Nuffnang

Isnin, 11 Jun 2012

Saiful Apek - Google Blog Search

Saiful Apek - Google Blog Search


Mahkamah Tolak Permohonan <b>Saiful Apek</b> | Oh! Artis | Dunia Gosip <b>...</b>

Posted: 15 May 2012 08:56 PM PDT

Hantar ke Twitter! | Bookmark Share

Tidak sampai seminggu selepas melancarkan 'perang' terhadap David Teo, pelakon komedi Saiful Apek semalam mengaku 'malu sendiri' dengan kenyataannya itu kerana kes tuntutan RM200,000 yang difailkannya terhadap produser itu sebenarnya sudah selesai tahun lalu.

"Saya akui kesilapan kerana buta undang-undang dan hanya tahu baca skrip saja. Saya reda dengan keputusan itu dan tak berhasrat buat rayuan kerana kes ini sudah lama iaitu lebih tujuh tahun," katanya pada sidang media di sini, semalam.

11 Mei lalu, Saiful atau nama sebenarnya Mohd Saifulazam Mohamed Yusoff, 43, mendakwa David gagal menjelaskan baki bayaran RM200,000 hasil lakonannya dalam filem Lady Boss dan Anak Mami Kembali sejak 2005 dan mencetuskan kontroversi apabila mengeluarkan kenyataan mengecam David menerusi laman sosial twitter dan facebook.

Saiful memfailkan tuntutan ke atas David di mahkamah pada pada Ogos 2007, namun terkedu apabila David tampil menerusi program Melodi di TV3 Ahad lalu dan menjelaskan tuntutan berkenaan sudah ditolak mahkamah pada September tahun lalu.

"Apalagi saya boleh buat apabila, saya mungkin itu bukan rezeki saya dan saya tidak mahu membangkitkan lagi isu itu lagi. Bagaimanapun, saya tetap berbangga dengan cara saya memperjuangkan isu tuntutan ini. Saya mungkin 'buta kontrak' tetapi jika diberi skrip boleh saya faham malahan, ramai artis yang tidak faham isi kandungannya." – Saiful Apek

Sehubungan itu, Apek bercadang mahu menubuhkan sebuah biro yang dikenali sebagai Kesatuan Anak Seni (Kemas) yang memperjuangkan hak-hak anak seni melalui saluran yang betul.

"Saya menyeru supaya mana-mana artis yang mempunyai masalah untuk tampil berjumpa dengan saya dan saya akan jadi orang tengah untuk utarakan masalah itu kepada orang yang lebih pakar dalam bidang tersebut.

Kalau boleh biarlah kita bergabung untuk menuntut hak kita sebagai artis dan mendidik orang yang berkarya mengenai undang-undang mengenai perjanjian yang berkaitan anak seni. Semua krew penerbitan yang terlibat perlu lebih peka dengan isu kebajikan dan undang-undang."

Itulah perlunya memahami kehendak kontrak sebelum ditandatangani. Diharapkan kekeruhan ini akan dijernihkan segera. Sebaiknya bertemu empat mata dan berbincang sebelum kecoh-kecoh di sidang media dan mahkamah. Apapun sokong jika ada satu badan untuk artis memahami kontrak sebelum dipersetujui.

OH ARTIS: PERTUBUHAN SENIMANKAN ADA. BOLEHLAH DIPERLUASKAN LAGI UNTUK ISU SEBEGINI. LANTIK PEGUAM YANG BOLEH URUSKAN MENGENAI KONTRAK SEBELUM DITANDATANGANI.

vimax

vimax

hawanafsu

vimax

1 step to become a great reader:
1. Take a look one by one ads here and click it if you think you love it. Then, dare to try it.
There is no SCAM advertisement here!! We swear!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan