Nuffnang

Sabtu, 21 Julai 2012

Ning Baizura - Google Blog Search

Ning Baizura - Google Blog Search


<b>Ning Baizura</b> Dakwa PAS Sebar Fitnah Mengenai Dirinya <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2012 11:38 PM PDT

Penyanyi terkenal, Ning Baizura dengan tegas menolak dirinya akan menyertai PAS tidak lama lagi.

Ning membuat penafian itu melalui akaun Twitter miliknya sebantar tadi.

Jika diamati, Ning bukan sekadar hanya kesal, tetapi marah dengan sikap pengikut PAS menyebarkan berita dia akan menyertai parti berkenaan.

Ning menyifatkan apa yang dilakukan PAS itu sebagai satu bantuk penyebaran fitnah.

Berikut petikan Twitter Ning;

(PAS sebar fitnah katanya saya Ning Baizura dah masuk parti pembangkang dan sebarkan gambar saya bertudung untuk drama tahun lepas dari koleksi saya!)

Ning nyata marah dengan perbuatan ahli-ahli PAS berkenaan yang dilihat menceroh hak dan privasi dirinya;

Hak berpolitik, bertudung dan sebagainya adalah hak individu. Kita harus menegur mengiktu tertib yang dibenarkan dalam agama jika ada yang salah.

Namun, menyebarkan benda yang tidak ada itu, baik jangan buatlah. Itu memang sudah masuk ke peringkat fitnah.

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

Gambar 'Panas' Qila Awan Dania

Rosyam Nor Patah Tulang Bahu Berlakon Filem Libas

Johan Raja Lawak Belum Terima Surat Peguam Ogy

Payudara Ifa Raziah Diserang Virus, Dah Bengkak Macam Batu!

Kim Kardashian Mengamuk Digelar Bodoh

Radhi OAG Kahwin Hujung Tahun?

Gambar Zizan, Siti Nurhaliza, Lisa Surihani Dan Ramai Lagi Artis Di Zaman Sekolah

Erma Fatima Jayakan Produksi Di Puncak Borneo

Irma Hasmie Bakal Tamat Zaman Bujang

Izara Aishah Tolak Tawaran 'Beraksi' Ranjang

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

<b>Ning Baizura</b> mengamuk di Twitter kerana PAS – Perak Today

Posted: 18 Jul 2012 12:56 AM PDT

Hari neh Ning Baizura mengamuk kerana PAS. Nak tahu kenapa?
Kata Ning Baizura ;

PAS sebar fitnah katanya sy Ning Baizura dah masuk parti pembangkang & sebarkn gambar sy bertudung utk drama thn lepas dr koleksi gambar !

Jangan cakap mengarutlah PAS

Sebelum neh bermula apabila tersiarnya satu posting mengenai Ning Baizura akan menyertai PAS. Sila rujuk sini dan disini.

Sebenarnya tak salah pun kalau Ning Baizura nak marah. Yelah tiba2 dia dikatakan nak masuk Pas padahal dia bukan nak masuk PAS pun. Tapi apa salahnya kalau dia perjelaskan bahawa kenyataan Salahuddin Ayub tue tidak benar instead "meroyan" di twitter.

Bukan apa, kadang2 kita terlalu meroyan sampai "terlupa diri". Bila dah jadi macam tue kang apa yang kita nak sampaikan tue orang tak nampak, tapi orang akan nampak benda yang kita tak tersengaja tersampaikan.

So, kalau dalam hal neh kesilapan berpunca dari Salahuddin Ayub, maka kita berharap Salahuddin Ayub akan buat kenyataan maaf dan membetulkan apa yang salah.

Walaupun sebenarnya Salahuddin Ayub hanya menyebut bakal masuk PAS, bukan benar2 dah masuk PAS kan. Tapi mungkin ada yang tak faham dan tersalah faham so eloklah buat kenyataan susulan betulkan apa yang tak betul disitu.

Kalau tidak, mao nya Ning Baizura bercakap pasal syurga dan neraka pula. Almaklumlah sebarkan fitnah tue kan berdosa dan bukan perangai orang islam kan? Heh. Bai.

Pas fitnah <b>Ning Baizura</b>.. - UtaraNews - The News Portal

Posted: 20 Jul 2012 05:00 PM PDT

KUALA LUMPUR - Penyanyi, Ning Baizura (gambar) menafikan dakwaan Pas bahawa dia menyertai parti berkenaan.

Sehubungan itu, melalui akaun Twitternya, Ning menyifatkan kenyataan Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berhubung perkara berkenaan adalah fitnah dan tidak berasas.

"Pas sebar fitnah katanya saya sudah masuk parti pembangkang dan sebarkan gambar saya untuk drama tahun lepas dari koleksi gambar!"

"Orang Islam tak sepatutnya sebar fitnah tanpa bukti kukuh, orang Islam tak payah menggunakan gambar orang tanpa kebenaran. Itu perangai orang Islam ke?" katanya.

Sebelum ini sebuah akhbar melaporkan kenyataan, Salahuddin yang menyatakan, selain Hairie Othman dan Bob Lokman, ada artis lain menyertai Pas antaranya Ning, Abby Abadi dan Sharifah Aini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan