Nuffnang

Selasa, 7 Ogos 2012

Vanidah Imran - Google Blog Search

Vanidah Imran - Google Blog Search


<b>Vanidah Imran</b> Hadkan Aktiviti Seni Kerana Pelajaran

Posted: 23 May 2012 11:14 PM PDT

PETALING JAYA: Pelakon terkenal, Vanidah Imran mengambil keputusan untuk mengehadkan aktiviti seni selama ini kerana ingin memberikan tumpuan kepada pengajiannya di sebuah universiti.

Vanidah berkata, dia tidak pernah berniat untuk meninggalkan dunia lakonan tetapi mengakui perlu meningkatkan potensi diri demi masa depan keluarga dan anak-anak.

"Masa muda dulu tak nak belajar tetapi bila dah berumur macam ni baru terhegeh-hegeh nak belajar balik. Tetapi semua ini adalah untuk masa depan saya dan keluarga.

"Tentang merajuk atau kecewa dengan industri lakonan ia tidak pernah timbul cuma saya kini lebih memberikan tumpuan kepada pelajaran dan kalau boleh saya mahu cepat habis belajar," ujarnya kepada mStar Online.

Menurut Vanidah, dia ingin menjadi contoh kepada anak-anaknya iaitu Mikail Aimran, 8, dan Mariyam Rashika, 7, yang sedang membesar selain mahu mereka berbangga dengan pencapaian pelajarannya.

Malah suaminya, iaitu pelakon Rashidi Ishak juga berjaya menerima Ijazah Sarjana Muda Komunikasi dari Universiti Putra Malaysia (UPM) selepas tujuh tahun bergelar mahasiswa.

Kata Vanidah, dia yakin tindakan dia dan suaminya menyambung pelajaran dapat mempengaruhi anak-anak agar mengikut jejak mereka apabila besar nanti.

"Saya berazam ingin menggantung gambar konvokesyen saya nanti di dinding rumah supaya ia dapat menjadi inspirasi kepada anak-anak saya dalam mengejar cita-cita mereka," katanya.

Dalam perkembangan lain Vanidah bakal muncul dengan filem Untuk Tiga Hari arahan Afdlin Shauki pada September depan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan