Nuffnang

Isnin, 26 Mei 2014

kumpulan KRU - Google Blog Search

kumpulan KRU - Google Blog Search


<b>Kumpulan</b> Duo #Tag Anak Didik <b>KRU</b> - Hye Bro..!!!

Posted: 24 Jan 2014 08:37 AM PST

kumpulan dua #tag

Satu kumpulan duo baru dibawah label KRU Music, #Tag atau disebut hastag terdiri daripada dua anak muda berbakat iaitu Akira Shukri dan Hez Hazmi.

#Tag dikenali sebagai artis You Tube yang merupakan penggiat seni yang menyampaikan karya lagu asli menerusi laman sosial tersebut.

#Tag lebih banyak menghasilkan karya asli berbanding menyampaikan karya saduran artis lain. Hasil karya mereka juga mendapat sambutan mengalakkan dan mendapat sokongan daripada pengikut setia kumpulan ini.

Lagu pertama mereka adalah My Crush versi busking yang mana telah meraih sebanyak 113, 522 views. Lagu My Crush ini menggunakan teknologi terkini menerusi aplikasi WhatsApp yang membolehkan mereka berkongsi video, imej dan audio walaupun jarak memisahkan mereka ketika itu.

Manakala, My Crush versi studio akan ke udara di radio bermula Januari 2014 yang menerima sentuhan daripada Edry Abdul Halim, komposer terkenaldan juga selaku penerbit.

Versi ini juga kini boleh dimuat naik di rangkaian You Tube KRU Music. Juga sudah berada dipasaran melalui i- Tunes, manakala nada dering juga sedang giat dipromosikan melalui syarikat-syarikat telekomunikasi tempatan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tinggalkan Komen Anda

Komen

Powered by Facebook Comments

Menakluk Kosmos - Album Baru <b>Kumpulan</b> Wings - HasrulHassan

Posted: 22 May 2014 06:08 PM PDT

Menakluk Kosmos. Begitulah tajuk album baru daripada kumpulan rock tersohor Malaysia, iaitu Wings. Ini merupakan album ketujuh-belas daripada lagenda kumpulan rock tanahair ini. Ia diterbitkan oleh KRU Music dan telah mula berada di pasaran pada 22 Mei 2014.

Saya difahamkan, album Menakluk Kosmos menampilkan 10 buah lagu baru yang telah diberi kelainan dari sudut susunan muzik, pembikinan lagu, lirik dan kerja-kerja produksi. Dan dikatakan merupakan album terbaik pernah dihasilkan.

Album baru ini memang dinantikan ramai termasuklah saya sendiri. Almaklumlah, zaman remaja saya didewasakan oleh muzik-muzik dan lagu mereka. Masa sekolah rendah lagi dah layan lagu-lagu mereka yang terbaik seperti Misteri Mimpi Syakila, Bazooka Penaka, Bujang Senang, Sejati ... dan macam-macam lagilah. Memang segar mekar sampai sekarang rasanya. Malah ada yang dah diberikan nafas baru oleh komposer dan penyanyi baru.

Kalau dok ingat baliklah lagu-lagu Wings nie, pasti terimbau kenangan zaman sekolah. Serius nih. Teringat zaman melompat-lompat cam beruk dalam bas sekolah sambil kacau budak-budak sekolah Convent, Batu Gajah yang perghhh ... pakai skirt kau .... hahahaa....

Punya minat, ada beli kaset sendiri dan siap ada buku tulis lirik lagu-lagu Wings. Cuma tak beli majalah hiburan je sebab waktu tu duit poket pun hanyalah 50 sen. Sekali bawa, sekali habis. Yang beli kaset tu pun sebab dapat duit raya rasanya .. hehehe..

Menakluk Kosmos - Album Baru Kumpulan Wings 2014

Ok, album terbaru kumpulan Wings ini yang berjudul Menakluk Kosmos menampilkan lagu-lagu seperti Peti Pandora Mu, Ingatkan Dia dan Bisa Yang Tertunda, album terbaharu itu turut menampilkan tujuh lagi lagu baharu iaitu Menakluk Kosmos, Raja Segala Duri, Komplikasi Pramaya, Gurindam Mahsyar, Adoney Dari Paran, Segitiga Piramida dan Penanti; yang nie saya petik dari sumber berita.

Kena Cetak Rompak

Dengar-dengarnya album terbaru Wings ini dah kena cetak rompak. Kena cetak rompak sebelum berada di pasaran .... hmmm macam kes filem tu ... apa tu .. lupa lak nama tu. Sebanyak 4 buah lagu telah dicetak rompak dan diedarkan menerusi iTunes. Itu yang didakwa oleh Awie, penyanyi utama kumpulan Wings seperti dilaporkan akhbar tempatan.

Nak dengar lagu baru Album Menakluk Kosmos tak? Ok, saya sediakan beberapa video klip ini dari KRU Studios untuk halwa telinga anda.

Oh ya, nak dapatkan perkembangan terbaru Wings? Boleh ke laman web mereka - Sayap2Wings

Video dan Lirik Peti Pandora Mu - Album Menakluk Kosmos (Wings 2014)

Video dan Lirik Lagu Ingatkan Dia - Album Menakluk Kosmos (Wings 2014)


Kumpulan Wings ambil masa setahun lebih untuk hasilkan album Menakluk Kosmos, dan ini merupakan kali pertama Wings menerbitkan album di bawah label KRU Music. Album terakhir Wings adalah pada tahun 2012 dengan tajuk .... errrr lupa la pulak ... malas nak Google .. hahaha .. boleh gitu?

Ok, apa pendapat anda semua?

Blogger sepenuh masa yang menetap di Pulau Pinang menulis mengenai dunia blog, tips dan panduan blogging, informasi berfakta dan #VMY2014 di Malaysia. Bersedia menerima jemputan event, penulisan advertorial serta produk review.
Google | Twitter | Facebook | Instagram | Email

Langgan Terus ke Email Anda

Tiada ulasan:

Catat Ulasan