Nuffnang

Rabu, 4 Julai 2012

Pierre Andre - Google Blog Search

Pierre Andre - Google Blog Search


<b>Pierre Andre</b> Akui Cair dengan Senyuman Pekin Ibrahim <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2012 01:19 PM PDT

Tajuk diatas bukan satu gosip murahan dari kami tetapi ianya dinyatakan oleh Pierre sendiri sewaktu bertemu denganya disidang media Filem AKU, KAU & DIA.

Tambah Pierre "Pekin adalah aktres kesukaan saya, memang saya suka dari dulu lagi dengan lakonanya. Tapi baru pertama kali dapat peluang bekerjasama menerusi Filem ini. Walaupun watak dia tidak banyak tapi mampu memberi impak yang sangat kuat terutamanya semasa babak senyum ketika dia sedang main piano." Sambil bergurau Pierre memaklumkan jika dia adalah seorang perempuan, sudah lama akan cair dengan pekin. Untuk makluman Pierre merupakan pengarah bagi filem ini.

Pierre turut menegaskan ini bukanlah sepenuhnya filem berdasarkan kisah hidup beliau. Walaupun ada babak didalam filem ini yang hampir sama dengan kisah benar hidupnya iaitu terlibat dalam percintaan halimunan tetapi di dalam cerita ini tidaklah secara langsung sebegini seperti realiti.

Tambahnya lagi "Aku, Kau & Dia lebih istimewa kerana ianya dimainkan dalam dimensi yang berbeza. cinta yang susah untuk dijangka, kisah yang perlukan anda untuk berfikir bagaimana ianya boleh jadi begitu. Memang banyak perbezaan berbanding dengan cerita cinta yang lain dan cabaran begini adalah sesuatu yg saya suka."

Ditanya kenapa memilih pelakon yang kurang dikenali seperti Zarinatasha Jamalulla. Pierre menegaskan baginya kesesuaian sesuatu watak itu adalah perkara yang penting dan ini sebabnya kenapa Zarina dipilih memegang watak sebagai Mia. "Lagi pun dia boleh dicantikkan apabila perlu dan boleh juga diburukkan fizikalnya untuk sesuatu babak dan bagi saya ianya satu anugerah tuhan yang perlu dihargai."

Diakhir perbicaraan Pierre sekali menegaskan baginya penilaian sesuatu filem itu bukanlah berdasarkan kutipan semata mata tetapi baginya mengharapkan apabila penonton menonton filem ini mereka akan rasa selesa dan yang penting dapat merasai jiwa untuk setiap watak dan perjalanan cerita yang digarapnya kali ini. Sambil berharap penonton akan teruja dan akan menjadi mereka yang lebih berfikir apabila selesai menonton Aku, Kau & Dia.

Random Posts

Tiada ulasan:

Catat Ulasan