Nuffnang

Khamis, 19 Julai 2012

Farid Kamil - Google Blog Search

Farid Kamil - Google Blog Search


<b>Farid Kamil</b> Cedera Tempurung Lutut Retak

Posted: 17 Jul 2012 10:23 AM PDT

Farid Kamil Cedera, Tempurung Lutut Kiri Retak : Farid Kamil dilaporkan mengalami kecederaan tempurung lutut kirinya retak ketika penggambaran filem Dampak.

Akibat keretakan itu, Farid Kamil dikatakan terpaksa menggunakan tongkat untuk berjalan. Beliau mendapat kecederaan itu apabila hilang imbangan badan dan terjatuh di tangga.

Farid Kamil Cedera,Tempurung Lutut Kiri Retak

Farid Kamil Zahari, 31, berkata kecederaan itu dialaminya sewaktu penggambaran di kelab hiburan Rootz, Lot 10 Bukit Bintang.

"Saya terjatuh berguling di tangga kelab itu kerana hilang imbangan badan ketika melakukan adegan babak kejar-mengejar.

"Lutut kiri saya menjadi bengkak kerana berlaku pendarahan dalaman yang serius akibat hentakan.

"Selepas mendapatkan rawatan di Hospital Ampang Puteri, doktor mengenal pasti tempurung lutut saya retak akibat hentakan itu.

"Saya terpaksa menggunakan tongkat kerana kaki saya tidak boleh memijak lantai," katanya.

Akibat dari kejadian itu Farid Kamil telah dinasihatkan oleh doktor agar berehat panjang daripada melakukan sebarang aktiviti lasak yang memungkinkan kecederaan lututnya bertambah.

Eyriqazz Vs Denaihati

"Saya dinasihatkan berehat selama enam minggu daripada melakukan aktiviti-aktiviti fizikal termasuklah berlakon. Kalau berlakon pun saya hanya boleh berdiri tegak saja.

"Akibat insiden ini, produksi filem Dampak terpaksa menggunakan pelakon pengganti untuk baki babak-babak aksi yang melibatkan saya," katanya.

Antara pelakon lain yang turut membintangi filem Dampak terbitan Ops Production ini ialah Aaron Aziz, dan Julaian Evans. Semoga lutut Farid Kamil cepat sembuh dan kembali pulih seperti biasa dengan segera.

Farid Kamil Cedera Tempurung Lutut Retak

Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Farid Kamil Cedera,Tempurung Lutut Kiri Retak, 10.0 out of 10 based on 1 rating

About

Hi Harian Malaya adalah SEO Warrior di forblogger.net news portal. Harian Malaya juga adalah salah seorang Reporter dan Writter daripada yang lainnya. Organisasi kami ditegah menyebelahi mana² organisasi politik dan lainnya, hanya sekadar menyiarkan berita secara neutral dari pelbagai kategori.


Respons

10 Artikel Pilihan Ramai...

<b>Farid Kamil</b> Cedera, Tempurung Lutut Retak – Perak Today

Posted: 17 Jul 2012 11:52 PM PDT

Pelakon Farid Kamil terpaksa berjalan menggunakan tongkat akibat tempurung lutut kirinya retak kerana terjatuh ketika menjalani penggambaran filem Dampak pada Isnin lalu.

Farid atau nama sebenarnya Farid Kamil Zahari, 31, berkata kecederaan itu dialaminya sewaktu penggambaran di kelab hiburan Rootz, Lot 10 Bukit Bintang dekat sini yang turut mengakibatkan lutut kirinya itu bengkak dan lebam.

"Saya terjatuh berguling di tangga kelab itu kerana hilang imbangan badan ketika melakukan adegan babak kejar-mengejar.

"Lutut kiri saya menjadi bengkak kerana berlaku pendarahan dalaman yang serius akibat hentakan.

"Selepas mendapatkan rawatan di Hospital Ampang Puteri, doktor mengenal pasti tempurung lutut saya retak akibat hentakan itu.

"Saya terpaksa menggunakan tongkat kerana kaki saya tidak boleh memijak lantai," katanya kepada mStar Online di sini, Selasa.
Gambar yang dikirimkan Farid menunjukkan proses merawat lututnya dilakukan oleh pihak hospital.

Aktor filem Lagenda Budak Setan itu memberitahu, ekoran kejadian itu dia dinasihatkan doktor agar berehat panjang daripada sebarang aktiviti lasak.

"Saya dinasihatkan berehat selama enam minggu daripada melakukan aktiviti-aktiviti fizikal termasuklah berlakon. Kalau berlakon pun saya hanya boleh berdiri tegak saja.

"Akibat insiden ini, produksi filem Dampak terpaksa menggunakan pelakon pengganti untuk baki babak-babak aksi yang melibatkan saya," katanya.

Selain Farid, filem genre aksi terbitan Ops Production itu turut dibarisi Aaron Aziz dan Juliana Evans.

-Mstar-

<b>FARID KAMIL</b> CEDERA PARAH AKIBAT JATUH TANGGA - abgteror

Posted: 17 Jul 2012 09:52 AM PDT

Post image for FARID KAMIL CEDERA PARAH AKIBAT JATUH TANGGA

FARID KAMIL CEDERA PARAH AKIBAT JATUH TANGGA | Astagfirullah halazim….berita terbaru dikhabarkan Farid Kamil terpaksa berjalan menggunakan tongkat akibat tempurung lutut kirinya retak kerana terjatuh ketika menjalani penggambaran filem Dampak pada Isnin lalu.

Kecederaan itu dialaminya sewaktu penggambaran di kelab hiburan Rootz, Lot 10 Bukit Bintang dekat sini yang turut mengakibatkan lutut kirinya itu bengkak dan lebam. Aktor filem Lagenda Budak Setan itu memberitahu, ekoran kejadian itu dia dinasihatkan doktor agar berehat panjang daripada sebarang aktiviti lasak.

Marilah sama-sama kita doakan agar Farid Kamil cepat sembuh dan dapat menjalankan penggambaran seperti biasa. Biasa la kalau berlakon sampai terlalu menghayati watak. Apapun diharap pelakon-pelakon sekalian lebih berhati-hati ketika menjalani penggambaran.

Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
FARID KAMIL CEDERA PARAH AKIBAT JATUH TANGGA, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Tiada ulasan:

Catat Ulasan