Nuffnang

Rabu, 12 Disember 2012

najwa latif - Google Blog Search

najwa latif - Google Blog Search


<b>Najwa Latif</b> Tak Mahu Komen Isu Anak Derhaka | OHBULAN!

Posted: 04 Dec 2012 07:44 PM PST


Kecoh pagi ini apabila sebuah akhbar tabloid tempatan menyiarkan artikel mengenai penyanyi remaja, Najwa Latif yang dituduh bapanya sebagai anak derhaka.

Dalam artikel tersebut, bapa Najwa iaitu Abdul Latif turut meluahkan rasa kesal terhadap anak-anaknya dan turut menuntut agar Najwa tampil memohon maaf. Menurut Abdul Latif lagi, dia menafikan bahawa tuduhan anak-anaknya mengatakan hubungan mereka keruh kerana masalah keluarga namun ia sebenarnya disebabkan disiplin anak-anaknya sendiri.

OHBULAN! cuba menghubungi Najwa Latif sendiri untuk mengesahkan berita ini, namun penyanyi yang baru menghabiskan Sijil Peperiksaan Malaysia (SPM) ini tidak menjawab panggilan telefon yang diberikan

Melalui akaun Twitter-nya pula, Najwa dilihat menulis status mengatakan, "Berdiam diri tidak semestinya kita takut kerana salah. Tapi lebih baik berdiam dari mengaibkan org lain :)."

Menerusi ruangan Hip di Berita Harian pula, Najwa turut mengambil langkah berdiam diri kerana tidak mahu memperbesarkan hal keluarganya.

"Saya tidak mahu memberikan sebarang komen kerana perkara ini membabitkan keluarga. Banyak hati yang perlu saya jaga. Jadi, lebih baik saya berdiam diri." – Najwa Latif.

Apa pun, jika benar apa yang dikatakan oleh bapanya, sebagai anak, tidak salah untuk memohon maaf. Kan?

Rita Rudaini - Google Blog Search

Rita Rudaini - Google Blog Search


isu nafkah - <b>rita rudaini</b> saman aidil zafuan - myartis.com

Posted: 26 Nov 2012 07:51 AM PST


Pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abd. Radzak telah di saman kerana didakwa gagal menunaikan tanggungjawabnya memberi nafkah semasa kepada isterinya, Rita Rudaini Mokhtar dan dua anaknya.

Difahamkan, surat saman tersebut telah dihantar ke alamat rumah Aidil di Seremban, Negeri Sembilan. Bagaimanapun, hingga berita ini ditulis, tiada sebarang maklum balas yang diberikan oleh pihak Aidil.


"Sebenarnya kami telah memfailkan saman sejak dua bulan lepas tetapi pihak kami tidak mendapat sebarang maklum balas daripada Aidil. Justeru kami memohon penyampaian notis saman secara tampalan daripada pihak mahkamah.

"Ia merupakan saman gantian dimana pihak kami akan menampal notis saman di rumah Aidil di Seremban, tempat kerja Aidil iaitu di Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) dan Angkatan tentera Malaysia (ATM)," kata Peguam syarie Rita (plaintif), Datuk Mohd. Zaidi Mohd. Zain.

Beliau berkata demikian selepas sebutan di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya, Selangor, hari ini (Isnin) tanpa kehadiran anak guamnya, Rita.

Sehubungan itu, Hakim syarie, Abdl Halim Abu Samah menetapkan 13 Disember depan sebagai tarikh sebutan semula kes berkenaan atas permohonan yang dibuat oleh pihak plaintif.

Terdahulu, Aidil, yang dihubungi media berkata, sehingga kini beliau tidak mendapat sebarang surat saman daripada isterinya sebagaimana yang diwar-warkan.

"Walau sesibuk mana sekalipun, saya tidak akan mengabaikan hal-hal berkaitan mahkamah dan jujur saya katakan, saya atau pihak keluarga tidak mendapat sebarang surat saman daripada Rita.

"Kalau ada, sudah semestinya saya akan memberi surat balas atau membawa perkara ini merujuk kepada peguam saya," ujarnya.

Untuk info, Rita, 35 dan Aidil, 25, bernikah di Songkhla, Thailand pada 28 Februari 2008 tanpa pengetahuan keluarga pihak lelaki menyebabkan perkahwinan tersebut menimbulkan masalah yang berpanjangan.

Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan dua orang anak iaitu Airit Rayyan Rizqin, 4, dan Airit Qaqa Arjuna yang kini berusia kira-kira setahun.

Pada Januari lalu Aidil bertindak keluar dari rumah mereka di Damansara, Selangor ketika Rita bersama anak-anak pulang ke kampung halamannya di Perlis.

Malah baru-baru ini kes permohonan Aidil yang menuntut Rita agar kembali taat (nusyuz) ditolak oleh mahkamah rendah syariah yang sama. Sehubungan itu, Aidil telah diperintahkan untuk membayar segala kos mahkamah selepas permohonan Rita untuk membatalkan permohonan tersebut diterima.

Que Haidar - Google Blog Search

Que Haidar - Google Blog Search


10 Gambar Cukur Jambul Anak <b>Que Haidar</b> & Linda Jasmine <b>...</b>

Posted: 30 Oct 2012 12:55 AM PDT

You Are Here: Home » Berita Hiburan » 10 Gambar Cukur Jambul Anak Que Haidar & Linda Jasmine

Ahad lalu telah berlangsungnya majlis cukur jambul untuk Tengku Cleopatra Haidar, iaitu anak kepada pasangan selebriti terkenal Que Haidar dan Linda Jasmine.

Majlis telah diadakan di Restoran Songket, Kuala Lumpur.

Menerusi majlis tersebut, pasangan ini turut menyambut ulang tahun kelahiran anak mereka Tengku Ratu Haidar, 3 tahun.

Berikut merupakan beberapa foto yang telah dimuat naik menerusi laman Facebook Songket Salikin Sidek

Popular Search Termscenderahati cukur jambul,cenderahati untuk cukur kepala,cenderahati untuk majlis cukur jambul,gambar baby cukur jambul,anak que hider,kontroversi que haidar dan linda jasmine,gambar majlis cukur jambul bayi,gambar cukur jambul anak que haidar,gambar anak que haidar 2011,foto anak que haidar,

Zahiril Adzim - Google Blog Search

Zahiril Adzim - Google Blog Search


Tahniah ! <b>Zahiril Adzim</b>, Shera Aiyob Bakal Timang Anak

Posted:

Pelakon utama filem Bunohan, Zahiril Adzim dikhabarkan bakal menjadi bapa apabila isterinya, pengacara dan pelakon, Shera Ayob berkongsi berita gembira itu di laman mikro Twitter. daftar sini bagi yang belum daftar ye.

Elly Mazlein - Google Blog Search

Elly Mazlein - Google Blog Search


Wahnan Asliyam: Please Forgive Me -<b>Elly Mazlein</b>-

Posted: 27 Nov 2012 09:02 PM PST

Tak pernah terbayang sebelumnya
Denganmu telah berakhir di sini
semoga kau dapat merelakan
dan melupakan semua tentangku
  Selamat tinggal kekasih
kau kan selalu ada
di atas hatiku
Dan bila aku yang salah
Please forgive me my love
I just want you to know
You`re always in my heart

Ternyata ku harus meninggalkan
Semua kenangan bersamamu
Maafkan ku memilih dirinya
Kerna ku tak mampu menolaknya

Selamat tinggal kekasih
Kau kan selalu ada
Di atas hatiku
Dan bila aku yang salah
Please forgive me my love
I just want you to know
You`re always in my heart

Remy Ishak - Google Blog Search

Remy Ishak - Google Blog Search


adakah wanita ini kekasih baru <b>remy ishak</b>? - ammboi dot com

Posted: 15 Nov 2012 07:00 PM PST

Adakah Wanita Ini Kekasih Baru Remy Ishak? | Alamak? Siapakah gerangan wanita yang bergambar mesra bersama pelakon Remy Ishak tu? Sebelum ini Remy Ishak ada menjelaskan dia masih lagi solo walaupun tersebar gambar dia dengan mana-mana wanita.

Menerusi kenyataan di mStar online, Remy berkata, foto yang menunjukkan seorang wanita bergambar dengannya secara rapat (gambar), mungkin adalah peminat fanatiknya dan ia bukanlah isu yang harus dikontroversikan. Remy yang sedang menjalani penggambaran drama Cinta Jangan Pergi di Port Dickson, Negeri Sembilan memberitahu, dia akan lebih berjaga-jaga dalam menceritakan hal-hal berkaitan peribadi pada masa akan datang.

Selain itu, tambah Remy selepas hubungan cinta antaranya dengan aktres Tiz Zaqyah putus, dia kini lebih berhati-hati dan tidak mahu bercerita mengenai hal peribadi. Sebaliknya dia mahu memberikan fokus yang lebih terhadap kerjaya lakonan yang diceburinya itu.

Jadi, siapakah gerangan wanita itu masih menjadi tanda tanya….

CARIAN BERKAITAN

  • yuna dan kekasih baru (12)
  • cinta jangan pergi (7)
  • yuna dan kekasih (3)
  • cinta jangan pergi drama (3)
  • remy ishak dan kekasih baru (3)

Tags: , , , , ,

Category: HIBURAN

Hans Isaac - Google Blog Search

Hans Isaac - Google Blog Search


Kenyataan <b>Hans Isaac</b> Undang Situasi Tidak Terkawal – Neelofa |

Posted: 17 Oct 2012 12:03 AM PDT


Wow. Sungguh Abang Nara tak sangka kenyataan berkawan secara serius oleh Hans Isaac memberikan impak yang begitu hebat sekali kepada Neelofa. Sampai mengundang situasi yang tidak terkawal ke atas diri Neelofa. Kesian pulak Abang Nara kat Neelofa.

lofa

Kata Neelofa kepada Utusan Malaysia hari ini:-

Kenyataan Hans yang mengatakan kami sedang berkawan serius telah mengundang situasi tidak terkawal ke atas diri saya. Sebab itu, maaflah, saya tidak boleh komen apa-apa lagi, tolonglah faham. Saya tidak boleh kata ya atau tidak. Itu saja, saya tak mahu mengusutkan lagi keadaan. Saya rasa soal hubungan kami, lebih baik tanya dia saja. Biar dia jawab, sebab dia di pihak lelaki.

Abang Nara cuba mengagak apakah situasi tidak terkawal yang dikatakan oleh Neelofa ini. Namun minda genius Abang Nara tidak dapat memberikan apa-apa andaian. Apa pun Abang Nara suka dengan istilah "berkawan serius". Semoga istilah ini akan dapat digunakan oleh artis lain untuk menggantikan istilah "teman tapi mesra".

P.S: Basikal diperbuat daripada kadbod. Genius!!!

Baca Yang Ini Pulak:-


Neelofa: Ada Pihak Putar Belit Kenyataan <b>Hans Isaac</b>, Hanya <b>...</b>

Posted: 17 Oct 2012 04:32 PM PDT

Neelofa: Ada Pihak Putar Belit Kenyataan Hans Isaac, Hanya BerkawanApa yang terjadi minggu ini berkaitan hubungan 'serius' Neelofa & Hans Isaac memperlihatkan seolah olah pasangan ini sendiri tidak pasti akan status diri masing masing.

Namun, Neelofa yang di'temui ketika sidang media Anugerah Skrin 2012 menegaskan sekali lagi yang dirinya dan Hans Isaac kini hanya selesa sebagai kawan rapat.

Memikul tugas sebagai pengacara bersama ketika malam Anugerah Skrin 2012 nanti, Neelofa berkata beliau ada bersama Hans Isaac ketika memberikan kenyataan kepada media.

"Jadi, saya tahu apa sebenarnya yang Hans (Isaac) beritahu & terkejut apabila tajuk utama laporan yang keluar lain daripada apa yang di'luahkan," jelas Neelofa, semalam.

Neelofa turut menafikan yang beliau menyorok status hubungan 'serius' dengan Hans Isaac kerana keluarga dan agama tetapi lebih kepada menjaga nama sendiri sebagai public figure.

"Saya selesa dengan dia. Hans antara kawan lelaki yang akan saya hubungi jika ingin keluar menghabiskan masa — sama seperti orang lain juga," tambah Neelofa kepada media.

Eira Syazira - Google Blog Search

Eira Syazira - Google Blog Search


Misi 44 hari <b>Eira Syazira</b> | N9 Kini - Portal Berita Negeri Sembilan

Posted: 04 Nov 2012 07:00 PM PST

PELAKON yang sarat mengandung tujuh bulan ini tidak kisah persepsi sekeliling terhadap berat badannya yang naik mendadak ketika ini asalkan bayi yang dikandungnya itu sihat.

EIRA dan suami, Azad begitu teruja menantikan kelahiran zuriat sulung mereka ini.

Isteri kepada pelakon Azad Jasmin iaitu Eira Syazira ini juga tidak kisah berat badannya naik sehingga tiga kali ganda daripada 45 kilogram (kg) kepada 67kg ketika mengandungkan bayi sulungnya itu.

Bagi Eira, tubuhnya boleh dikatakan agak gemuk ketika fasa kehamilan disebabkan angin dan air seperti yang dikatakan oleh orang tuanya.

"Saya tidak makan banyak sangat pun masa mengandung, tetapi mak dan mak mentua saya cakap badan saya banyak angin dan air sebab itu nampak macam kena pam," ujarnya kepada Kosmo! baru-baru ini.

Dia ditemui ketika sidang akhbar Tribute P. Ramlee yang menghimpunkan 10 telemovie pengarah terkenal tempatan hasil kerjasama Radio Televisyen Malaysia (RTM), Suhan Movies Sdn. Bhd. dan Utusan Melayu (M) Berhad.

Dalam himpunan telemovie itu, Eira turut berlakon dalam telemovie Tunggu Sekejap bersama pelakon, Fizo Omar dan Nasir Bilal Khan di bawah arahan Along Kamaluddin yang ditayangkan di TV1 pada 4 November ini, pukul 9 malam.

Tambah Eira, dia akan sedaya upaya cuba untuk menurunkan berat badannya kepada asal iaitu 45kg semasa dalam tempoh berpantang 44 hari itu nanti.

"Saya tidak akan adakan sesi fotografi dengan mana-mana syarikat media selagi saya tidak kurus selepas bersalin nanti. Kalau saya tolak pelawaan fotografi, itu maknanya saya tidak kurus lagilah," ujarnya berjenaka.

Tekad Eira, dia akan mengamalkan amalan pantang bersalin petua tradisional bagi memudahkan proses penurunan berat badannya nanti.

"Saya ingat dalam pantang nanti hanya mahu makan nasi sekali sehari sahaja dan banyak minum air halia. Nasi memang kena makan juga untuk membolehkan saya menyusu badan nanti," ujarnya.

Kejutan jantina anak

Bercerita mengenai kandungannya pula, pelakon drama Cinta Balqis ini memberitahu, bahawa dia tidak mahu mengetahui jantina anak sulungnya itu bagi membuat kejutan kepada dirinya dan keluarga.

"Doktor ada tanya hendak tengok jantina atau tidak semasa buat imbasan tetapi saya dan Azad sepakat untuk jadikan ia sebagai kejutan kelak," ujarnya akan mula membeli kelengkapan bayi pada 7 November nanti.

Disebabkan tidak mahu mengetahui jantina bayinya itu, Eira akan membeli pakaian bayi dengan warna yang boleh digunakan oleh bayi lelaki atau perempuan seperti kuning, hijau atau biru muda sahaja.

Berkongsi pengalamannya mengandungkan anak sulung pula, Eira berkata dia tidak mengalami sebarang kesukaran kecuali hanya berat badan yang naik mendadak dan sekarang hanya cepat penat.

"Saya rasa biasa sahaja, yang kena alahan teruk dan berperangai pelik adalah Azad bukannya saya.

"Saya memang gembira tetapi dalam masa sama takut pun ada, tetapi saya harap semuanya selamat nanti," ujarnya yang bakal bersalin di Kuala Lumpur dan berpantang di rumah ibunya di Putrajaya.

Tambah Eira, suaminya juga berperangai pelik apabila sepanjang hayat tidak pernah makan masakan yang ada ketam sebaliknya apabila dia mengandung masakan ketam adalah yang paling digemari.

"Sampai sekarang pun dia suka makan ketam, walaupun sudah 36 tahun tidak pernah makan ketam. Satu lagi, sampai sekarang dia masih muntah-muntah pada waktu pagi, bukannya saya," tambahnya.

Fizo Omar - Google Blog Search

Fizo Omar - Google Blog Search


<b>Fizo Omar</b> Menyanyi Demi Ali Baba | OHBULAN!

Posted: 27 Nov 2012 09:04 AM PST


Tak ramai selebriti yang mempunyai pelbagai kemahiran apabila mula berkecimpung dalam bidang seni. Lain pula pada Fizo Omar, artis kelahiran Kelantan ini sememangnya mempunyai nama yang kukuh didalam industri apabila sering dilihat menjadi pengacara, pelakon drama mahupun pelakon filem.

Ketika ditemui di sidang akhbar pementasan teater muzikal 'Ali Baba', Istana Budaya, Fizo yang bakal memegang watak sebagai Ali Baba dalam pementasan ini memberitahu bahawa ini adalah kali kedua dia menyertai pementasan teater. Dia turut memberitahu bahawa cabaran untuk pementasan teater kali ini adalah dari segi nyanyian.

"Menyanyi merupakan satu cabaran untuk saya, mungkin dalam masa sebulan boleh perbaiki kemahiran menyanyi. Tapi untuk 'perfect' itu, tak ada lah," ujar pelakon berusia 27 tahun ini.

Fizo turut memberitahu bahawa penyertaannya dalam teater adalah sebagai pelengkap kerjayanya didalam bidang seni.

"Saya punya perancangan kerja sebagai pengacara, pelakon drama dan pelakon filem. Jadi, teater ini adalah satu-satunya persembahan saya diatas pentas dan ia juga sebagai pelengkap karier saya," jelas Fizo lagi.

Dalam pada itu, teater muzikal 'Ali Baba' bakal menggandingkan Fizo Omar bersama Aznil Nawawi dan juga Elfira Loy sebagai teraju utama. Teater ini diadaptasi dari naskhah asal filem arahan Allahyarham P.Ramlee.

Tiket pementasan teater muzikal Ali Baba yang berharga RM30, RM50, RM70 dan RM100 boleh ditempah menerusi talian, 03-40265558 atau layari www.ticket2u.biz.

Fida Ibrahim - Google Blog Search

Fida Ibrahim - Google Blog Search


Teman Wanita Zalif Sidek Ganggu <b>Fida Ibrahim</b>, Halang Mereka <b>...</b>

Posted: 05 Dec 2012 09:56 PM PST

Menurut laporan dari Kosmo! yang penulis dapat baru-baru ini, Fida Ibrahim mendakwa bahawa beliau mula diganggui oleh seorang wanita yang tidak dikenali. Wanita tersebut menelefon serta menghantar SMS kepada Fida Ibrahim dengan kata-kata tidak sopan dan pedas.

Eh, mengapa pulak tiba-tiba jadi macam tu yer? Ni mesti ada sesuatu yang tak kena nie… lets check it out!

Apa yang penulis dapat dari informer penulis, Fida Ibrahim berkata hidupnya mula diganggu oleh wanita tersebut apabila hubungan rapatnya bersama Zalif Sidek diketahui ramai. Zalif Sidek?? Biar betul.. tak sangka pula Fida berkawan rapat dengan si Zalif ni.. huhuhu..

"Hidup saya tidak tenteram apabila cerita tentang hubungan rapat kami tersebar dan wanita tersebut yang mendakwa dirinya adalah teman wanita Zalif Sidek mula menganggu saya," ujar Fida.

"Selain dari SMS, wanita tersebut juga menelefon saya dan menghamburkan kata-kata tidak sopan supaya saya menjauhkan diri daripada Zalif Sidek."

Disebabkan beliau diganggu oleh wanita tidak dikenali ini, Fida Ibrahim berkata bahawa beliau tidak lagi membalas mesej dari Zalif Sidek dan beliau menganggap hubungan mereka kini tidak lebih dari sekadar kawan biasa.

Erm betul tu Fida, memang niat kita murni hanya sekadar berkawan, tapi awak faham-faham lah kan, si Zalif nie pun apa kurangnya semakin femes jugak dengan pembawakan wataknya yang sendiri…

Sabarlah Fida, lebih baik foreveralone, heheeh takdelah penulis hanya bergurau… jangan marah yer.. :)

apa pendapat korang yer? benar ke tidak dengan kenyataan ini?? Kalo korang ada info yang menarik berkaitan kisah diorang ini, korang boleh la tinggalkan komen di ruang komen yer.. :)

Intan Ladyana - Google Blog Search

Intan Ladyana - Google Blog Search


<b>Intan Ladyana</b> Selesa Dengan Imej Berambut Pendek

Posted: 08 Aug 2012 09:48 PM PDT

intan ladyana

RAMBUT mayang mengurainya sudah begitu sinonim dengan penampilan dirinya yang anggun. Khalayak sudah biasa melihat Intan Ladyana berambut panjang, namun aktres cantik itu terpaksa mengorbankan apa yang menjadi aset penampilannya selama ini.

Bagi memenuhi keperluan filem lakonannya yang baru sahaja tamat penggambaran, Dampak, Intan terpaksa memotong rambutnya menjadi pendek.

Bakal muncul dengan filem Halim Munan yang bakal ditayangkan pada 13 September ini, dia tetap gembira apabila menerima respons baik terhadap imej terkininya itu.

"Memang sayang nak potong rambut, tetapi dalam filem Dampak, saya memegang watak Qyra. Dia harus mempunyai kelainan berbanding adik-beradik yang lain, jadi caranya adalah dengan memotong rambut," jelasnya yang kali terakhir berambut pendek ketika menuntut di tingkatan tiga pada zaman persekolahannya dahulu.

Ujar pelakon filem Bini-Biniku Gangster itu lagi, dia pada awalnya agak gelisah untuk memotong rambutnya itu kerana sudah terlalu lama dengan imej berambut panjang. Selain itu, Intan juga mengakui bimbang dengan imej berambut pendek akan menyebabkan mukanya kelihatan lebih berisi.

"Saya takut muka nampak gemuk, tetapi syukur, semua orang cakap nampak elok. Lagipun bagus juga tukar imej macam ini, ada juga kelainan," jelasnya ketika ditemui pada majlis berbuka puasa bersama pelakon Halim Munan di Restoran Andalus di Bukit Bintang, Kuala Lumpur baru-baru ini.

Jelasnya lagi, dengan imej tersebut, dia kini tidak perlu mengambil masa yang lama untuk bersiap sebelum keluar rumah kerana tidak sukar untuk menjaga rambut pendek.

"Kepala juga terasa ringan dan tidak perlu ambil masa lama untuk urus rambut sikit macam ini," kata kekasih kepada pelakon Kamal Adli itu.

Sementara itu, Intan yang pernah tercalon sebagai Pelakon Pembantu Wanita Terbaik menerusi filem Bini-Biniku Gangster pada Festival Filem Malaysia ke-24, berharap filem Halim Munan bakal meraih sambutan daripada para peminatnya.

Intan melakonkan watak utama sebagai Suriyat iaitu seorang gadis yang menjadi idaman pemuda di kampung, termasuk Fizo Omar yang memegang watak utama Halim Munan.

"Walaupun penampilan saya dalam filem ini tidak banyak, tetapi ia merupakan filem yang harus ditonton kerana banyak menggunakan teknik janaan imej perkomputeran (CGI) yang tidak digunakan dalam filem lain setakat ini," jelasnya yang sudah berlakon dalam lima buah filem sepanjang tahun ini.

Dalam perkembangan lain, Intan bakal muncul di layar kaca menerusi drama bersiri Bini-Biniku Perkasa di TV3 yang juga merupakan adaptasi daripada filem Bini-Biniku Gangster.

Pelakon yang lebih selesa tidak terpalit dengan kontroversi ini juga berharap karier seninya akan terus berkembang tanpa sebarang kisah kurang manis.

"Saya rela tiada cerita langsung di media berbanding heboh dengan cerita kontroversi," jelasnya.

Bercerita mengenai sambutan Aidilfitri nanti, kata Intan, setiap tahun dia memang mengamalkan kesederhanaan dan tidak membeli baju baharu untuk menyambut Aidilfitri.

"Biasanya setiap hari raya, saya dan keluarga akan pulang ke Bangkok, Thailand. Namun, tahun ini kami beraya di Kuala Lumpur sahaja. Kalau beraya di Bangkok, saya tidak perlu pakai baju kurung, jadi sebab sudah biasa tidak beli baju baharu, tahun ini saya pakai baju biasa sahaja," kata Intan yang berdarah kacukan Thailand sebelah ibunya, Wan Zurina Wan Esa.

6ixth Sense - Google Blog Search

6ixth Sense - Google Blog Search


<b>6ixth Sense</b> – Tentang Kita - GilaMuzik

Posted: 14 Nov 2012 06:46 AM PST

6ixth Sense Tampil Dengan Album Berunsur Ketuhanan Dalam 'Tentang Kita'

Terbaru, kumpulan yang semakin menjadi pujaan ramai, 6ixth Sense, kembali dengan album terbaru mereka sempena Ramadan yang disambut dengan gembira khususnya masyarakat Islam di Malaysia.

Album yang menjurus kepada nilai kemanusiaan dan kerohanian ini memilih judul Tentang Kita sebagai simbolik kisah hidup manusia yang mencari keredaan Tuhan, tidak mengira sama ada manusia itu berada dalam kesusahan atau dalam lambakan nikmat Tuhan.

Himpunan lagu yang dipilih juga berkait rapat dengan perkara yang berlaku dalam kehidupan harian manusia, khususnya yang masih mencari kedamaian (peristiwa di Syria dan masalah rumah tangga), pencarian kasih sayang (daripada Allah, para Rasul serta ayah dan ibu), penemuan keredaan dan bantuan Tuhan serta khusus untuk para Muslimin yang  menagih syaafat rasul (ikon terbaik).

Lagu baru berjudul Altar Cinta ciptaan penuh vokalis mereka, Adi, bakal menemui peminat yang menantikan sentuhan baru mereka yang semakin popular selepas muncul dengan album mereka, +-x÷, yang menampilkan lagu hebat seperti Khatimah Cinta, Menyesal, Yang Sempurnakanku dan Cinta Mati.

Malah, lagu berkenaan bakal diperdengarkan secara serentak menerusi radio utama tempatan pada 18 Julai 2012, terdiri daripada ERA FM (9 malam), THR FM (8.30 malam), SURIA FM (5.50 petang), IKIM FM (5.50 petang), HOT FM dan stesen lain yang mengambil bahagian.

Sebelum ini, mereka tampil dengan single pertama menerusi album ini dengan lagu menampilkan kumpulan nasyid Saujana berjudul Penerang Hati ciptaan Faiz Azizi Arlis atau Gjie dan semakin mendapat tempat di carta radio tempatan, malah mula menjadi pilihan di pusat karaoke seperti Red Box.

Album ini menunjukkan keterbukaan kumpulan ini dalam perjuangan menegakkan syiar Islam menerusi lagu berunsur nasihat dan panduan berguna, malah penyertaan Saujana dalam album ini diharapkan dapat memudahkan kaedah dakwah yang sememangnya menjadi nadi asas dalam album kerohanian ini.

Diharapkan dengan usaha yang ditunjukkan 6ixth Sense kali ini membuahkan hasil dan member makna tersendiri kepada kumpulan ini, apatah lagi pelancaran album mereka mengambil keberkatan Ramadan tahun ini.

Menyentuh soal lagu yang terkandung dalam album Tentang Kita terbitan Universal Music Malaysia ini, gabungan tenaga kerja profesional ternyata mengagumkan apatah lagi dirakam di tiga studio berbeza iaitu Hijjaz Studio, King's Studio dan Studio 18.

Mengandungi empat lagi lagu lain seperti Ayah Dan Ibu, Damai Yang Hilang, Rasulullah dan Cintaku Padamu Seluas Angkasa (Selawat), susunan muzik yang direncana 6ixth Sense sendiri pastinya mengekalkan kunikan tersendiri kumpulan itu, dimantapkan lagi dengan bunyian 'strings' oleh Dimawan Krisnowo Adji Sa'unine Strings.

Antara lagu terbabit adalah lagu yang diberi nafas baru yang pernah dipopularkan oleh kumpulan nasyid tempatan iaitu Nowseeheart dan Hijjaz.

Malah, penglibatan penerbit lagu ini iaitu Mujahid Abdul Wahab yang berpengalaman menerbitkan album 6ixth Sense sebelumnyai pasti diyakini, apatah lagi beliaulah yang membentuk kumpulan ini sejak mula menempatkan diri di arena seni suara.

Diharapkan buah tangan kali ini dapat memberi manfaat kepada pendengar, sekali gus memberi peluang kepada pendengar untuk menikmati naskhah hebat ini.

SENARAI PENUH LAGU ALBUM 'TENTANG KITA'

Penerang Hati
Ayah Dan Ibu
Damai Yang Hilang
Rasulullah
Cintaku Padamu Seluas Angkasa (Selawat)
Altar Cinta

LIRIK ALTAR CINTA

Luruh hatiku menjadi puing-puing yang tandus
Kala terjatuh saatku jalan dalam kehidupan
Deras merayu kepada satu cinta abadi
Malam menjadi altar cinta yang lebih mendalam

Kesal bukan satu jawapan
Hanya cintaMu beri sayap

co:

Tak mampu kuterbang tanpaMu
Ku lemah jauh dari cintaMu
Saat pedang takdir menghunus
Hanya Engkau sayapku

Song and Lyric : Adi 6ixth Sense
OP: Rumpun Records Sdn Bhd
SP: Universal Music Publishing Sdn Bhd

Faizal Tahir - Google Blog Search

Faizal Tahir - Google Blog Search


<b>Faizal Tahir</b> Berjaya Lelong Trofi Sehingga RM80,000 | OHBULAN!

Posted: 29 Nov 2012 03:21 PM PST


Lewat malam semalam telah berlangsungnya mini konsert amal 'Untukmu Palestin' bertempat di Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam.

Majlis yang bersiaran selama satu jam tersebut telah menampilkan tujuh penyanyi tanah air yang masing-masing menyumbangkan sebuah lagu sempena tanda sokongan mereka terhadap program kutipan derma 'Tabung Kemanusiaan Palestin Media Prima Berhad.'

Antara penyanyi yang terlibat adalah Hafiz Hamidun, Kumpulan Raihan, Misha Omar, Tomok, Noh (Hujan), Aizat Amdan serta Faizal Tahir.

Menerusi mini konsert ini, Faizal Tahir telah mengambil peluang untuk menyerahkan tiga buah trofi kemenangannya kepada pihak yang telah berjaya menawarkan harga paling tinggi untuk trofi tersebut.

Antara trofi yang dilelong adalah 'Anugerah Juara Lagu (AJL) 2003′ menerusi kategori persembahan terbaik, 'Anugerah Industri Muzik (AIM) 15′ untuk Album terbaik 2008 menerusi album 'Aku Muzik Kamu' serta trofi 'Anugerah Planet Muzik (APM) 2008′ menerusi kategori artis lelaki paling popular.

Menurut Faizal, dia sendiri tidak menyangka trofi lelongannya boleh menjangkau sehingga puluhan ribu ringgit dan nilai tersebut adalah lebih daripada sasaran awal.

"Sebenarnya saya ada meletakkan satu sasaran untuk harga trofi, tetapi malam ini merupakan satu yang diluar jangkaan saya kerana ia telah dibeli dengan harga yang cukup tinggi iaitu sehingga RM50,000."

"Pada asalnya saya tidak kisah nak lelong seberapa banyak trofi. Cuma buat masa sekarang saya baru tentukan untuk tiga trofi ini sahaja. Lagipun saya memang target untuk kumpul sehingga RM100,000 untuk didermakan kepada tabung ini, tetapi tak bermakna bila dah samapi target tersebut saya akan berhenti."

Mengulas lebih lanjut mengenai lelongan trofi tersebut, Faizal akui ingin tonjolkan sesuatu yang luar biasa untuk tabung derma Palestin kali ini dan disebabkan itu dia membuat keputusan untuk melelong trofi kemenangannya.

"Bagi saya konsert adalah perkara biasa, jadi bagi lakukan sesuatu yang lain, justeru itu saya mengambil keputusan untuk lelong trofi walaupun pada hakikatnya saya amat sayang kesemua trofi tersebut."

"Apa yang mampu saya bagi, saya akan bagi. Mungkin dengan cara ini saya boleh beri kesedaran dekat orang ramai untuk turut menghulurkan sumbangan mereka kepada rakyat Palestin."

Berikut merupakan tiga pihak yang telah berjaya membida harga paling tinggi untuk trofi Faizal Tahir :

Telekom Malaysia (TM) – Suheilah Abu Bakar, Naib Presiden Segmen Entrepreneur TM (Trofi AIM 15  – RM50,000)

Maybank – Pn Eliza Mohamed, Naib Presiden Eksekutif Hal Ehwal Koprat Maybank (Trofi APM 2008 – RM20,000)

Celcom – Pn Rahizan Ismail, Pengurus Kanan Komunikasi Koprat Celcom Axiata Bhd (Trofi AJL 2003 – RM10,000)

Dafi af - Google Blog Search

Dafi af - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Dafi af</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 10:07 PM PST


Gempak GempiTa Group: <b>Dafi AF</b> & Mila AF bercinta??

Posted: 18 Sep 2012 04:43 PM PDT

Bercinta sesama rakan seperjuangan bukan lah pelik... kataorg lagi elok kan..kan..sama2 paham akan cara bekerja di dalam sama industri.. dan kini angin2 gosip mula bertiup akan kerapatan mila & dafi.. agak susah juga  nak agak memandangkan dorg ni sama2 dr Akademi Fantasia... meh admin share gambar kemesraan mereka berdua..so korang nilai lah sendiri erk... dan kita tunggulah pengakuan mereka berdua or menggunakan alasan basi artis sekadar kawan... meh..jom...
----------------------------------------------------------------------------------------------
Jikalau anda suka dengan artikel ni..sila lah share... maceh....
Sumber info & gambar : Mediamalaya.com

Nashrin - Google Blog Search

Nashrin - Google Blog Search


WANI (KB) DAN <b>NASHRIN</b> TIDAK MENGAKU ADA HUBUNGAN <b>...</b>

Posted: 16 Nov 2012 02:54 AM PST

November 16, 2012 by ezuwanzamir

Wani dan Nashrin

14 November 2012,

Wani (Kamilah Bintang) dikhabarkan sedang bercinta dengan pelakon baru Nashrin. Betul ke? Apa2 pun, Admin ada baca di laman sosial Twitter dan Facebook mengenai mereka berdua. Peminat-peminat mereka pasti ingin tahu kisah sebenar mereka berdua. Admin dan crew akan cuba untuk dapatkan penjelasan daripada tuan punya badan sendiri secepat mungkin. – EzuwanZamir -

kumpulan KRU - Google Blog Search

kumpulan KRU - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>kumpulan KRU</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 07:21 PM PDT


Tampil Single Baru, <b>KRU</b> Dedikasi Lagu Kepada Ibu – Perak Today

Posted: 16 Sep 2012 02:33 AM PDT

Anggota kumpulan KRU, Norman Abdul Halim memberitahu mereka akan melancarkan sebuah single terbaru berjudul Wanita yang ditujukan khas buat ibu mereka Zarina Fenner.

Norman berkata, lagu berkenaan yang ditulis sepenuhnya oleh Edry Abdul Halim itu didedikasikan kepada ibu mereka sebagai tanda peringatan jasa dan pengorbanan wanita itu kepada mereka.

"Secara asasnya lagu itu dibuat untuk menghargai semua wanita tetapi bagi kami tiga beradik ia adalah satu penghargaan buat ibu kami yang banyak memberi tunjuk ajar, memberi nasihat dan sentiasa berada di sisi kami," katanya kepada mStar Online ketika ditemui pada majlis rumah terbuka KRU di sini pada Sabtu.

Norman memberitahu lagu tersebut akan dimuatkan dalam album terbaru mereka yang berjudul KRUNOMENA yang bakal berada di pasaran pada November depan.

Dalam pda itu, Norman memberitahu single terbaru mereka itu akan dilancarkan selewat-lewatnya pada minggu hadapan di laman Youtube sebelum ia dimainkan di semua stesen radio tempatan.

Kata Norman, mereka turut akan melancarkan klip video lagu tersebut sebagai salah satu promosi lagu dan album itu.

"Untuk lancarkan lagu itu secara serentak di stesen radio mungkin sukar pada masa sekarang jadi kami akan melancarkan secara rasmi di Youtube selewat-lewatnya pada minggu hadapan," ujarnya.

Sementara itu, ditanya adakah mereka bersedia untuk membuat persembahan bersempena kelahiran album baru sebagai promosi, Norman memberitahu dia perlu berbincang dengan Yusry dan Edry terlebih dahulu.

Ini kerana kata Norman, komitmen dan jadual mereka yang sangat padat mungkin membataskan hasrat mereka untuk berbuat demikian.

"Barangkali kami akan memperbanyakkan promosi album itu dengan kemunculan klip video dan untuk mengadakan persembahan itu mungkin agak sukar kerana masing-masing sibuk dengan kerjaya," ujarnya.

Dalam perkembangan lain, pada majlis rumah terbuka KRU disambut meriah dengan kehadiran keluarga terdekat dan rakan-rakan artis seperti Fizz Fairuz, Forteen, Harun Salim Bachik dan Wings.

-mStar Online