Nuffnang

Jumaat, 22 Februari 2013

Along Cham - Google Blog Search

Along Cham - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Along Cham</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2012 07:08 PM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Along Cham</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Oct 2012 12:00 AM PDT


Gengster versi Angah, <b>Along</b> | N9 Kini - Portal Berita Negeri Sembilan

Posted: 09 Oct 2012 07:15 PM PDT

SEBUAH lagi karya arahan Ismail Bob Hasim kini menggegarkan panggung "Taikun", filem yang dikatakan merupakan genre aksi komedi pertama di Malaysia.

Mana tidaknya, jarang sekali watak gengster digalas oleh pelawak yang lebih sinonim dengan jenaka dan gelak ketawa.

Tidak hanya tertumpu kepada aksi mahupun komedi semata-mata,Taikun juga merupakan antara filem yang sarat dengan mesej-mesej berguna untuk disampaikan kepada penonton.

Apa yang pasti, penonton dikejutkan dengan pelbagai unsur suspen yang tidak disangka-sangka sepanjang tayangan filem itu.

Kurus dan gemuk

Percaturan yang menampilkan Angah Raja Lawak dan Along Cham sebagai peneraju utama ternyata satu pilihan yang tepat berdasarkan suasana gamat di dalam panggung pada majlis pratonton Taikun di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Menurut Ismail, gandingan dua orang pelawak dalam filem aksi seperti itu memberi nafas baharu serta kelainan berbanding filem-filem genre aksi sebelum ini.

"Selalunya sebut sahaja gengster, segera terbayang lelaki bertubuh sasa. Namun, dalam Taikun ada kelainan. Saya pilih seorang kurus dan seorang gemuk untuk pegang watak gengster," katanya ketika ditemui usai majlis pratonton tersebut.

ALONG dan Angah diberi kepercayaan menghidupkan karakter gengster menerusi filem Taikun.


Gandingan mereka kali ini bukan sahaja untuk membawa watak komedi, malah Angah dan Along turut diberi kepercayaan untuk membawa watak gengster yang mana mereka perlu beraksi ganas dan melakonkan babak-babak yang membabitkan lagak ngeri.

Kata Angah pula, kesemua babak lagak ngeri dan ganas yang dipaparkan menerusi Taikun dilakukannya sendiri.

"Memang kami buat sendiri semua aksi itu sepanjang sebulan penggambaran, langsung tidak guna khidmat pelakon lagak ngeri," ujarnya.

Bagi Along pula, dia mengakui semangat serta komitmen perlu tinggi untuk mengatasi cabaran berdepan dengan aksi-aksi sukar.

"Puas rasanya apabila semua aksi dapat dilakukan sendiri walaupun kadang-kadang tenaga dah kurang dan keletihan tetapi kita buat juga sebab nak kejar masa" katanya mengenai pengalamannya berlakon dalam filem ke-65 terbitan Metrowealth milik David Teo yang kini sedang hangat ditayangkan di pawagam seluruh negara itu.

Dua kumpulan gengster

Selain Angah dan Along untuk karakter utama, Taikun turut mengetengahkan lakonan Adiba Yunus, Zul Supia'an, Alex Yanz, Adey Syafrein dan Liana Rafiai.

Taikun mengisahkan dua orang kawan baik Tai (Angah Raja Lawak) dan Kun (Along Raja Lawak) yang mempunyai masalah dengan pihak berkuasa.

Sikap mereka yang suka bergaduh dan mencuri menyebabkan mereka bertembung dengan ahli-ahli Geng King Cobra dan Geng Black Rose.

Oleh kerana Tai dan Kun telah berjaya membelasah ahli kedua-dua kumpulan gengster tersebut dengan teruk, ketua Geng Black Rose, Manan (Zul Supia'an dan ketua Geng King Cobra, Sarip (Alex Yanz) tertarik dengan kehebatan mereka.

Tai dan Kun lalu dilamar untuk menyertai kumpulan gengster masing-masing oleh Manan dan Sarip.

Sikap tamak Tai dan Kun telah menyebabkan mereka menerima pelawaan kedua-dua Manan dan Sarip tanpa mengetahuan Geng Black Rose dan Geng King Cobra yang merupakan musuh ketat dan sering bergaduh selain bersaing dalam perniagaan video cakera digital (DVD) cetak rompak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan