Nuffnang

Isnin, 25 Jun 2012

Fahrin Ahmad - Google Blog Search

Fahrin Ahmad - Google Blog Search


7 Tip Bisnes <b>Fahrin Ahmad</b> (Pelakon & Selebriti) - www.isuhangat <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2012 10:14 AM PDT

Posted on 21 June 2012.

Fahrin Ahmad - Selebriti dan Pelakon Malaysia

Beliau adalah artis yang fokus kepada reputasi, bukan populariti.

Reputasi beliau menyebabkan dirinya mendapat tajaan daripada syarikat-syarikat besar seperti Celcom, Uniqlo, Garner MEN, dan Shell. Ini adalah maklumat yang diperoleh daripada Majalah Rezeki bulan Jun 2012.

Belajar Bisnes Cara Fahrin Ahmad

Dalam perniagaan, pentingnya adaptasi. Adaptasi bermaksud kita menggunakan idea-idea daripada keadaan sekeliling, untuk dimuatkan dalam perniagaan kita. Cara ini menampakkan perniagaan kita sentiasa segar dan berinovasi.

Fahrin Ahmad - Duta Shell

Daripada perkongsian temuramah yang dilakukan oleh tim Majalah Rezeki bersama Fahrin Ahmad, terdapat 7 tip perniagaan yang jelas boleh digunakan oleh setiap usahawan.

#1 – Beri Masa 3 Bulan

"Beri saya masa tiga bulan."

Kata-kata ini diluahkan oleh Fahrin Ahmad supaya dapat memujuk ibunya untuk menerima kerjaya beliau dalam bidang lakonan. Dengan menetapkan tarikh spesifik, beliau berjaya mencipta banyak kejayaan besar dalam masa yang singkat.

Fahrin Ahmad juga menjadikan 3 bulan ini sebagai lonjakan tekanan yang positif. Di mana setiap hari tarikh ini menjadi pencetus semangat dan inspirasi, supaya beliau dapat membuktikan kepada ibunya.

#2 – Reputasi Adalah Duit Masuk

Fahrin Ahmad tidak popular seperti artis-artis lain. Bahkan beberapa kali sahaja kita boleh lihat beliau muncul ruangan artis-artis menerusi akhbar, majalah atau blog hiburan.

Populariti bukan jaminan untuk menarik lebih banyak duit. Wang masuk adalah reputasi. Fahrin Ahmad begitu menjaga nilai dirinya di hadapan khalayak ramai dan juga media.

Beliau percaya, reputasi adalah wang masuk. Perniagaan yang popular bukan jaminan perniagaan itu buat banyak duit.

Manakala perniagaan yang mempunyai reputasi terhadap klien-klien tertentu adalah salah satu faktor mengapa perniagaan itu mempunyai aliran tunai yang masuk lebih banyak.

#3 – Popular Bukan Gambaran Kredibel

Artis popular boleh datang dari pelbagai sudut populariti. Antara yang jelas adalah kontroversi. Kontroversi yang tidak baik bukan gambaran si artis itu berkredibel. Ia memusnahkan nilai artis itu sendiri.

Perniagaan mempunyai prinsip yang sama. Kredibiliti perniagaan lebih penting untukmemastikan pelanggan suka untuk berurusan dengan bisnes kita.

Antara cara meningkatkan kredibiliti dalam perniagaan, adalah menerusi hubungan yang baik dengan pelanggan.

#4 – Imej Adalah Jenama

Apala sebut nama Fahrin Ahmad, imej yang dibawanya cukup mudah diingati orang ramai. Gayanya yang sentiasa mengenakan pakaian yang segak dan bergaya, serta tidak lokek dengan senyuman, itu yang menjadikan imejnya bernilai tinggi.

Dari sudut bisnes, imej yang baik adalah jenama yang berkuasa. Lihat bagaimana Apple mementingkan penampilan visualnya. Mereka melaburkan jutaan ringgit, semata-mata untuk menghasilkan produk yang mempunyai imej luar biasa.

Paparan imej yang baik dapat meningkatkan kepercayaan pelanggan. Kepercayaan ini bertukar menjadi wang besar dalam perniagaan.

#5 – Jujur Itu Emas Berharga

"Apa sahaja yang dipaparkan secara jujur di dalam media, atau apabila berjumpa dengan orang, perkara yang baik akan datang kepada kita."

Bagi Fahrin Ahmad, kejujuran itu adalah kredibiliti. Penaja yang datang kepada beliau melihat nilai dirinya secara keseluruhan. Walaupun beliau tidak popular, syarikat besar seperti Uniqlo dan Celcom masih tetap mahu menjadikan beliau ikon.

#6 – Jadi Bisnesman Sihat

Fahrin Ahmad - Pemain RagbiAktiviti waktu petang Fahrin Ahmad melibatkan aktiviti yang menyihatkan badan. Oleh sebab itu tubuh badannya sasa, sentiasa ceria dan bertenaga sepanjang hari.

Antara amalan-amalan yang boleh diambil oleh orang bisnes, berdasarkan aktiviti waktu petang Fahrin Ahmad adalah seperti berikut:

  1. Bersenam.
  2. Perkasakan otot badan di gimnasium.
  3. Berlari di sekitar kawasan rumah.

#7 – Fokus Aktiviti Utama Bisnes

Fokus adalah tindakan penting untuk memajukan perniagaan. Dalam dunia selebriti Fahrin Ahmad, fokus utama beliau adalah pengambaran. Aktiviti ini yang akan memberikan aliran tunai terhadap kerjayanya.

Setiap perniagaan ada aktiviti utama setiap hari. Sebagai contoh, aktiviti utama perniagaan berasaskan penerbitan adalah menerbit artikel baru setiap hari.

Manakala aktiviti utama perniagaan tudung adalah memberitahu kewujudan produk tudungnya, kepada golongan wanita di Malaysia.

Pilih satu aktiviti utama bisnes. Letakkan fokus dan jadikan ia sebagai aktiviti wajib setiap hari.

Pemasaran Online – Bina Reputasi Dalam Masa 7 Hari

Dalam Seminar Pemasaran Online, barisan penyampai tim Majalah Niaga akan berkongsi bagaimana untuk para usahawan membina reputasi dalam masa yang singkat.

Seminar Pemasaran Online - Majalah Niaga

Bahayanya teknik ini adalah, ia akan meningkatkan jualan produk kita serta merta kerana pelanggan mula suka pada perniagaan kita.

Untuk melakukan pendaftaran, klik pada pautan di bawah ini:

Daftar Seminar Pemasaran Online (Klik Di Sini)

Kredit: Malaysian Boys, Zero to Hundred, Utusan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan