Nuffnang

Khamis, 17 Oktober 2013

Akim - Google Blog Search

Akim - Google Blog Search


<b>Akim</b> Tidak Tolak Jodoh Dengan Stacy, Jika Peluk Islam

Posted: 16 Sep 2013 09:30 PM PDT

Pada: Selasa, 17 September 2013 Dengar cerita Akim mahu mendesak Stacy agar memeluk agama Islam. Ni akibat daripada sikap Stacy yang sering bertanyakan soal agama kepada Akim.

Namun bukanlah desakan Akim ini satu paksaan namun lebih kepada kesenangan Akim sendiri jika melihat kawan dikenali 5 tahun dahulu itu sudah mengucap dua kalimah syahadah.

Memetik daripada portal Murai semalam, Akim mengakui walaupun dia tidak kuat dalam beragama, namun dia tidak lokek untuk berkongsikan apa yang dia tahu mengenai agama Islam kepada Stacy.

"Stacy memang tidak pernah beritahu yang dia mahu peluk Islam kepada saya, tetapi dia ada juga bertanya-tanya pada saya tentang hal-hal yang berkaitan dengan agama Islam. Mana yang saya tahu, saya kongsikan dengannya.

"Bab-bab agama ni sensitif, masing-masing ada kepercayaan. Jadi saya pun tak boleh nak cakap lebih-lebih. Saya kongsi apa yang saya tahu

"Tapi, saya terkejut juga bila dia pakaikan Bella (anak angkat Stacy) tudung. Kalau dia ada keinginan begitu (peluk Islam) bagus lah.

"Buat masa ini, saya lebih suka sifatkan hubungan kami sebagai kawan rapat. Tapi, mungkin kalau ada jodoh hubungan kami ni boleh pergi ke tahap yang lebih serius, saya tidak menolak. Namun terus-terang buat masa ini saya tak fikir untuk nak tamatkan zaman bujang lagi." -Akim

Tag : , , , , , ,

Komen yang betul-betul negative/promosi dan seumpamanya akan dibanned terus untuk berkomen di sini. terima kasih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan