Nuffnang

Jumaat, 26 Julai 2013

rosyam nor - Google Blog Search

rosyam nor - Google Blog Search


Anugerah SKRIN 2012 (ASK) : <b>Rosyam Nor</b>? - BeritaTerkini

Posted: 10 Nov 2012 09:57 AM PST

anugerah skrin 2012 ask

Isu Anugerah Skrin 2012 : Tidak perlu rasanya untuk kami kongsikan siapa yang menang, siapa yang kalah. Samada meriah atau tidak Anugerah Skrin 2012 pada malam tersebut? Seperti yang kami yang kongsikan DI SINI, bukan kerja kami untuk hebahkan perkembangan terkini dunia hiburan termasuklah gosip artis Malaysia.

Kami lebih berminat untuk melihat…..perubahan anjakan paradigma & & membincangkan yang boleh dirasakan patut dilakukan dalam dunia hiburan hari ini supaya tidak terus terbabas & tergelongsor. Termasuklah isu yang membabitkan Anugerah Skrin 2012 baru-baru……

Di mana dikatakan terdapat perlakuan lawak yang cuba dilakukan oleh Rosyam Nor yang dikatakan menyindir TV Al Hijrah. Sehinggakan ada sesetengah pihak berpendapat tindakan artis Malaysia seperti Rosyam Nor pada malam itu, tidak sensitif dan telah menghina Islam. Di bawah ialah petikan lawak yang dibuat oleh artis Malaysia yang bernama Rosyam Noor ini pada malam Anugerah Skrin 2012 TV3 yang telah mencetuskan kontroversi :

"Nasib baik kita kat TV3 boleh cuit-cuit, kalau kat TV Al-Hijrah cuit pun tak boleh"

Sebelum ini pun pernah tercetus kontroversi berdasarkan laporan berita bertajuk "Artis Malaysia di Anugerah Skrin Berbogel"?".

Berdasarkan semakan kami pada laporan berita yang dikeluarkan oleh Utusan Malaysia, bagi kami tindakan Rosyam Nor di malam Anugerah Skrin 2012 TV3 hanya kenyataan beliau sendiri sekitar 6 tahun lepas jugalah yang mampu menjawab apa yang bermain difikiran & pendirian beliau sebenarnya…..

Sumber : Kenyataan Rosyam Nor di Utusan Malaysia

Baik artis Malaysia terutamanya ataupun sesiapa sahaja, bagi kami janganlah disebabkan mahu menghiburkan peminat & orang ramai mempermain-mainkan segala hukum-hakam. Apabila sudah tahu hukum-hakamnya, tidak perlulah mempersoalkan tuntutan agama, menegakkan apa yang dirasakan betul sehingga sanggup menghalalkan apa cara sekalipun atas alasan berlakon ataupun tuntutan kerja.

anugerah skrin 2012 ustaz azhar idrus

Anugerah Skrin 2012 : Bagaimana Artis Malaysia Yang Lain. Konsep Acaranya? Ok? 

Bagaimana dengan Zizan Razak? Ya…..Termasuklah tindakan Zizan Razak. Zizan Razak pun ada sebut mengenai batal air sembahyang tidak boleh pegang perempuan. Jujurnya hari ini, ramai sebenarnya yang menggunakan alasan/gurauan sebegini untuk melawak dengan harapan supaya ramai yang gelak ketawa mendengarnya, kononnya tidak boleh pegang tangan bukan muhrim ditakuti batal air sembahyang. Bukankah yang sebetulnya tidak boleh pegang disebabkan bukan muhrim. HARAM hukumnya bersentuhan sesama bukan muhrim.

Lagipun, kalau nak diceritakan soal wuduk ini & menyentuh bab batal air sembahyang, suami isteri yang berwuduk pun mengikut (mazhab imam Syafi'i) kalau bersentuhan jadi batal wuduknya & kena ambil wuduk semula. Kemudian sebut pula perkataan yang tidak senonoh seperti ________________. Perlukah cara sebegitu untuk melawak & menghiburkan hati orang ramai?

Peminat Tegar ________ : Apa ini Berita Semasa? Tidak sportinglah, semuanya tidak boleh. Ini tidak boleh, itu tidak boleh.

Owh…kami kena marah pula? Erm…..

Teringat kami satu bual bicara yang dihoskan juga Rosyam Nor, antara yang hadir ialah Fauziah Nawi, Ustaz Zawawi (antara ustaz pilihan Berita Semasa) dan Nazrey Raihan di TV1 yang bertajuk 'Hiburan…Jalan ke…?'. Dalam rancangan itu, Ustaz Zawawi ada beritahu & menjelaskan hiburan memang tiada salahnya tetapii jatuh haram jika ia bertentangan dengan syariat.

  1. Waktu itu, Rosyam Nor ada bertanya kepada Ustaz Zawawi bagaimana sekiranya ada 'part-part' pelukan dan sentuhan antara ibu dan anak yang dilakonkan oleh Rosyam dan Fauziah. Niat mereka baik untuk tunjukkan kepada penonton tentang pentingnya kasih sayang seorang ibu dan anak. Apa jawapan Ustaz Zawawi?
  2. Ustaz Zawawi menjawab, matlamat tidak menghalalkan cara sebab ia bertentangan dengan syariat kita. Walaupun hanya lakonan sebab kedua-dua mereka bukanlah mahram. Banyak lagi cara untuk menunjukkan kasih sayang ibu dan anak. Katanya lagi, di Iran juga membuat cerita mengisahkan kasih sayang ibu dan anak tapi tidak menunjukkan sebarang sentuhan antara pelakon yang bukan mahram. Tapi tetap boleh berjaya merangkul anugerah. (Ulasan Berita Semasa : Benar kata Ustaz. (dalam laporan Berita Semasa yang bertajuk "Filem Malaysia : Lambakan Filem Tempatan Hari Ini Kualiti @ Kuantiti Semata?" ada kami senaraikan beberapa filem Iran yang sangat berjaya walaupun tanpa adegan bersetuhan bukan muhrim)
  3. Kemudian Fauziah Nawi tetap melenting lagi, dia ada mengatakan bagaimana nak sara keluarga sedangkan punca pendapatannya daripada hasil lakonan untuk tanggung adiknya belajar, buat kebajikan dan lain-lain lagi. Apa agaknya jawapan balasan daripada Ustaz Zawawi?
  4. Ustaz zawawi balas, yang dibincangkan sekarang adalah sumber rezeki itu datang daripada mana bukanlah dibelanjakan ke arah mana. Yang haram tetap haram.

Lihat bagaimana orang yang tinggi ilmu agamanya menjawab setiap persoalan daripada kalangan mereka yang masih perlukan bimbingan.

Sebenarnya, kalau nak sebut pasal permainkan hukum agama boleh dikatakan keseluruhan rancangan semalam itu "merapu" dan "meraban jauh terpesong" dengan pakaian artis Malaysia yang hadir yang dedah & terkoyak sana sini, bab sentuhan tangan, dukung artis __________ ini sesuka hati  dan lain-lain lagi.  Bukan setakat semasa Anugerah Skrin 2012 (ASK) TV3 sahaja, bahkan anugerah-anugerah yang lain sama sahaja.

P/S : Doakan sahaja moga-moga kalangan artis Malaysia diberikan hidayah oleh Allah S.W.T untuk kembali ke pangkal jalan.

Baca Lagi 4 Berita Berkaitan DI SINI...

Fasha Sandha - Google Blog Search

Fasha Sandha - Google Blog Search


Nora Danish Akan Beraya Bersama <b>Fasha Sandha</b> Di Rumah <b>...</b>

Posted: 24 Jul 2013 10:05 PM PDT


Respek!!! Ternyata tiada lagi keruh di dalam hubungan Nora Danish dan Fasha Sandha apabila Nora mengesahkan yang mereka akan beraya bersama-sama kelak. Tak sabar rasanya untuk melihat gambar mereka berdua bermaaf-maafan di pagi raya. Pasti klasik!!!

nora danish

Abang Nara perasan yang hubungan mereka semakin rapat semenjak Fasha melahirkan anaknya, Rayfal. Memang betullah orang kata anak ini penghubung kasih sayang. Kata Nora Danish kepada portal GUA:-

Raya pertama saya akan balik beraya di rumah bekas mertua saya di Perak dan selepas itu barulah saya akan membawa anak saya Rayqal bercuti pula. Ini sudah menjadi tradisi saya dan keluarga apabila pulang beraya pada hari raya pertama di rumah bekas mentua di Perak.

Lagipun saya memang suka pulang untuk menjamah makanan yang enak seperti Rendang Tok yang amat popular dan sedap untuk dijamah pada hari raya pertama. Kemungkinan besar juga saya akan beraya bersama-sama dengan Fasha Sandha di sana

nora danish

Lagi satu perkara yang Abang Nara respek megenai Nora Danish ialah keupayaannya menjaga hubungan antara dirinya dan bekas mertua. Bukan semua wanita mampu berbuat demikian. Hanya mereka yang benar-benar tabah dan cekal sahaja akan berjaya. Apa pun, buat Nora dan Fasha, jangan lupa kongsikan gambar anda bersalaman di pagi raya kelak.

P.S: Mazda3 2014 bermula dengan harga $16,945 di US

Baca Yang Ini Pulak:-


"Mungkin Saya Akan Beraya Bersama <b>Fasha Sandha</b>" - Nora <b>...</b>

Posted: 24 Jul 2013 10:28 PM PDT

ohartis-fasha-sandha-nora-danish-2

Setiap kali Syawal menjelma, pasti ramai yang tidak mahu ketinggalan pulang ke kampung halaman untuk meraikannya bersama sanak-saudara. Tahun ini pelakon jelita yang juga merupakan duta Anugerah Syawal TV3, Nora Danish akan pulang beraya di rumah bekas mertuanya di Ipoh, Perak Darul Ridzuan.

"Raya pertama saya akan balik beraya di rumah bekas mertua saya di Perak dan selepas itu barulah saya akan membawa anak saya Rayqal bercuti pula. Ini sudah menjadi tradisi saya dan keluarga apabila pulang beraya pada hari raya pertama di rumah bekas mentua di Perak. Lagipun saya memang suka pulang untuk menjamah makanan yang enak seperti Rendang Tok yang amat popular dan sedap untuk dijamah pada hari raya pertama. Kemungkinan besar juga saya akan beraya bersama-sama dengan Fasha Sandha di sana," cerita Nora.

Bercerita mengenai Ramadan tahun ini, Nora banyak menghabiskan masa membuat kerja-kerja kebajikan seperti berbuka puasa bersama-sama anak-anak yatim dan bertarawikh bersama-sama keluarganya.

"Pada bulan puasa tahun ini, saya tidak banyak menjalani penggambaran. Saya banyak berehat dan meluangkan masa untuk anak dan keluarga. Selain itu, saya juga banyak menghadiri aktiviti-aktiviti kebajikan seperti berbuka puasa bersama anak-anak yatim dan juga memenuhi aktiviti-aktiviti yang telah TV3 sediakan untuk saya kerana pada tahun ini saya cukup bertuah dan bersyukur kerana telah dipilih untuk menjadi duta Anugerah Syawal TV3. Sekiranya tidak ada apa-apa aktiviti di luar saya hanya meluangkan masa bersama anak di rumah dan sama-sama mengejarkan solat Tarawikh," ujarnya mengakhiri perbualan.

ohartis-nora-danish-fasha-sandha

OHARTIS: ALHAMDULILLAH, TIADA LAGI SENKETA TAPI HANYA BAHAGIA BUAT MEREKA.

Elly Mazlein - Google Blog Search

Elly Mazlein - Google Blog Search


(GOSIP)Pertunangan <b>Elly Mazlein</b> & Azmi Hatta Tidak Dapat <b>...</b>

Posted: 09 Jun 2013 05:37 PM PDT


Selama ini, Elly Mazlein seringkali enggan memberikan sebarang komen mengenai status pertunangannya dengan Azmi Hatta yang telah pun mencecah 2 tahun. Semalam menerusi Pancaindera di dalam ruangan Miss J, dikhabarkan bahawa pertunangan mereka berdua sudah pun berakhir dan impian membina mahligai perkahwinan sudah berkecai.

elly mazlein

Menurut apa yang ditulis oleh Miss J, Elly dan Hatta terpaksa korbankan perasaan hati sendiri demi menjaga hati banyak pihak. Lebih baik jangan bersatu kerana perkahwinan yang dibina bakal membuatkan satu lagi pihak terasa hati. Malah menurut Miss J, Elly merupakan seorang wanita yang kuat cemburu dan tidak boleh melihat tunangnya dihimpit oleh wanita lain.

elly mazlein

Tidak diketahui benar atau palsu berita ini. Jika benar, takziah Abang Nara ucapkan. Pasti Elly sedang sedih dan kecewa. Iyerlah, wanita mana yang tidak mahu bergelar isteri. Insya Allah suatu hari nanti Elly akan bertemu juga dengan lelaki yang paling sesuai dengannya. Sama-samalah kita doakan.

P.S: Kia K5 2013 buat kemunculan di Korea Selatan

Baca Yang Ini Pulak:-


Sabarlah Hati - <b>Elly Mazlein</b> #Lirik @lagubestbest

Posted: 16 May 2013 07:35 PM PDT

Tajuk Lagu/ Song Title: Sabarlah Hati
Artis/ Artist: Elly Mazlein
Album/ Info: Single 2013 / Ⓟ KRU Music

Video Muzik/ Music Video: Sabarlah Hati - Elly Mazlein
Youtube

Lirik Lagu/ Lyrics: Sabarlah Hati - Elly Mazlein
Saat kau datang dalam hidupku
Ku sangka ini cinta terakhir
Ternyata malam penuh bintang
Berakhir dengan mendung

Menari aku dengan gelisah
Lagi lagi lagi ku menangis
Sabarlah hati menahan perih
Terluka lagi dan lagi dalam kisahku

Tenang la jiwa iring langkahku
Ku yakin pasti ada yang terbaik untukmu

Ternyata malam penuh bintang
Berakhir dengan mendung

Menari aku dalam gelisah
Lagi lagi lagi ku menangis

Meski hati sering dilukai
Takkan menyerah aku mencari cinta

Sabarlah hati menahan perih
Terluka lagi dan lagi dalam kisahku
Tenang la jiwa iring langkahku
Ku yakin pasti ada yang terbaik untukmu

Sabarlah hati menahan perih
Terluka lagi dan lagi dalam kisahku
Tenang lah jiwa… uhh.. uhuu

Sabarlah wahai hati
Jangan menangis

Super Cute: <b>Elly Mazlein</b> buat Gwiyomi - Media Malaya

Posted: 08 May 2013 09:42 PM PDT


Hokay, kami rasa Elly Mazlien buat gwiyomi antara yang paling comel. Video penuh after the jump.

Archives

Sazzy Falak - Google Blog Search

Sazzy Falak - Google Blog Search


Actress <b>Sazzy Falak</b> Denies Supporting Controversial Sex Bloggers

Posted: 23 Jul 2013 11:14 PM PDT

Pic: mD/Faisol MustaffaPic: mD/Faisol MustaffaKUALA LUMPUR: Actress and host, Sazzy Falak expressed disbelief and shock when suddenly she was labelled as a supporter for controversial sex bloggers Alvin Tan and Vivian Lee.

It was said that Alvin and Vivian's insensitive action of posting a picture of them having bak kut teh (dish containing pork) and relating it to Ramadhan, received support from the actress.

Yesterday evening, Sazzy became a target online when netizens chided her for showing support towards Alvin and Vivian.

This came after the actress allegedly posted a link to an article on her Facebook account that appears to side with Alvin and Vivian.

The article, written by a Muslim living in Singapore is titled 'I am Muslim and I am not that offended.'

Sazzy's posting of the link was accompanied by a remark from her: Why people shouldn't be over-sensitive, over-bearing and over-dramatic. Best to think before reacting.

However, speaking to Malaysian Digest, Sazzy denied sharing or writing anything of the sort on her Facebook account.

"I did not write anything in support of them on my Facebook. I am hardly online on Facebook. It is usually updated by an administrator. I think someone accidentally shared the link via my account," she explained.

"Honestly I don't really know much about the bloggers. I just heard bits and pieces on the news," she added.

Sazzy or Sazlini Shamsul Falak, told mD yesterday at the recording of Melodi Raya at PWTC that this was nothing more than a misunderstanding.

"I will get to the bottom of this and get an explanation from the person responsible," she said.

"What is important is that the link did not come from me. My stand is that I do not side with the bloggers. Living in a multi-racial country like Malaysia, we must be more sensitive towards other people's belief and culture. It may look like a joke to some people, but it is still insensitive," she added.

"And I also don't believe anyone is trying to tarnish my reputation. I apologise if this incident has caused a stir. If you want to hate me, go ahead. I do not want to dwell on this so much as I have many other pressing matters to deal with.

"But whatever it is, I will still try to find out from my Facebook account's administrator regarding the matter," she said ending the short interview.

--mD

Read more:

Nora Danish - Google Blog Search

Nora Danish - Google Blog Search


<b>Nora Danish</b> Akan Beraya Bersama Fasha Sandha Di Rumah <b>...</b>

Posted: 24 Jul 2013 10:05 PM PDT


Respek!!! Ternyata tiada lagi keruh di dalam hubungan Nora Danish dan Fasha Sandha apabila Nora mengesahkan yang mereka akan beraya bersama-sama kelak. Tak sabar rasanya untuk melihat gambar mereka berdua bermaaf-maafan di pagi raya. Pasti klasik!!!

nora danish

Abang Nara perasan yang hubungan mereka semakin rapat semenjak Fasha melahirkan anaknya, Rayfal. Memang betullah orang kata anak ini penghubung kasih sayang. Kata Nora Danish kepada portal GUA:-

Raya pertama saya akan balik beraya di rumah bekas mertua saya di Perak dan selepas itu barulah saya akan membawa anak saya Rayqal bercuti pula. Ini sudah menjadi tradisi saya dan keluarga apabila pulang beraya pada hari raya pertama di rumah bekas mentua di Perak.

Lagipun saya memang suka pulang untuk menjamah makanan yang enak seperti Rendang Tok yang amat popular dan sedap untuk dijamah pada hari raya pertama. Kemungkinan besar juga saya akan beraya bersama-sama dengan Fasha Sandha di sana

nora danish

Lagi satu perkara yang Abang Nara respek megenai Nora Danish ialah keupayaannya menjaga hubungan antara dirinya dan bekas mertua. Bukan semua wanita mampu berbuat demikian. Hanya mereka yang benar-benar tabah dan cekal sahaja akan berjaya. Apa pun, buat Nora dan Fasha, jangan lupa kongsikan gambar anda bersalaman di pagi raya kelak.

P.S: Mazda3 2014 bermula dengan harga $16,945 di US

Baca Yang Ini Pulak:-


Faizal Tahir - Google Blog Search

Faizal Tahir - Google Blog Search


<b>Faizal Tahir</b>: Tanpa Notis, Tahu Tahu Saya Sudah Kena Gam <b>...</b>

Posted: 04 Jul 2013 06:26 AM PDT

Peluang bersua muka dengan penyanyi yang eksklusif di mata peminatnya, Faizal Tahir dapat juga bertanyakan sendiri tentang kes terbaru yang mengaitkan dirinya yang dikatakan telah digam oleh sebuah stesen TV dan apa yang menguatkan lagi kenyataan tersebut adalah apabila satu-satunya program raya yang melibatkan dirinya telah dibatalkan secara tiba-tiba.

Menurut Faizal Tahir lagi bagi pihak dirinya tiada apa yang perlu diterangkan kerana padanya dia tahu apa yang berlaku dan pihak sana tidak berbincang untuk menyelesaikan kemelut ini.

"Bukan mudah menjadi public figure sebenarnya, setiap apa yang dilakukan menjadi perhatian ramai pihak namun saya bersikap profesional. Untuk bercerita lebih lanjut mengenai kisah saya digam ini sebenarnya tiada apa nak komen namun apa yang boleh saya jawab ada satu program raya tapi tak jadi."

"Bagi saya, jawapan yang saya beri, saya mahu pembaca dan pihak media sendiri membuat konklusi, it's up to the people to judge. Jika ada yang mengatakan saya lantang mereka salah. Saya tidak mahu menjadi lalang, saya hanya bersikap jujur," ujarnya yang ditemui semalam.

Punyai perancangan untuk mengadakan konsert selepas album ketiganya sudah empat bulan berada di pasaran Faizal Tahir menambah dia memilih untuk tidak memanjangkan cerita kerana tidak mahu mengaibkan pihak mereka.

"Saya tidak diberikan apa-apa notis, perbincangan mahupun melalui telefon yang mngatakan saya telah digam, tahu-tahu saja dah kena gam. Saya percaya dengan rezeki," ujarnya lagi.

Mungkin soalan agak cliché, walaupun pernah dihimpit dengan pelbagai kontroversi sebelum ini Faizal Tahir akan kekal lantang di laman sosial jika dia merasakan sesuatu perkara tidak kena.

"Saya terus terang cakap jika ada orang yang mempertikaikan kelantangan suara saya di laman sosial saya tidak akan berubah. Buat apa ikut orang 'kan? Saya tidak mahu menjaga hati orang kerana tidak memberikan kesan pun kepada perjalanan karier saya."

Dalam pada itu, Faizal Tahir turut berkongsi berita gembira apabila anak ke-5, Siti Nawar Malaeka selamat dilahirkan dan kini berusia sebulan lebih.

6ixth Sense - Google Blog Search

6ixth Sense - Google Blog Search


<b>6ixth Sense</b> lahirkan Sakura – Perak Today

Posted: 24 Jul 2013 08:07 PM PDT

six sense

NAMA 6ixth Sense sudah tidak perlu diperkenalkan lagi dalam industri muzik tanah air. Hampir semua lagu mereka telah mendapat tempat di hati peminatnya seperti Tanpa, Khatimah Cinta, Tak Bisa Memilihmu, Cinta Yang Sempurna dan Menyesal.

Namun, sejak kebelakangan ini, mereka seolah-olah menyepi dari industri seni. Rupa-rupanya, mereka sedang sibuk menjalankan promosi ke Indonesia bagi memasuki pasaran di sana dan pada masa sama, mereka mendidik band baru bernama Sakura.

6ixth Sense telah menubuhkan syarikat Putih Production Sdn Bhd dan Sakura merupakan artis pertama mereka.

"Kami ada buka syarikat di mana kami mencari artis untuk dilahirkan dan artis pertama kami ialah Sakura.

"Sakura membawa konsep Pop dan mereka sudah keluar dengan single pertama mereka berjudul Setelah hujan," kata pemain drum 6ixth Sense, Wan kepada Sinar Harian Oneline ketika ditemui pada sesi fotografi untuk hari raya di butik Omar Ali.

Menurutnya, vokalis Sakura, Mell juga telah berduet dengan Fiq Mentor melalui lagu runut bunyi drama adaptasi popular, Setia Hujung Nyawa yang menjadi kegilaan sebelum ini.

Ketika ditanya apa peranan 6ixth Sense terhadap band Sakura, Adi memberitahu, mereka bertindak sebagai produser sekali gus mentor buat band tersebut.

"Kami bertindak sebagai produser dan pada masa menjadi mentor buat mereka.

"Perancangannya, kami akan cari lagi artis-artis yang lain. Kalau dapat solo, kita buat solo tetapi yang pertama ini kami hasilkan sebuah band muzik," katanya.

Berkongsi mengenai aktiviti sepanjang bulan Ramadan ini, 6ixth Sense akui mengurangkan aktiviti seni mereka.

"Untuk aktiviti seni sepanjang berpuasa tak banyak sangat. Ada beberapa rakaman untuk hari raya nanti selebihnya kami ada kesibukan masing-masing. Untuk 6ith Sense sendiri kami kurangkan aktiviti," katanya.

Bercakap tentang Hari Raya Aidilfitri akan datang, kelima-lima anggota 6ixth Sense bakal pulang beraya di kampung masing-masing.

"Hari raya nanti kami balik kampung untuk bercuti. Selalunya memang seminggu pertama kami tak akan ambil sebarang undangan persembahan.

"Masing-masing balik Perak, Indonesia dan ada yang beraya di Kuala Lumpur sahaja," katanya.

- SINAR HARIAN

Tiz Zaqyah - Google Blog Search

Tiz Zaqyah - Google Blog Search


Neelofa, <b>Tiz Zaqyah</b> Hiasi Majalah Astro - Gossip Artis Malaysia

Posted: 23 Jul 2013 08:00 PM PDT

Pada: Rabu, 24 Julai 2013
Siapa ada melanggan majalah Astro pasti ada menampak kelibat dua selebriti cantik yang menghiasi muka hadapan majalah berkenaan.

Siapa lagi kalau bukan Tiz Zaqyah dan Neelofa. Pastinya kedua-duanya memang anggun dengan rambut ikal mayang rebonding gitu.

Memang padan apatah lagi edisi majalah itu untuk AidilFitri nanti.


Tag : , , , , , , ,

Komen yang betul-betul negative/promosi dan seumpamanya akan dibanned terus untuk berkomen di sini. terima kasih

Awan Band - Google Blog Search

Awan Band - Google Blog Search


INDIE BAND MALAYSIA: <b>AWAN BAND</b>

Posted: 02 Jul 2013 08:33 AM PDT

http://3.bp.blogspot.com/_QNXyPD-s-PI/TDbPEFROT7I/AAAAAAAAABE/8OW0_-nmODA/s1600/johnbean.png
 

Band ini telah ditubuhkan pada tahun 2007, dengan perbezaan gaya dan ciri-ciri idea band members.The untuk membuat band yang berpegang kepada eksperimen, rock dan berperisa dengan jazz sebagai influents untuk menjadi realiti muzik apabila dua rakan-rakan baik yang rakan sebilik, Boboi (2 Guitar) dan Dugong (drum) dengan yang lain komrades yang Ully (gitar utama) yang suka tersenyum, hassan (Bass) dan paliy sebagai bulan vocalist.A beberapa kemudian, selepas membuat banyak perbincangan, mereka mendapati drummer hebat baru yang Ijan selepas Dugong telah memberi komitmen untuk Hujan sebagai Bass a.
suasana muzik untuk awanband telah dimulakan oleh Boboi yang suka melakukan eksperimen dengan banyak jenis muzik untuk membuat lagu untuk band yang finale akan bekerja oleh ahli-ahli kumpulan yang lain.
garis-up awanband berubah disebabkan kerana dugong sebagai pemain drum yang telah memberi komitmen penuh untuk Hujan sebagai pemain bass dan Paliy sebagai vokalis perlu memberi komitmen sepenuhnya untuk kajian beliau dan kerana itu, Faris telah mengambil kedudukan yang baru vokalis untuk susunan muzik Awanband.The dan perkembangan kord mendapat lebih baik dengan ahli-ahli band baru.
Sekarang, mereka sedang sibuk membuat EP 1 yang akan mencurah ke earth.For mana penganjur yang berminat untuk merasa melodi magnificient daripada Awanband, mereka boleh membuat penyusunan dengan dipanggil abg rahmat.

Ahli. Faris (vokal)
. Ully (gitar)
. Boboi (gitar)
. Ijan (drum)
. Hasnurr (bass)Awan Band - Senarai Song:

Yuna - Google Blog Search

Yuna - Google Blog Search


<b>Yuna</b> - I Wanna Go | Lagu Baru 2013 | TIMIZERO

Posted: 21 Jun 2013 07:24 AM PDT

Yuna - I Wanna Go | Lagu Baru 2013 ~ Hendak kata baru tidaklah juga, kerana lagu "I Wanna Go" ini telah diterbitkan di dalam "Sixth Streep EP" yang dilancarkan pada awal bulan Mei lalu. Cuma, klip video rasminya sahaja yang baru dimuat naik ke channel VEVO Yuna beberapa hari yang lepas...
Lagu dan klip video terbaru dari Yuna ini sebenarnya bagaikan telah menjawab segala persoalan kisah cinta beliau yang sedang hangat diperkatakan di blog-blog dan majalah hiburan. Dengan penulisan yang agak jujur dan berterus terang, peminat tentunya sudah boleh mengagak siapakah lelaki yang suka mengambil foto yang digambarkan di dalam lirik lagu ini... 
Kalau didengar sekali imbas, lagu "I Wanna Go" ini agak lain sedikit jika hendak dibandingkan dengan lagu-lagu Yuna yang terdahulu. Segalanya baru, baik dari aspek susunan muzik mahupun gaya nyanyian Yuna sendiri yang kedengaran lebih "Amerika" sekarang ini...haha. 
Bagi aku, lagu ini biasa-biasa sahaja. Mungkin ia sedikit sukar untuk memenuhi citarasa Melayu dan nusantara... Tetapi dari aspek mutu rakaman, adunan bunyi, serta klip videonya, lagu "I Wanna Go" tidak lari jauh dari kehendak dan ciri-ciri sesebuah lagu Pop yang bertaraf antarabangsa...
PS: Biasanya di blog ini ada kategori Lagu Malaysia, Lagu Barat, Lagu Jepun dan sebagainya... Tetapi untuk kes Yuna yang ini, aku tidak tahu mahu mengklasifikasikannya di dalam kategori yang mana...haha.     

Fizz Fairuz - Google Blog Search

Fizz Fairuz - Google Blog Search


<b>Fizz Fairuz</b> & Almy Nadia | buahmulut.com

Posted: 23 Jul 2013 05:49 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Beremosi Tanpa Kontroversi. Hubungi Kami · Menang & Eksklusif · Siapa Kami · Exc. interview · Personaliti · Potret · Travel · Vclip · Home » Lensa BM » Fizz Fairuz & Almy Nadia ...

Alyah - Google Blog Search

Alyah - Google Blog Search


<b>Alyah</b> mahu &#39;gam&#39; media? – Perak Today

Posted: 08 Jul 2013 07:03 PM PDT

alyah (1)RUPA-RUPANYA cerita mengenai Alyah menunggu pinangan kekasihnya minggu lepas telah menimbulkan suasana panas. Panas yang berdegar-degar, bagaikan lahar gunung berapi. Khabarnya Alyah telah menyalahkan media seratus-peratus tentang artikel yang berjudul 'Alyah Tunggu Pinangan Ramli MS' yang kami siarkan itu.

Gara-gara penyiaran artikel tersebut, Utusan Malaysia diugut untuk di'gam' oleh pihak pengurusan Alyah. Maknanya, akhbar Utusan tidak boleh lagi menulis cerita tentang penyanyi 'hebat' itu selepas ini. Arahan ini terbit daripada mulut pengurus Alyah sendiri kepada wartawan kami, Khamis lalu.

Ini yang membuatkan kami di Hits sangat pelik. Sebabnya, semasa memberi kenyataannya kepada media, Alyah dengan cukup yakin memberi kenyataan, sekaligus tidak menafikan hubungannya dengan komposer tersohor itu.

Katanya juga, dia senang sekali dengan hubungan itu dan sedia menunggu untuk dipinang. Alyah siap kata juga, selepas ayahnya meninggal dunia, tidak ada lelaki yang segarang ayahnya, kecuali Ramli MS. Itu adalah ciri-ciri yang membuatkan Ramli MS istimewa di hatinya.

Apabila kenyataan itu disiarkan, pihak pengurusan Alyah sudah 'mengamuk' sakan dan mencerca media di laman sosial, kononnya tersilap tulis. Kami diberitahu juga, pelbagai kata-kata tidak manis telah dikeluarkan oleh si pengurus, yang sekaligus pada kami memperlihatkan sisi sebenar siapa penyanyi itu sendiri. Apa yang dibuat pengurus, tentulah ada kaitan dengan artis itu sendiri, kan? Walaupun kata-kata kesat itu sudah dihapuskan di laman sosial mereka beberapa hari kemudian, ia tetap memberi kesan sebenarnya.

Ini termasuk juga Ramli yang secara tidak langsung 'membidas' media dengan bahasa yang bukan sebarangan orang boleh gunakan. Untuk Ramli, kami boleh maafkan lagi sebab dia tak tahu pun apa perbualan yang berlaku antara kami dengan Alyah. Mungkin Ramli hanya dengar cakap Alyah semata-mata dan turut menyalahkan media.

Untuk Alyah, macam kelakar pula. Selepas buat kenyataan berani, kami siarkan, kemudian disalahkan media pula, kononnya dia tak pernah menyebut langsung nama Ramli MS dalam temu bual. Apa hal ni? Janganlah hari ini cakap lain, esok cakap lain, pening orang nak layan tau.

Dan kami juga kasihan terhadap Alyah kerana diuruskan oleh insan yang memberi masalah kepada hidupnya. Pengurus artis tak perlulah nak ugut-ugut media. Silap-silap makan diri sendiri, selepas ugutan dibuat. Kalau ada masalah, uruskan dengan baik, bukannya mengugut tak tentu hala. Itu pun kalau hendak lama dalam industri lah ya.

Bagi kami di meja Hits jika benar Alyah tidak mahu akhbar kami menghampirinya lagi selepas ini, ia bukan suatu masalah besar. Kami sangat menghormati pendirian manusia lain. Tuan badan yang pilih, kita mestilah hormat. Lagipun, banyak lagi artis muda dan kurang 'propa' yang perlu kami beri perhatian.

- UTUSAN

Erry Putra - Google Blog Search

Erry Putra - Google Blog Search


lagu tapi aku cinta (walau lebih tua) tak sindir sesiapa - <b>erry putra</b>

Posted: 01 Apr 2013 06:00 PM PDT

Lagu Tapi Aku Cinta (Walau Lebih Tua) Tak Sindir Sesiapa – Erry Putra | Erry Putra menjelaskan dia akan keluar dengan single baru dengan tajuk Tapi Aku Cinta (Walau Lebih Tua). Katanya, lagu berkenaan dipasarkan dalam masa terdekat selepas tak sampai tiga minggu menjalani proses lengkap untuk menyempurnakannya.

Namun timbul pula kontroversi mengatakan pemilihan tajuk lagu berkenaan seolah-olah menyindir rakan artis lain. Kononnya, Erry memang sengaja mencetuskan kontroversi dengan lagu tersebut yang didakwa ditujukan kepada teman-teman artis yang terlibat.

Bagaimanapun menerusi laporan Utusan Malaysia Online, Erry Putra menafikan dakwaan itu. Katanya, lagu Tapi Aku Cinta hanyalah sekadar lagu.

erry putra

"Mana ada. Tak ada niat langsung saya nak perli sesiapa. Itu cuma sekadar lagu. Memang tajuk itu kedengaran seperti mengata orang tapi saya tak buat begitu. Kalau ada yang terasa saya minta maaf. Namun jujurnya saya tak ada niat mengata orang apalagi kawan-kawan artis."

Selain itu, Erry juga akui dia sedang mengenali seorang wanita berstatus janda dan lebih berusia daripadanya. Namun wanita berkenaan hanyalah kawan biasa. Apapun, Erry tidak menolak kalau sudah berjodoh dengan wanita berkenaan.

"Macam inilah, saya tak nafi berkawan dengan orang yang lebih berusia ini membuatkan saya lebih selesa. Mereka lebih matang dan memahami… buat saya rasa tenang. Berbanding orang yang lebih muda, tak ramai yang faham kerja macam saya ini. Bila tak faham, buat saya serabut. Tak ikut trend atau jejak langkah sesiapa. semuanya bergantung pada jodoh. Macam saya kata, wanita berusia ini lebih memahami. Kerja macam saya yang tak menentu masa ini, memang memerlukan saya untuk mencari wanita yang memahami. Insya-Allah, kalau dah sampai jodoh, saya terima." Ujarnya dalam laporan berkenaan.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Tags: , , ,

Category: HIBURAN

Bunkface - Google Blog Search

Bunkface - Google Blog Search


MalayOLGA : <b>Bunkface</b> - Better Off This Way

Posted: 07 Jul 2013 09:00 AM PDT

Rating: 5.0/5 (1 vote cast) Please 'log in' to cast vote.

Intro    Dm C Am A#    Dm          C  Another day to pay               A#   I'm looking at your way                     F    C  I know you won't survive            Dm  In this life                         C  I know that you won't stay                         A#  There's nothing left to say                     F    C  So I don't have to try          Gm   But now I see        Am  And I will be        A#  The best of me    Dm                       C  You're staring at the stars                          A#  I'm wondering where you are                 F      C   Are we in same emotions  Dm  Anymore                  C  I knew it all along                   A#  Correct me if I'm wrong                       F        C  The world was just a black hole        Gm         And now I see           Am  And I will be             A#  The best of me    Dm           C  You know, I know  A#              F       C  I could never be like them  Dm             I can't help you  C              A#  Save you no more  F              C  Coz, I tried before          Dm             I don't want to  C            A#  Breakthrough                 F      C  Everything is meant to be              Dm                I'll just stay here  C           A#  Bleed and say  F           C           Dm  I'm better off this way                    C  I'm sitting all alone                     A#  I'm staring at the phone                        F    C  I know that you won't call          Dm  Anymore                   C  If only we had time                      A#  I'll leave it all behind                     F    C  I'll marry you and say             Gm  Coz now I see             Am  And I will be      A#  The best of me    Dm           C  You know, I know  A#              F       C  I could never be like them  Dm             I can't help you  C              A#  Save you no more  F              C  Coz, I tried before  Dm             I don't want to  C  Breakthrough  A#               F      C  Everything is meant to be             Dm                I'll just stay here  C           A#  Bleed and say  F           C           Dm  I'm better off this way    C    A#       F                    C  I'm better off this way  Dm     C      A#    F           C          Dm  I'm better off this way