Nuffnang

Sabtu, 26 Mei 2012

najwa latif - Google Blog Search

najwa latif - Google Blog Search


<b>Najwa Latif</b> Ingin Bergelar Pensyarah | OHBULAN!

Posted: 03 May 2012 12:35 AM PDT

Latar belakang berpendidikan turut menjadi fokus utama penyanyi sensasi Youtube, Najwa Latif yang kini baru mencecah usia 17 tahun dan akan menghadapi Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), tidak lama lagi. Bukan mudah untuk anak seni ini membahagikan masa antara kerjaya & pendidikan, tetapi impian yang tekad untuk bergelar sebagai pensyarah membuatkan penyanyi ini sedia menghadapi cabarannya.

"Saya memang bercita-cita hendak menjadi pensyarah. Selepas SPM saya merancang menyambung pelajaran dalam bidang Pengajaran Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Kedua (TESL) ataupun muzik. Kerjaya seni dan muzik tetap akan berjalan seperti biasa kerana ia adalah minat saya dan matlamat saya ialah untuk sukses dalam kedua-duanya sekali," ujarnya melalui siaran media kepada OHBULAN

Bijak membahagikan masa antara aktiviti muzik dan pelajaran, Najwa sentiasa memastikan jadual seni tidak mengganggu waktu persekolahannya dengan hanya mengadakan persembahan pada musim cuti sekolah dan hujung minggu. Bagaimanapun beliau sekarang sedang berehat dari membuat persembahan kerana ingin menumpukan sepenuh perhatian kepada peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang bakal diduduki hujung tahun ini.

Najwa Latif turut berkata bahawa beliau menggunakan portal e-pendidikan uniCLIQ kerana di situ terdapatnya bahan rujukan dan soalan peperiksaan tahun-tahun lepas. Selain itu, sistem pembelajaran interaktif memberikan suasana pembelajaran yang tidak membosankan malahan sangat berkesan kerana dia lebih memahami apa yang telah diajar guru di kelas.

"Saya menyeru rakan-rakan serta peminat yang masih bersekolah dan ingin belajar secara mudah dan senang difahami untuk mencuba sistem e-pembelajaran uniCLIQ kerana bukan sahaja ia mudah diakses melalui komputer, tablet android atau iPad, malah harganya juga sangat berpatutan," katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan