Nuffnang

Isnin, 10 Disember 2012

Faizal Tahir - Google Blog Search

Faizal Tahir - Google Blog Search


the-part-of-my-life: Respect for <b>Faizal Tahir</b>

Posted: 19 Nov 2012 10:35 PM PST

I'm so speechless. I just dont know what to say. Sesungguhnya aku sangat terharu. Dah xtau nak describe perasaan aku kala ini. Tak pernah terlintas that he will do this. May Allah bless you, Faizal Tahir..
Apa yang membuatkan aku terharu, ialah bila aku terbaca status Faizal Tahir kat twitter. Mulanya aku pun anggap it just a tweet. Then, bila dia tulis Please pay attention to my next Tweet. Then, i know he is serious and he mean it.  I dont want to say much, just read it. Read and think..!!
-sila baca tweet bermula dari bawah ok -
So, dah baca..? What do you think..? Mungkin orang akan kata he is insane, but apa yang aku akan kata is I'm totally proud of him. Dear FT, I will support you. Nampak kesungguhan dia kan. Dia cuba sedaya upaya dia nak membantu saudara kita yang berperang di Gaza. Tapi kita..?? Aku memang nak update pasal isu Gaza ni, ingat nak update lepas periksa. Sampai sekarang masih lagi xerkesempatan.. 
Tapi, bila Faizal Tahir dah pun do his part dia membuatkan aku want to do my part too. Walaupun what can i do just praying, boycott things and update this news je but I already try my best. Mungkin orang akan pandang remeh bila usaha yang kita buat ni xberapa nak nampak kononya. But, just do it..!!
Kisah bagaimana ketika Nabi Ibrahim a.s dibakar oleh Raja Namrud dengan api besar. Semasa Nabi Ibrahim sedang dibakar oleh Namrud yang zalim, seekor burung kecil berulang-alik daripada sebuah kolam ke lembah tempat Nabi Ibrahim sedang dibakar dengan membawa air kolam tadi dalam paruhnya yang kecil lalu dititiskannya ke atas nyalaan api besar itu.
Perbuatan burung kecil itu ditertawakan oleh burung-burung yang lebih besar.
"Apa gunanya air yang setitis itu?", burung besar menyindir.
"Untuk memadamkan api yang membakar kekasih Allah Nabi Ibrahim," jawab burung kecil.
"Itu usaha yang sia-sia! Adakah api yang sebesar itu mampu dipadamkan oleh setitis air?" kata burung besar lagi.
Burung kecil itu menjawab, "Aku yakin bahawa Allah tidak akan bertanya kepadaku apakah dengan usahaku api itu berjaya dipadamkan, tetapi Allah pasti bertanya apa yang telah aku lakukan untuk memadamkan api itu. Sesungguhnya aku telah menjalankan tanggungjawabku, aku tidak berdiam diri apabila melihat kekasih Allah dizalimi oleh orang kafir".

 "Sesungguhnya orang mukmin itu bersaudara" (Surah al-Hujuraat:ayat 10) "Tidak beriman seorang muslim itu sehingga dia mencintai saudaranya sepertimana dia mencintai buat dirinya" (Hadis Riwayat al-Bukhari)

Dear readers, if anda telah membaca blog saya ni saya berharap anda pun akan jalankan tanggung-jawab anda. It simple, spread it. Spread to the world about Gaza. Let all people know what actually happened there. Dont forget to pray for them as well. Keep on pray and pray for them. And cuba la jugak for boikot things, xsusah pun. Insyallah, banyak lagi makan and source lain. Rezeki Allah luas di muka bumi ni..
lakukan apa yang kita mampu disini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan