Nuffnang

Sabtu, 18 Februari 2012

Shaheizy Sam - Google Blog Search

Shaheizy Sam - Google Blog Search


<b>Shaheizy Sam</b> | Yan Khalid&#39;s Digital Caricatures

Posted: 03 Feb 2012 09:55 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Shaheizy Sam bin Abd Samad (born September 4, 1982) is an actor from Malaysia who was known as a young star in the 1990s before rising to fame in the controversial movies, Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam in 2009, and ...

<b>Shaheizy Sam</b> Minta Maaf pasal isu video bersih agenda komunis <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2012 10:58 PM PST

Ini kenyataan yang yang keluar dari facebook dia sendiri. Aku pun taktau kenapa dia minta maaf tapi dia dah minta maaf so aku pun malas nak panjang2kan hal neh. Cuma dia juga ada mengatakan bahawa dia diperguna2kan.. bagi aku kalau sungguh dia rasa diperguna2kan apa kata dia dedahkan nama pengarah kepada video sembang rakyat. 
Adakah seorang pengarah perempuan yang terkenal..? Opsss.. dia masih misteri dan tidak berani paparkan diri di dunia realiti. Adakah kerana dia public figure sehingga dia tidak mahu orang lain tahu bahawa dia ialah pengarah kepada video fitnah mengarut sembang rakyat? Takpe, siasatan akan diteruskan. Jeng jeng jeng..
1. Sam neh ialah artis yang berwarganegarakan malaysia.
2. Sam berhak bercakap pasal politik sebab ini hak nya.
3. Samada dia artis ka, apa ka kerjaya dia bukan penghalang kepada apa2 benda yang dia boleh cakap dan apa2 benda yang dia tak boleh nak cakap. Itu hak dia. Kita tak boleh halang or tutup hak dia disini.
4. Sam dipersoalkan bukan sebab dia bersuara tentang politik tetapi disebabkan dia memberikan gambaran yang salah tentang bersih. Ini sahaja. Gambaran salah itu boleh mislead maksud. Kita tidak mahu disebabkan sam seorang artis, public figure,  terlibat dalam sebarang unsur2 penipuan dan pemanipulasian maklumat sehingga mendorong kepada persepsi serong terhadap pendemo2 bersih 2 dan matlamat penubuhan nya. Itu sahaja.
Apa pun diharapkan shaheizy sam akan mula rajin2kan diri untuk melibatkan diri dalam dunia politik. Sam perlu melihat sendiri siapa yang betul dan siapa yang salah in order untuk mendapat lebih kefahaman tentang neh. 
Jangan dengar cakap orang der.. lue alami sendiri. Percayalah, bila lue terlibat dalam bidang neh, wa confirm paling2 koman pun lue takan sokong kerajaan dan pr. Itu paling koman yang wa boleh bagitau akan berlaku pada lue. Siyes neh. Bai.
Ameno : APTB <-- Shaheizy Sam dalam ahti. Muahaha..

<b>Shaheizy Sam</b> dicop bodoh kerana pandangannya mengenai politik <b>...</b>

Posted: 02 Feb 2012 01:55 AM PST

Feb - 2 - 2012

Terbakor Admin

 

Post ini bukan mahu membicarakan tentang isu politik, tetapi tentang video yang dimuatnaik oleh seseorang ke dalam Youtube semalam. Video itu bertajuk 'Artis bodoh kutuk pakatan rakyat'. Video berdurasi 5.27 minit itu memaparkan pandangan Shaheizy Sam dan Osman Kering mengenai Perhimpunan Bersih. Di sini kami tegaskan, kami tidak akan mengulas mengenai pihak mana salah dan pihak mana betul, tapi kerana pandangan Shaheizy Sam dalam video ini, Bintang Paling Popular 2010 itu telah dikritik dan dicop bodoh. 

Bagi Terbakor, sebagai seorang artis, popular pulak tu Shaheizy Sam tidak sepatutnya mengutarakan pendapatnya tentang isu politik yang sangat sensitif secara terbuka begini. Perlu diingat, peminat Shaheizy Sam ramai, dan kita tak tahu apa pandangan peribadi politik mereka. Sebagai artis, tinggi nilai yang perlu dibayar jika berlaku perkara sebegini. Berikut adalah video Shaheizy Sam tentang Perhimpunan Bersih dan pandangan artis lain menurut OhBulan

  Rahsia kuku cantik! Bersinar bak permata   

  Volkswagen dengan free roadtax dan insuran kereta! Wow  

   1000 SMS free sehari ?? Sape takmau!  

Video Artis Bodoh Kutuk Pakatan Rakyat

 

Pandangan artis mengenai BERSIH

Soalan : Apa pandangan anda tentang Perhimpunan Bersih?

Sam Shaheizy membalas, "Of course, dijatuhkan hukum haram lah. Tapi kalau tujuan perhimpunan mereka untuk menyuarakan suatu benda yang elok, sudah tentu kerajaan kita takkan jatuhkan benda tu sebagai haramlah. Saya sendiri pun tak paham apa yang ingin dibersihkan. Sam dah selesa dengan apa yang ada sekarang walaupun ada kekotoran yang kecil, tetapi Sam rasa ia dah cukup bersih untuk Sam. Siapa atau di mana sahaja selagi ianya ditadbir oleh manusia, pasti ada kelemahan & kesilapan mereka sendiri. Manusia ni tidak sempurna, tapi selagi Sam merasa mereka boleh mentadbir negara kita dengan sebaik-baiknya seperti mana yang Sam berada sekarang ni, itu Sam rasa dh cukup bersih untuk Sam.

Osman Kering pula memberikan pendapat, "Bagi saya mereka yang terlibat dengan perhimpunan haram itu adalah mereka yang tak tau apa pun. Mungkin mereka diupah atau sukarela terlibat dr awal. Tetapi bagi saya kebanyakan orang yang mengambil bahagian adalah orang yang sekadar ikut-ikutan. Penampilan mereka tidak menggambarkan orang yang ada pendirian. Mereka hanya ikut-ikutan tetapi tidak tahu apa-apa. Datuk Ambiga adalah peguam bela kes murtad. Ini adalah makhluk-makhluk yang ingin menjahanamkan negara & tidak ada arah tujuan. Manusia seperti ini harus dijauhkan dan jangan diambil kira apa pandangan mereka.

Faizal Hussein turut menambah, "Kita harus berfikir secara terbuka, jangan cepat melatah & cepat mempercayai orang-orang yang cuba menghuru-harakan Malaysia. Kita boleh berfikir & ada hak untuk mengundi bagi menentukan kerajaan kita sendiri. Kita tak seharusnya berfikir untuk menukar kerajaan tetapi kita hanya perlu membaik pulih sistem yg sedia ada.

  Kuasa PRU 13 yang PERLU diketahui!   

  Nak tau cara gandakan angpau dan duit anda dengan M2U savers??  

   Apakah yang telah terjadi kepada Teddy Bear ini sehinga dia jadi macam ni???  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan