Nuffnang

Khamis, 11 Julai 2013

Dayang Nurfaizah - Google Blog Search

Dayang Nurfaizah - Google Blog Search


<b>Dayang Nurfaizah</b> Akui Ingin Berkahwin - Gua.com.my

Posted: 26 Jun 2013 09:00 AM PDT

Menginjak ke usia 32 tahun, penyanyi Dayang Nurfaizah mengakui dirinya sudah bersedia untuk bergelar seorang isteri. Jelas Dayang, sebagai seorang wanita, sudah tentu dia mengimpikan sebuah perkahwinan yang boleh melengkapi kehidupannya. Biarpun begitu, penyanyi yang mendapat jolokan Beyonce Malaysia ini terpaksa akur dengan ketentuanNya. 

"Rasanya setiap kali berjumpa pihak media, Dayang pasti akan ditanya tentang kahwin. Tak mengapalah, Dayang pun tak kisah. Maklumlah umur semakin meningkat. Sebagai seorang wanita, Dayang memang ada keinginan untuk mendirikan rumah tangga.

Tetapi buat masa ini jodoh Dayang belum sampai. Tidak ada lelaki yang sedang bertakhta di hati ini. Bukan Dayang tidak mahu bercinta atau terlalu memilih dalam mencari pasangan, tetapi mungkin tidak ada lelaki yang berani dekat dengan Dayang," ujar Dayang merendah diri.

Dalam masa yang sama, penyanyi ini mengakui dia seorang yang suka menghabiskan masa di rumah dan jarang keluar bersama-sama rakan sama ada untuk membeli-belah, menonton wayang, makan-makan atau sebaliknya.

"Sejak dari dulu lagi Dayang memang jenis yang suka melepak di rumah. Terus-terang Dayang katakan, Dayang tidak mempunyai banyak kawan. Malah, Dayang juga tidak keluar bersama rakan-rakan artis. Kalau Dayang hendak tengok wayang atau 'shopping', Dayang akan keluar bersama adik ataupun pengurus peribadi.

Mungkin sebab itu sehingga kini Dayang masih tidak berteman sebab tidak ada ruang untuk seseorang lelaki menghampiri Dayang. Entahlah, Dayang pun susah nak komen tentang teman lelaki ini. Tak mungkinlah lelaki takut dengan Dayang," ulas Dayang lantas tertawa.

Mengulas tentang perkembangan kerjaya nyanyiannya, Dayang memberitahu dia kini sedang mengumpulkan material untuk album terbaru. Biarpun tidak merancang untuk melancarkannya tahun ini, tetapi Dayang mahu membuat persiapan secara perlahan-lahan.

"Memandangkan Dayang baru sahaja keluar dengan album duet bersama Anuar Zain, 'Anuar & Dayang Live At Dewan Filharmonik', jadi Dayang tidak merancang untuk keluar dengan album terbaru dalam masa terdekat ini. Bagaimanapun, Dayang sudah mula kumpul lagu-lagu untuk dibuat pilihan.

Setakat ini sudah ada beberapa lagu yang Dayang dapat daripada komposer lama dan baru. Tetapi, Dayang belum dengar betul-betul. Seboleh-bolehnya, Dayang mahu 10 buah lagu. Untuk single pertama, Dayang mahu lagu berentak balada, lain-lain lagu tengoklah macam mana nanti. Kalau lagu rancak pun apa salahnya," ujar Dayang mengakhiri perbualan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan