Nuffnang

Isnin, 25 Mac 2013

Raja Farah - Google Blog Search

Raja Farah - Google Blog Search


Suami Kongkong <b>Raja Farah</b> Untuk Berlakon? | MyNewsHub

Posted: 01 Jan 2013 08:41 PM PST


KUALA LUMPUR – Pelakon wanita yang kian menyepi selepas berkahwin, Raja Farah Raja Aziz menafikan dia dikongkong suaminya sendiri, Megat Bashirun Qayyum dari bergiat aktif dalam dunia seni lakonan.

Ini kerana Farah langsung tidak dilihat dalam sebarang drama atau filem-filem tempatan.

Justeru, timbul cakap-cakap orang mengatakan Farah tidak boleh berlakon kerana tidak mendapat izin dari suaminya.

Namun, menerusi portal OhBUlan!, Farah menafikan dakwaan tersebut dan mengatakan dia tidak bergiat aktif dalam lakonan adalah pilihannya sendiri selain mahu menumpukan perhatian dalam perniagaan Snogurtnya.

"Suami tak kongkong Farah untuk berlakon, terpulanglah pada individu nak bercakap apa pun.

"Sekarang ini Farah pun sudah berkahwin, berhijab dan mempunyai perniagaan sendiri. Buat masa sekarang Farah ingin tumpukan 100% pada perniagaan Snogurt," kata Farah.

Selain mahu memberikan sepenuh perhatian dalam perniagaanya, pendekatan Farah untuk tidak aktif berlakon adalah kerana ingin menghabiskan masa menguruskan rumah tangganya.

Bagi Farah, dia mahu menjaga keharmonian rumah tangga dengan sebaik mungin.

Malah, dia juga mahu lebih menghabiskan masa bersama dengan suaminya sendiri.

"Lagipun apabila sudah kurang berlakon, Farah ada masa untuk suami dan keluarga. Apa yang mampu dan terbaik untuk keluarga Farah akan lakukan.

"Kita kahwin cuma sekali, jadi biarlah semuanya berjalan lancar dan tanpa ada salah faham," beritahu Farah.

Selain mempunyai perniagaan Snogurt, Farah juga sudah bergiat aktif dalam mengeluarkan jubah keluaran jenamanya sendiri.

Bezanya, Farah tidak menjual rekaan dan jenama pakaiannya melalui atas talian, 'online'.

"Farah pun ada keluarkan rekaan jubah untuk wanita muslimah yang dikenali sebagai 'Raja Farah Collection.' Tetapi mungkin label jenama tersebut akan ditukar kepada nama lain agar peminat-peminat senang nak menyebutnya.

"Bagi Farah mengadakan bazar pakaian macam ini adalah suatu perkara yang bagus sebab kita boleh dekat dengan peminat dan pengalamannya adalah sungguh berbeza berbanding menjual secara online," katanya.

Oleh: NAIMAH SHAARI

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

<b>Raja Farah</b> Sangkal Dakwaan Dikongkong Suami | OHBULAN!

Posted: 01 Jan 2013 07:37 PM PST

Isu dikongkong oleh suami bukanlah perkara baru bagi pelakon cantik Raja Farah. Ketika bertemu di 'Femes Bazar' bertempat di Taman Tun Dr Ismail baru-baru ini, pelakon manis ini mengaku sudah mengurangkan aktiviti lakonan dan ingin memberikan sepenuh perhatian pada perniagaannya.

"Suami tak kongkong Farah untuk berlakon, terpulanglah pada individu nak bercakap apa pun."

"Sekarang ini Farah pun sudah berkahwin, berhijab dan mempunyai perniagaan sendiri. Buat masa sekarang Farah ingin tumpukan 100% pada perniagaan Snogurt."

"Lagipun apabila sudah kurang berlakon, Farah ada masa untuk suami dan keluarga. Apa yang mampu dan terbaik untuk keluarga Farah akan lakukan. Kita kahwin cuma sekali, jadi biarlah semuanya berjalan lancar dan tanpa ada salah faham," ujar Raja Farah sambil tersenyum manis.

Berkongsi lebih lanjut mengenai perniagaan, pelakon ini mengaku dirinya bukan sekadar menjual Snogurt, malah turut menghasilkan rekaan pakaian untuk wanita muslimah terutamanya jubah.

"Farah pun ada keluarkan rekaan jubah untuk wanita muslimah yang dikenali sebagai 'Raja Farah Collection.' Tetapi mungkin label jenama tersebut akan ditukar kepada nama lain agar peminat-peminat senang nak menyebutnya."

"Bagi Farah mengadakan bazar pakaian macam ini adalah suatu perkara yang bagus sebab kita boleh dekat dengan peminat dan pengalamannya adalah sungguh berbeza berbanding menjual secara online."

Dalam pada itu timbul juga persoalan, adakah Raja Farah menggunakan popularitinya untuk mengaut keuntungan yang lebih berlipat kali ganda apabila menjual jenama jubah rekaannya dalam harga yang tinggi?

"Isu harga baju mahal ini bukan berlaku kepada golongan artis sahaja. Mungkin artis tersebut ada penjelasannya sendiri kenapa dia menjual barangan dalam harga yang tinggi. Bagi Farah, kalau inginkan barangan yang berkualiti, kenapa perlu mempertikaikan soal harga tersebut?"

"Pakaian yang Farah jual ini harganya tidaklah terlalu mahal, ia dalam lingkungan RM50 untuk blaus dan jubah paling mahal pun RM170 sahaja," komen Raja Farah mengenai harga pakaiannya.

Tags: , , ,

Cik Bunga Leen: Makeup TV Alhijrah - Makeup <b>Raja Farah</b>

Posted: 15 Feb 2013 08:19 PM PST

12hb Feb lepas, bunga diberi kepercayaan menatarias TV Alhijrah dalam rancangan 'Soal Wanita' yg keudara pada setiap sabtu jam 12.30tgh di saluran 118.

On that day bunga makeup Raja Farah (artis/pengacara jemputan), Prof Dr Nik Mahiran ,Kak Elis (manager floor di bawah Along Kamarudin) dan tetamu jemputan lain...

Di setiap akhir episod pada hari tu,nama bunga naik/kluar sbg makeup artis..alhamdulillah permulaan kerjaya untuk lebih berjaya in shaa Allah.

Sedikit gambar utk review kerja bunga belakang tabir... Oh ya boleh hubungi bunga untuk sbrg makeup rancangan tv atau program2 media...

MUA : Bunga
Artis/Selebriti : Aimy Sofea, Raja Farah
Tetamu Jemputan : Prof Dr. Nik Mahiran (UMK), Elis
Rancangan : Soal Wanita TV Al-Hijrah
Tarikh : 12 Feb 2013
Lokasi : TV Al-Hijrah Kuala Luampur
Special Thanks to Sue Hashim Make-up Team :)

'Bunga' sayang awak ^______^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan