Nuffnang

Rabu, 25 Januari 2012

najwa latif - Google Blog Search

najwa latif - Google Blog Search


Sem003 : Cinta Muka Buku [<b>Najwa Latif</b>]

Posted: 20 Jan 2012 04:20 AM PST

play through song


In C 

C Major - G Major - A Major - F Major

In D

D Major - A Major - B Minor - G Major

My Video


Made form Sem003@ Sem Ambrose

Full content generated by Get Full RSS.

GUA - BERITA ARTIS - AJL26 - Cinta Muka Buku, <b>Najwa Latif</b> Akan <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2012 08:00 AM PST

Mutakhir ini, semua orang ingin mencuba nasib untuk menjadi artis. Medium terbaru dan yang paling mudah untuk mengiklankan karya masing-masing adalah melalui laman YouTube. Fenomena ini juga yang telah memperkenalkan Najwa Latif ke dunia mainstream muzik tempatan.

Pencalonan Najwa Latif sebagai finalis AJL 26 menerusi lagu Cinta Muka Buku menimbulkan pelbagai reaksi oleh penggemar muzik tempatan khususnya pengikut setia Anugerah Juara Lagu itu sendiri.

Ramai juga yang mempersoalkan kredibiliti juri serta apakah kriteria yang diperlukan pada sesebuah lagu untuk menjadi finalis AJL? Mungkin para juri mempunyai pandangan serta sebab mereka sendiri untuk menjadikan Cinta Muka Buku sebagai finalis pada edisi AJL kali ini.

Cinta Muka Buku boleh dikatakan sebagai sebuah lagu yang santai, mudah untuk diikuti dan susunan lagunya juga agak ringan. Lirik yang ditulis oleh Ika Latif juga mudah untuk dicerna, berkisarkan tentang kisah cinta serta kehidupan seharian remaja masa kini.

Tidak banyak yang boleh diperkatakan tentang Cinta Muka Buku. Cuma apa yang boleh dilakukan oleh Najwa pada malam AJL 26 nanti, mungkin dengan mengubah sedikit susunan lagu atau memberikan sedikit kejutan dari segi persembahan.

Namun, bagi Najwa Latif, ini merupakan peluang untuk beliau belajar dan terus menghasilkan karya-karya yang lebih baik pada masa hadapan. Sekurang-kurangnya, Najwa mampu menyanyikan lagu hasil ciptaan beliau sendiri di pentas akhir AJL 26 nanti.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan