Nuffnang

Khamis, 29 Disember 2011

kumpulan Fabulous Cats - Google Blog Search

kumpulan Fabulous Cats - Google Blog Search


Adeep Keluar <b>Fabulous Cats</b> Demi Dakwah ~ STUDIOKINI Media

Posted: 24 Aug 2011 08:14 PM PDT

Oleh FERIDE HIKMET ATAK (wartawan Mstar)

Salah seorang ahli kumpulan The Fabulous Cats (TFC), Adeep atau nama sebenarnya Abdul Mutalib Nahar, nekad untuk keluar daripada kumpulan tersebut dan bersara sebagai seorang penyanyi selepas membuat keputusan untuk terlibat dengan aktiviti dakwah.

Menurut ketua kumpulan itu, Cat Farish, dia menghormati keputusan Adeep walaupun dia tahu TFC kini kekurangan seorang ahli yang berbakat dalam bidang muzik.

"Kali terakhir kami dapat membuat persembahan bersama iaitu pada sebulan lalu di Sungei Wang Plaza. Kalau nak diikutkan, sudah lama dia berhasrat untuk bersara daripada kegiatan muzik.

"Memang sebelum ini Adeep banyak membantu dalam penciptaan lagu-lagu TFC. Bagaimanapun nasib baiklah seoarnag lagi anggota TFC iaitu Zizi sudah pandai menghasilkan lagu," katanya yang ditemui pada tayangan perdana filem Hantu Bonceng, di Panggung Odeon, di sini, Selasa.

Tambah Cat, selepas penarikan diri Adeep dia belum terfikir untuk mencari ahli baru dan semua keputusan terletak pada pihak syarikat rakamannya, Alibi Music.

Bagaimanapun, Cat gembira dengan perubahan Adeep tetapi enggan mengganggu urusan kehidupan peribadi rakannya itu selepas ini.

Dengan penarikan diri Adeep, TFC kini hanya dianggotai Cat, Wangi (Wangi Julianda) dan Zizi (Nur Fazelah @ Zizi Mohd. Tahil)

Sementara itu, Cat juga kini sedang merancang untuk menerbitkan sebuah album KL Pop dengan dibarisi oleh pelbagai penyanyi-penyanyi popular yang tidak mempunyai album

"Saya mahu gabungkan artis-artis yang berbakat tetapi tidak mempunyai album seperti Dina, Zahid, Marsha, Zizan, Beeru dan Jzell.

"Pada masa yang sama, saya ingin kembalikan muzik R&B seperti yang pernah popular di sekitar tahun 2000, sama seperti ketika saya bersama Ruffedge dahulu," ujarnya.-MSTAR

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan