Nuffnang

Selasa, 28 Februari 2012

Gambit Saifullah - Google Blog Search

Gambit Saifullah - Google Blog Search


<b>Gambit Saifullah</b> &#39;Merajuk&#39; Dengan Bidang Lakonan? | Berita <b>...</b>

Posted: 27 Feb 2012 07:31 AM PST

Kongsi di FB

gambit saifullah Gambit Saifullah Merajuk Dengan Bidang Lakonan?

Pelakon @ Hero Karipap-Karipap Cinta iaitu Gambit Saifullah dikatakan 'merajuk' dengan bidang lakonan dan mahu berhenti dari terus melakukan perkerjaan itu gara-gara berasa kecewa dengan cara kerja industri tempatan. Karipap-Karipap Cinta menjadi filem lakonan terakhirnya selepas filem itu tidak mendapat sambutan dan hanya memperoleh sejumlah angka yang tersangat kecil bagi sebuah filem.

Gambit juga berkata, selepas filem lakonannya yang terakhir, Karipap-Karipap Cinta pada tahun lalu, dia menolak banyak tawaran yang diterimanya. Apa kata Gambit dan mengapa tindakan ini diambil?

"Diakui, banyak tawaran lakonan yang saya tolak sejak kebelakangan ini. Bukannya apa, saya kecewa dengan cara kerja sesetengah produksi yang dilihat seperti kurang berminat untuk berkarya.

"Yelah, apabila kita bersungguh-sungguh dalam kerja, daln orang lain tidak, ia membuatkan hasil kerja akan kurang memuaskan.

"Selain itu, saya juga mula memilih skrip. Cukuplah dengan apa yang saya buat selama ini, kini saya lebih selektif,"

Bagaimanapun Gambit bukanalh merajuk seperti yang disangka, Gambit sekadar mahu berehat seketika dan berharap penerbit-penerbit tidak menganggap dirinya terus hilang dari persada seni tanah air.

Memandangkan pelakon ini berehat seketika, dia sedang sibuk dengan penerbitan rancangan pelancongan bersama penjaga gol bola sepak negara, Khairul Fahmi Che Mat.

Sementara itu, ditanya adakah dirinya masih lagi meletakkan harga yang tinggi jika ditawarkan berlakon memandangkan dia sering dikontroversikan dengan masalah harga, Gambit masih lagi dengan pendiriannya yang mempunyai harga yang tersendiri.

"Saya mempunyai prinsip yang tersendiri dan rasanya tidak salah untuk seorang pelakon 'demand'.

"Tetapi biarlah ia berbaloi dengan hasil kerja yang diberikan. Saya faham ada sesetengah artis yang tidak kisah dengan tawaran yang diterima.

"Bagi saya, biarlah seorang pelakon mempunyai standard harga, sesuai dengan kerja yang dilakukan," ujarnya.

lg share en Gambit Saifullah Merajuk Dengan Bidang Lakonan?

Post Lain Yang Patut Dibaca

Read Also

<b>Gambit Saifullah</b> Merajuk | Oh! Artis | Dunia Gosip dan Hiburan <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 08:43 PM PST

kerja-cash

kerja-cash

jiraiya-sama

erisya-spa

erisya-spa

erisya-spa

vimax

perfumeberry

wuuhuuonline

1 step to become a great reader:
1. Take a look one by one ads here and click it if you think you love it. Then, dare to try it.
There is no SCAM advertisement here!! We swear!!

Hantar ke Twitter! | Bookmark Share


Gambit Saifullah nampaknya sudah nekad untuk berhenti rehat seketika dari berlakon. Jika anda perhatikan selepas lakonan terakhirnya di dalam 'Karipap-karipap Cinta' tahun lepas, tidak kelihatan sudah Gambit di persada lakonan. Bukan tiada tawaran untuknya, tetapi Gambit sendiri yang menolaknya kerana kecewa. Merajukkah Gambit?

"Banyak tawaran lakonan yang saya terima. Tetapi saya tolak kerana saya kecewa dengan cara kerja sesetengah produksi. Mereka seperti kurang berminat untuk berkarya."

"Memang kecewa apabila kita bersungguh-sungguh dalam kerja tetapi orang lain membuahkan hasil kerja yang kurang memuaskan. Mulai sekarang saya mula akan memilih skrip. Saya akan jadi lebih selektif."

Adakah kerana filem berkenaan tidak mendapat sambutan langsung, Gambit yang juga boleh berbahasa spanish ini, mahu berhenti berlakon?

Menolak dakwaan dia berhenti dari lakonan, Gambit berkata dia berehat sebentar sahaja kerana sibuk dalam penerbitan rancangan pelancingan bersama penjaga gol bola sepak negara, Khairul Fahmi Che Mat. Wah, Apex. Maklumlah orang famous. Mesti ada banyak pelbagai tawaran.

Jika kita ikuti kisah Gambat ini, di antara kontrovesi mengaitkan dirinya adalah tentang bayaran yang diminta. Gambat tetap dengan pendiriannya untuk meminta harga yang bersesuaian.

"Saya ada prinsip tersendiri. Saya demand untuk hasil kerja yang bakat diberikan. Bayaran biarlah berbaloi. Saya fahamlah, ada artis yang tidak kisah tentang bayaran yang diterima tetapi sebenarnya lagi bagus jika seseorang pelakon itu mempunyai standard harga yang sesuai untuk kerja yang dilakukannya."

Gambit ni memegang 'Private Pilot Licence (2011)' , 'Diploma in Mechanical Engineering (2005)' , 'Diploma in Automotive Engineering (2005)' dan punya kerjaya lain. Jadi tiada masalahlah kalau tidak berlakon iya tidak? Tapi menjadi seorang pelakon ni merupakan batu loncatan untuk mendapat nama dan tempat di persada dunia glamor ni.

Jika difikirkan lakonan memang bukannya mudah. Memang memerlukan 100% penumpuan. Lagi-lagi masa menunggu dan berlakon memang tidak memberi ruang untuk membuat perkara-perkara lain. Semuga Gabat terus berlakon dengan baik dan insyaaAllah semua itu rezeki Allah.

OH ARTIS: LUPAKAN KISAH LALU. BUKA CERITA BARU. HURM..KALAU BOLEH JUAL WAJAH SAHAJA DALAM LAKONAN KAN BEST TAPI SAYANGNYA TIDAK!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan