Nuffnang

Isnin, 10 Mac 2014

Shaheizy Sam - Google Blog Search

Shaheizy Sam - Google Blog Search


<b>Shaheizy Sam</b> Kembali Ke Bidang Nyanyian? | Portal Hiburan <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2014 07:08 PM PST

'+ '

Subject:
Visit this site http://www.ohbulan.com

'+ '

Message:
Hi, this may be intersting you: \"Shaheizy Sam Kembali Ke Bidang Nyanyian?\"! This is the link: http://www.ohbulan.com/shaheizy-sam-kembali-ke-bidang-nyanyian/

'+ '', buttons: [ jQuery.extend({}, vex.dialog.buttons.YES, { text: 'Send' }), jQuery.extend({}, vex.dialog.buttons.NO, { text: 'Cancel' }) ], callback: function (data) { if (data.emailfrom && typeof(data.emailfrom) != "undefined") { essb_sendmail_ajax(data.emailfrom, data.emailto); } } }); }); }); function essb_sendmail_ajax(emailfrom, emailto) { //alert(emailfrom + "|" + emailto); var get_address = "http://www.ohbulan.com/wp-content/plugins/easy-social-share-buttons/public/essb-mail.php?from="+emailfrom+"&to="+emailto+"&t=Shaheizy+Sam+Kembali+Ke+Bidang+Nyanyian%3F&u=http%3A%2F%2Fwww.ohbulan.com&p=http%3A%2F%2Fwww.ohbulan.com%2Fshaheizy-sam-kembali-ke-bidang-nyanyian%2F"; //alert(get_address); jQuery.getJSON(get_address) .done(function(data){ alert(data.message); }); }

Isu & Kontroversi

Shaheizy Sam Kembali Ke Bidang Nyanyian?

Pernah menyandang gelaran 'Bintang Paling Popular' di Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012 (ABPBH 2012), jejaka berusia 32 tahun ini nyata sudah berjaya menempa namanya dalam industri.

Artikel Berkaitan: Tahniah! Shaheizy Sam Berjaya Mengulangi Kejayaan Di ABPBH 2012

Bagaimanapun, Shaheizy Sam atau lebih mesra dipanggil Sam ini dilihat sinonim dengan kariernya sebagai seorang pelakon berbanding bidang nyanyian.

Namun, Sam ketika ditemubual di sidang media Pelancaran Single 'Bangun' bersama 'Nescafe Cans' ini tidak menafikan bahawa dia kini sudah kembali menyanyi.

"Tapi tidaklah sampai nak jadikan nyanyian sebagai profesion utama buat masa sekarang. Single ini lebih kepada memberi penghargaan kepada penyokong yang seringkali tanya bila Sam nak buat lagu.

Lagipun, Sam suka dengan konsep lagu 'Bangun' hasil sentuhan Audi Mok yang menggabungkan antara rapping dan menyanyi. Nampak ada kelainan."

Shaheizy Sam Kembali Ke Bidang Nyanyian?Sam berduet dengan Liyana Jasmay untuk single terbarunya berjudul 'Bangun'

Menariknya, lirik single 'Bangun' yang dinyanyikan secara duet bersama Liyana Jasmay ini merupakan hasil inspirasi daripada 50,000 penyertaan peminat dalam kempen 'People Powered Nescafe'.

"Sam gabungkan idea-idea yang peminat bagi menjadi satu lirik sebab Sam mahu lagu ini boleh didengari oleh semua lapisan masyarakat dan mampu memberi semangat kepada mereka."

Sam turut menambah bahawa pemilihan Liyana Jasmay untuk berduet dengannya dalam single ini adalah disebabkan suara pelakon itu yang dikatakan mampu membawa lagu ini dengan lebih santai.

"Sam memilih Liyana untuk berduet adalah kerana attitude dia. Dia tidak mencuba sesuatu yang melebihi kemampuan untuk jadikan suara lebih lunak. Itu yang buat suara dia sedap.

Kalau saya beri lagu ini kepada penyanyi hebat, skill nyanyian mereka nanti jadi sia-sia sahaja sebab lagu ini perlukan energy, attitude yang bersesuaian dan santai."

Shaheizy Sam Kembali Ke Bidang Nyanyian?Sam lebih puas berlakon drama

Ditanya mengenai bidang lakonannya yang juga dilihat agak sepi sejak akhir-akhir ini, Sam memberitahu bahawa sesi penggambaran beberapa buah filemnya telahpun selesai sejak tahun lalu. Namun atas sebab tertentu, filem-filem tersebut masih belum dilancarkan lagi.

"Kebanyakan filem Sam delay, mungkin sebab itu Sam nampak senyap. Selain itu, Sam pun akan berlakon semula dalam drama sebab bagi Sam drama lebih beri kepuasan berbanding filem."

Sam turut menjelaskan bahawa dirinya kini mahu kembali kepada tujuan asal perjuangannya iaitu untuk memberi perubahan kepada industri hiburan tanah air.

Apa kata kita tonton dahulu video klip rasmi single berjudul 'Bangun' daripada Sam dan Liyana Jasmay. Ada juga foto-foto terbaru Sam yang kami sediakan khas untuk tatapan anda. Enjoice!

Executive Journalist at OHBULAN!, a degree holder in Journalism, currently taking master in Masscommunication & still learning to be an AWESOME journalist. Well, I am who I am. Im weird, lame, terribly complicated, run into things, spill food, trip, laugh in serious moment, scream about random & stupid stuff. But, I like it that way. Oh btw, I LOVE my job too!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan