Nuffnang

Rabu, 14 November 2012

kumpulan Estranged - Google Blog Search

kumpulan Estranged - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2012 01:41 AM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan Estranged</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 01:08 AM PST


Rumah Andy <b>Kumpulan Estranged</b> Kena Rompak, Andy Diugut Bunuh

Posted: 14 Jun 2012 07:06 PM PDT

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua....
Dahsyat perompak-perompak sekarang ini. Nampaknya mereka maam dah tukar taktik operasi la pulak. Dari pemerhatian saya, perompak sekarang ini lebih tertumpu kepada rumah-rumah artis tapi kita kena berhati-hati juga sebab mana tahu selepas ini giliran kita pula. 
Pada ahad lalu pukul 3.45 pagi, rumah Andy Estranged telah dimasuki perompak ketika beliau baru saja pulang ke rumah. Beliau dan sekeluarga telah diikat oleh empat orang perompak yang memecah masuk rumah yang didiaminy bersama keluarga di Kota Damansara.
Andy atau nama sebenar Azwin Andy Malik juga telah diugut bunuh jika dia atau ahli keluarga lain cuba melawan. Tapi yang malangnya apabila abanag Andy iaitu Azlan Rudy telah dibelasah teruk oleh perompak itu ketika beliau cuba melawan.
Sudah namanya perompak jadi mestilah habis semua dikebasnya, kalau boleh habis licin rumah mereka nak kebas. Antara barang-barang yang dirompak ialah sebuah komputer riba, iPad, sejumlah wang tunai, barang kemas dan beberapa barang lain.
"Pada mulanya, saya sangka nenek saya datang ke rumah dan berborak bersama ahli keluarga yang lain apabila mendengar bunyi orang sedang bercakap. Ketika mahu naik ke tangga, terdapat dua lelaki memakai baju hitam turun dan masa itu saya tidak dapat berbuat apa-apa. Habis semua barang-barang berharga diambil. Mereka juga bertanya sama ada kami menyimpan peti besi atau tidak? Mujurlah perompak tersebut memenuhi permintaan saya supaya memulangkan kad pengenalan dan kad kredit," ujarnya.
Apa yang paling penting sekali di sini adalah keselamatan keluarga dan diri sendiri. Apa yang dibuat oleh Andy sememangnya ada betulnya apabila beliau memberitahu perompak agar mengambila apa saja asalkan jangan mencederakan kami sekeluarga.

InsyaAllah apa yang terjadi kepada keluarga Andy pasti ada hikmahnya. Kredit info dan gambar mStar. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan