iaitu Shah Zainatull Ehsan Al-Muazam Shah Yahya, 28, Shaiful Baharom, 24, dan Noremy Mohamad, 28.

Saiful Apek atau nama sebenarnya Mohd Saifulazam Mohamed Yusoff didakwa melakukan kesalahan mengambil ganja di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, di IPD Subang Jaya, Jalan LP 2A/1, Taman Putra Permai, Seri Kembangan di sini pada 11 malam, 12 Jun 2010.

Dakwaan mengikut Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 15(1) akta sama yang membawa hukuman maksimum penjara dua tahun atau denda RM5,000 jika sabit kesalahan.

OHARTIS: ALHAMDULILLAH APEK. SEMOGA MEMBINA KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan