Nuffnang

Sabtu, 15 Mac 2014

Adam af - Google Blog Search

Adam af - Google Blog Search


[ Hiburan ] <b>Adam AF</b> Tidak Kisah Kebolehannya Dipertikai ~ Perihal <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2014 05:31 AM PST

Penyanyi Adam (AF) menganggap tuduhan sesetengah pihak kononnya dia masih menerima undangan nyanyian walaupun kini bergelar pengamal perubatan Islam adalah tidak berasas.
Adam atau nama sebenarnya Mohd Aizam Mat Saman, 31, berkata, sejak kedatangan 2014 dia tidak lagi menerima sebarang undangan nyanyian sebaliknya hanya memfokuskan kepada tugas baharunya itu.
"Mungkin pihak tersebut salah faham kerana saya sudah lama tidak menerima undangan nyanyian kerana memfokuskan kepada bidang perubatan Islam buat masa ini.

"Tuduhan itu tidak berasas dan berkemungkinan besar ia cerita lama yang ingin disensasikan pihak tertentu," katanya kepada mStar Online pada Ahad.

Dalam perkembangan sama, Adam berkata, adalah tidak adil untuk pihak lain terus menghukumnya tanpa mengetahui cerita sebenar dan mempertikaikan kredibilitinya hanya kerana dia bergelar anak seni.

"Perubahan yang saya lakukan bukan secara drastik dan masih banyak perkara yang perlu saya pelajari dan dalami untuk menjadi seorang Muslim yang baik," katanya.

Sementara itu, Adam berkata, dia juga tidak kisah apabila ada pihak yang mempertikaikan kebolehan dan pengetahuannya dalam bidang perubatan Islam kerana yakin dia berada di landasan yang betul.

Jelas Adam, kemampuannya dalam bidang tersebut bukan datang sekelip mata sebaliknya menerusi pemahaman dan pembelajaran berterusan.

"Apa yang saya lakukan sekarang adalah dengan izin Allah dengan niat untuk membantu sesiapa yang mempunyai masalah dan cakap-cakap di belakang saya tidak pandang terlalu serius," ujarnya.

Dalam pada itu, Adam berkata, buat masa ini dia tidak berhasrat untuk meninggalkan terus dunia nyanyian sebaliknya ingin muncul dengan lagu-lagu kerohanian.

Kata Adam, dia bercadang untuk mengekalkan konsep rancak dalam lagu-lagu itu nanti dalam menarik minat masyarakat terutama golongan muda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan