Nuffnang

Jumaat, 14 Februari 2014

Que Haidar - Google Blog Search

Que Haidar - Google Blog Search


Lakonan <b>Que Haidar</b> Macam &#39;Kayu&#39; Dimarahi Mamat Khalid – Perak <b>...</b>

Posted: 22 Feb 2013 12:46 AM PST

Pengarah filem Rock Oo: Rimba Bara Kembali iaitu Mamat Khalid mengakui telah memarahi Que Haidar kerana gagal menjiwai watak sehingga membuatkan pelakon itu menangis ketika penggambaran filem tersebut pada tahun 2011.

Mamat, 50, berkata, pada ketika itu dia kecewa dengan kerja lakonan Que tidak sehebat lakonannya dalam filem-filem terdahulu sebelum membuat keputusan untuk bersara di bidang seni pada 2010.

"Saya faham situasinya, ketika penggambaran Rock Oo dijalankan, sudah lama dia tidak berlakon.

"Tetapi apabila melihatnya berlakon macam kayu, rasa geram pula kerana dia macam kehilangan sesuatu lalu saya memarahinya sehingga dia menangis," katanya.

Mamat ditemui pada tayangan perdana filem Rock Oo pada malam Khamis di Cineleisure @ Curve di sini.

Bagaimanapun, dia bersyukur kerana mempunyai barisan pelakon yang hebat seperti Khir Rahman, Sofi Jikan, Pekin Ibrahim dan Norazmi Baharon yang banyak membantu Que untuk menghayati watak Que sebagai Amy Mat Piah.

"Mujurlah, lakonan 'kayu' Que hanya untuk beberapa hari sahaja dan kemudian, dia sudah kembali kepada dirinya yang asal," ujarnya.

Sementara itu, Que pula berkata, keadaannya lebih tertekan selepas dimarahi Mamat dan berasa kurang keyakinan serta risau sekiranya penonton yang menyaksikan filem ini tidak berpuas hati dengan lakonan yang disampaikan.

Kumpulan Rimba Bara
"Memang saya tertekan ketika itu. Saya menangis di satu sudut dengan menghantar SMS (khidmat pesanan ringkas) kepada Khir berkata 'kau pujuk aku berlakon filem ini, semuanya sebab kau'.

"Mana tidaknya, peminat telah meletakkan harapan yang sangat tinggi apabila mendapat tahu saya berlakon dalam filem ini dan ia kemunculan pertama selepas memberi kenyataan mahu berehat daripada industri.

"Jika lakonan saya macam kayu, sudah pasti mereka akan kecewa. Bagaimanapun saya bersyukur kepada kawan-kawan terutamanya Khir yang banyak membantu saya menjayakan filem ini," ujarnya

Rock Oo terbitan Grand Briliance dan Naga AVXS Sdn Bhd merupakan kesinambungan Rock (2005) yang memaparkan kisah kehidupan kumpulan Rimba Bara yang telah berpecah dan kini bersatu semula.

Semangat ahli kumpulan Rimba Bara terpupuk semula dan mereka bertekad untuk meneruskan perjuangan dan mencari jalan penyelesaian untuk setiap rintangan yang datang bagi merealisasikan impian menjadi kumpulan rock yang terkenal di persada seni tanah air.

Rock Oo: Rimba Bara Kembali bakal menemui penonton di pawagam bermula 28 Februari ini.

- SINAR HARIAN

Elly Mazlein - Google Blog Search

Elly Mazlein - Google Blog Search


<b>Elly Mazlein</b> Tidak Akan Sorok Kalau Putus Tunang – Perak Today

Posted: 19 Oct 2012 12:42 AM PDT

Penyanyi Elly Mazlein tidak akan menyembunyikan status hubungannya dengan pengarah filem Azmi Hata sama ada ia sudah putus ataupun masih lagi berlangsung.

Elly atau nama sebenarnya Sharifah Aida Mazlina Syed Hanafi, 32, berkata, dia akan membuat kenyataan rasmi sekiranya statusnya sudah disahkan oleh kedua-dua belah pihak keluarga dan enggan memberikan sebarang komen mengenai perkara itu buat sementara waktu ini.

"Harap semua faham, saya tidak akan memberikan sebarang komen tentang perkara itu selagi ia tidak disahkan betul-betul.

"Lagipun, menjadi sesuatu yang normal, tidak semestinya sebuah pertunangan akan diakhiri dengan perkahwinan. Sedangkan orang yang dah kahwin pun boleh bercerai bukan," katanya berkias.

Elly ditemui pada majlis pelancaran treler filem Awan Dania The Movie di Kafe Barbara, Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang dekat sini, pada Khamis.

Elly dan Azmi, 37, telah mengikat tali pertunangan pada 29 Mei tahun lalu di Dewan Berjaya, Bukit Kiara Equestrian Resort, dekat sini.

Pasangan yang berkenalan sejak 2009 itu sepatutnya bernikah pada Februari lalu, namun ia masih lagi tertangguh sehingga sekarang.

Tambah Elly, mujurlah keluarga memahami keadaannya dan tidak mendesak penyanyi itu untuk berkahwin secepat mungkin.

Ditanya, adakah dia sudah membuat persiapan untuk majlis perkahwinannya, Elly cuba menukar topik soalan yang ditanya pihak media itu dan berkata, dia kini sedang sibuk dengan persiapan kemunculan lagu terbarunya, Sabarlah Hati, yang dijangka keluar pada November ini.

"Fokus saya sekarang ialah single lagu Sabarlah Hati yang dicipta sepenuhnya oleh Manusia Putih dan bakal dilancarkan pada November ini.

"Ia juga merupakan tanda kemunculan saya di bidang nyanyian pula," katanya.

Tidak puas hati dengan jawapan yang diberikan, Elly sekali lagi disoal, adakah lagu tersebut mempunyai kaitan dengan status hubungannya dengan Azmi, katanya:

"Adakalanya, kita berkongsi masalah peribadi menerusi lagu yang disampaikan tanpa orang sedar," ujarnya.

-mStar Online

Erra Fazira - Google Blog Search

Erra Fazira - Google Blog Search


Umie Aida Sanggup Bunuh <b>Erra Fazira</b>! - Gossip Artis Malaysia

Posted: 29 Jan 2014 12:01 AM PST

Pada: Rabu, 29 Januari 2014 Aik tiada angin kencang ribut, kini dikhabarkan yang dua aktress terkenal, Datin Paduka Umie Aida dengan Erra Fazira bertengkar. Dengarnya Umie sanggup membunuh Erra disebabkan dendamnya.

Memang agak mengejutkan juga apabila dapat tahu berita mengenai ini. Tapi korang rasa betul ke?

Memang lah tak betul, takkan lah ada orang nak terus terang nak bunuh seseorang secara public. Hehe. korang terkena beb.

Mereka sebenarnya berlakon untuk satu slot drama Ammara Batrisya yang berakhir semalam, 28 Januari. Rugilah sapa tak tengok, tapi jangan risau, korang boleh ke portal Tonton untuk melihat siaran ulangannya itu.

Drama 11 episod itu mengisahkan Umie sebagai Ammara yang dikatakan memiliki kejahatan selama dia berselindung dengan kebaikkannya kepada Erra (Batrisya).

Mengikut sinopsis ceritanya..

Dendam yang disimpan semenjak kecil membuatkan Ammara sanggup melakukan apa sahaja walaupun yang bersalah adalah Marliah, ibu Batrisya yang merampas kebahagiaan keluarga mereka. Batrisya diseksa dan dikurung setelah dia mengetahui segala pergerakkannya diperhatikan oleh Ammara melalui CCTV dan gambar-gambarnya memenuhi ruang dinding kamar rahsia Ammara yang turut menyimpan semut-semut kecil sebagai teman Ammara di rumah itu.

Ammara sanggup memberi arahan kepada pembantunya iaitu Judo untuk membunuh Mrs. Gia dan Nilam yang menjaganya selama dia berada di Australia untuk menjalani rawatan mentalnya.

Ammara sudah hilang arah dan sesiapa yang cuba menghalang misinya untuk menghancurkan keluarga Batrisya akan dibunuhnya termasuk Rayyan.

Tag : , , , , , ,

Komen yang betul-betul negative/promosi dan seumpamanya akan dibanned terus untuk berkomen di sini. terima kasih

rosyam nor - Google Blog Search

rosyam nor - Google Blog Search


Dato&#39; <b>Rosyam Nor</b> Jadi Penyampai Hot FM - Gua.com.my

Posted: 10 Feb 2014 09:23 AM PST

Memasuki ulang tahun kelapan, stesen radio paling hangat, Hot FM membawakan pembaharuan dengan menampilkan pelakon tersohor, Dato' Rosyam Nor selaku penyampai mereka.

"Satu segmen mingguan bersama 'Doktor R' akan mula bersiaran setiap Rabu, jam 7.30 pagi hingga 8.30 pagi dan segmen itu menampilkan Rosyam sebagai 'Doktor R'. Dalam segmen tersebut, 'Doktor R' akan menjawab pelbagai permasalahan dari segi cinta, kewangan dan sebagainya," ujar Anida Mohd Tahrim selaku Pengurus Besar Kumpulan, Rangkaian Radio Media Prima ketika ditemui di Majlis Kesyukuran Hot FM di Bangsar, Kuala Lumpur pada Isnin.

Menurut Anida, segmen ini sangat menarik kerana ianya tidak dirancang. Pada mulanya, Rosyam datang mempromosikan filem lakonannya, 'Balistik' di Hot FM AM Krew. Cara Rosyam menyelesaikan masalah agak tegas, pada masa yang sama, kelakar. Pendengar setia Hot FM boleh menghubungi 'Doktor R' untuk mengemukakan sebarang soalan.

Selain itu, penyampai Hot FM Kelantan, Fizie bakal bergandingan bersama Fara Fauzana dan AG dalam memeriahkan lagi kehangatn Hot FM AM Krew. Mula bertugas pada 10 Februari, Fizie telah menjalani sesi percubaan selama hampir tiga bulan.

Pemenang program realiti 'Projek Metro', Khairu Norliza Khairudin atau Liza diberi tanggungjawab untuk bergandingan bersama Ikhwan dan Kieran untuk mengendalikan segmen Hot FM Jam. Liza memberikan suntikan baru dan segar kepada segmen itu. Liza telah mula bertugas pada 6 Januari lalu.

"Satu segmen baru iaitu 'Diva @ AM Krew' akan menampilkan dua orang pelakon berbakat besar masa kini iaitu Sherry Alhadad dan Zulin Aziz. Bergandingan setiap Isnin hingga Jumaat pada jam 7.00 pagi dan ulangannya pada 9.00 pagi, mereka berdua bakal membincangkan pelbagai topik untuk menghiburkan pendengar Hot FM," ujar Anida lagi.

Tambah Anida, dalam menyumbang kembali kepada industri hiburan, Hot FM membuka ruang kepada penyanyi dan komposer amatur di luar sana yang mempunyai aspirasi untuk berjaya dalam industri muzik tempatan. Kempen yang diberi nama 'Projek EP' ini bakal mempromosikan dan memberi platform komersil untuk pemenangnya kelak. Kempen ini bakal dinilai oleh penggubah dan produser muzik terkemuka, AG Coco.

Hans Isaac - Google Blog Search

Hans Isaac - Google Blog Search


<b>Hans Isaac</b> serik di layar perak – Perak Today

Posted: 18 Aug 2013 10:19 PM PDT

hans serik

NAMA Gerald Hans Isaac atau lebih dikenali sebagai Hans Isaac, tidak perlu diperkenalkan secara lebih umum lagi.

Mula membuka lembaran kerjaya seni sebagai pelakon menerusi filem, Ringgit Kasorga pada 1993, kebolehannya meletakkan Hans sebagai pelakon yang berpengalaman.

Kemampuan Hans dalam bidang lakonan memberi peluang kepada jejaka kacak ini untuk terus membintangi filem lain termasuk, Amok, Scoop, Child's Play, Hanya Kawan, Gemilang, Laila Isabella, Buli, Cinta Luar Biasa, Baik Punya Cilok, Pesona Non Grata, Buli Balik dan Langgar.

Bukan sahaja aktif berlakon, bekas model ini juga turut terlibat dalam bidang pengarahan dan penerbitan tempatan menerusi syarikat produksinya, Tall Order Productions Sdn Bhd.

Pada 2008, Hans mula mengasah bakatnya dalam bidang pengarahan menerusi filem, Cuci, yang menampilkan lakonannya bersama Awie, Datuk AC Mizal, Afdlin Shauki dan Erra Fazira.

Berjaya mendapat kutipan sebanyak RM2 juta di sepanjang tempoh tayangan, Hans kini kembali mempertaruhkan karya terbarunya, Lemak Kampung Santan (LKS).

Entah di mana silapnya, filem yang dipertaruhkan ini gagal mendapat sambutan menggalakkan di kalangan penonton walaupun promosi yang dilakukan tidak kurang hebat.

Malah, filem yang menampilkan gandingannya bersama pelakon dan pengacara, Neelofa, ini difahamkan hanya mengutip RM100,000 selepas hampir dua minggu tayangan di seluruh pawagam.

Untuk mendapatkan penjelasan lanjut mengenai perkara ini, ikuti temu bual Zass bersama Hans mengenai pandangannya terhadap filemnya dan industri tempatan.

Boleh ulas sedikit mengenai filem terbaru anda?

Filem terbaru saya, Lemak Kampung Santan, baru sahaja ditayangkan di pawagam pada 8 Ogos (1 Syawal) yang lalu. Namun, sambutan yang diterima daripada penonton kurang memuaskan. Namun, saya tak ambil tahu sangat mengenai kutipan sebenar. Saya boleh katakan, filem itu tidak berjaya mendapat sambutan menggalakkan dari penonton.

Apakah penyebab filem itu gagal mendapat sambutan?

Saya tidak merasakan sebarang penyebab di dalam perjalanan cerita dalam filem itu. Saya sememangnya berpuas hati dengan LKS namun, mungkin penonton belum bersedia untuk menonton kelainan menerusi filem itu. Mungkin juga kerana musim perayaan, penonton lebih selesa untuk berada di rumah dan meraikan Aidilfitri.

Adakah anda kecewa dengan kegagalan filem ini?

Saya tidak kecewa dengan LKS kerana saya sudah membuat yang terbaik. Namun, saya kecewa dengan proses dan peluang yang diberikan kepada filem saya berbanding filem lain yang ditayangkan secara serentak. LKS hanya diberikan slot tayangan di waktu 'suam' iaitu jam 11 pagi, 1 petang dan 7.15 malam. Apa yang saya perhatikan, ada waktu yang ditetapkan itu kurang bersesuaian di mana jam 7.15 malam merupakan waktu solat Maghrib. Jadi, sudah tentu, masyarakat Melayu tidak berpeluang menonton pada waktu itu. Itulah antara punca kegagalan sambutan daripada penonton sehingga memberi impak kepada LKS. Selain itu, saya juga kecewa dengan segelintir penggiat seni yang menghentam secara terang-terangan mengenai kemampuan filem saya berbanding filem mereka.

Mengenai slot tayangan, adakah anda akan cuba mencari jalan penyelesaian?

Sebenarnya, saya sudah pun mengadakan perbincangan bersama pihak Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) mengenai perkara ini. Hasil daripada perbincangan itu, Finas sendiri telah menulis surat kepada pawagam-pawagam untuk memanjangkan lagi tarikh tayangan filem ini sehingga dua minggu lagi.

Adakah anda yakin, LKS berjaya mendapat kutipan tinggi selepas tarikh tayangan dipanjangkan?

Saya tidak meletakkan harapan tinggi dalam tempoh itu. Namun, sekurang-kurangnya saya mencuba mendapatkan peluang untuk memberi ruang kepada penonton untuk ke pawagam. Saya juga memilih untuk tidak mengeluarkan filem ini melalui format DVD ataupun Astro First. Saya akan memasarkannya menggunakan cara lain dan ianya masih dalam perancangan.

Adakah anda merajuk?

Sebenarnya, sebelum ini pernah ada di kalangan rakan penggiat seni yang menasihati saya untuk tidak menghasilkan filem bercorak seperti ini. Namun, saya tetap berkeras dan cuba menjadikan LKS sebagai 'penanda'. Tapi, ternyata perjuangan saya dalam industri sia-sia. Bukan sahaja merugikan, malah karya saya tidak berjaya menarik minat penonton. Industri sekarang semakin berubah dan saya sendiri akui, sejak kebelakangan ini, kutipan filem semakin merosot. Ramai di kalangan penggiat seni mula beralih arah dan enggan menanggung risiko besar untuk menduga selera penonton.

Adakah anda akan mengikut jejak langkah rakan penggiat yang lain?

Ya! Selepas ini, saya akan fokus kepada penerbitan teater pula. Saya merupakan antara penerbit yang terlibat dalam bidang filem dan teater. Setelah diteliti, saya rasa bidang teater lebih selamat dan tidak merugikan. Sebagai penerbit teater, kita sememangnya terlibat secara keseluruhan dalam pembikinan hingga pemasaran. Mungkin dalam tempoh lima hingga enam tahun, saya tidak akan menerbitkan filem lagi.

Akhir sekali, pada pandangan anda, di manakah tahap industri filem kita sekarang?

Sejak kebelakangan ini, industri kita kian mengalami kemerosotan dalam segi kutipan. Mungkin juga kerana budaya tontonan sudah semakin hilang ataupun golongan penonton lebih selesa menggunakan jalan mudah untuk mendapatkan bahan.

Perkara ini bukan sahaja berlaku pada karya saya, malah penggiat lain juga turut merasai perkara yang sama. Malah, di sepanjang tahun ini, tidak banyak filem yang berjaya mendapat kutipan yang menguntungkan. Sebagai pengeluar filem, kita tiada hak untuk memaksa penonton ke pawagam namun, apa yang pasti, bidang perfileman kini semakin getir dan penuh berisiko.

- SINAR HARIAN

myartis.com : 6 GAMBAR - <b>HANS ISAAC</b> LUPA HADIAH HARI <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2014 03:29 PM PST

Tiada hadiah istimewa yang diberikan oleh Hans Isaac kepada Neelofa sempena hari lahir pelakon dan pengacara itu pada 10 Februari lalu. Mungkinkah Hans terlupa memberi hadiah atau dia sememangnya terlupa tarikh hari lahir Neelofa?

Artikel terdahulu:


Dan seperti biasa, Neelofa yang menyambut hari lahirnya di Pool Bar, Hotel One World, Petaling Jaya, Selangor pada Ahad lalu enggan bercerita lanjut tentang hadiah istimewa yang diperolehinya.

Klik gambar untuk size besar

Malah dia juga mengakui tidak mendapat sebarang hadiah daripada Hans Isaac.

"Tiada. Saya tak dapat apa-apa yang istimewa pun daripada dia," ujar Neelofa dipetik sebagai berkata

"Saya sebenarnya tidak mahu mengadakan sambutan hari jadi seperti yang diadakan pada Ahad lalu. Maklumlah usia pun dah meningkat. Saya pun sudah berpesan kepada keluarga supaya tidak buat sebarang sambutan.

"Sebelum menghadiri majlis tersebut, emak saya beritahu ia hanya makan malam untuk keluarga sahaja. Tak sangka mereka buat juga sambutan hari jadi dengan menjemput pihak media bersama-sama. Walau apa pun, saya hargai usaha mereka itu," tambahnya.

Baca juga:


         ________________________

Juliana Evans - Google Blog Search

Juliana Evans - Google Blog Search


Kehidupan &#39;Adventure&#39; <b>Juliana Evans</b> Di US | MyArtis - Mynewshub.my

Posted: 30 Dec 2013 12:10 AM PST

Walaupun jauh di perantauan kerana melanjutkan pengajian di Amerika Syarikat namun pelakon kacukan Melayu-Inggeris, Juliana Evans tetap mengirimkan post-post dan gambar-gambar terbarunya sepanjang di sana.

Terbaru, Jue berkongsi pengalamannya menaiki helikopter yang dipandu seorang juruterbang yang berasal dari Malaysia.

Penggembaraan Jue dari Titusville ke Melbourne, Florida itu difahamkan ada kaitan dalam menyiapkan tugasan dokumentarinya.


Untuk pengetahuan anda, Jue kini sedang menghabiskan dua tahun pengajiannya dalam Ijazah Sarjana Muda Komunikasi di Western Michigan University.

Sepanjang berada di sana, Jue sempat mencuba pelbagai aktiviti menarik antaranya mencuba menaiki ATV dan bersiar-siar di pesisir pantai di sana.

JUE

Oleh: AUDREY LEE

Anda mungkin juga meminati:

Intan Ladyana - Google Blog Search

Intan Ladyana - Google Blog Search


<b>Intan Ladyana</b> & Shah Iskandar Bakal Jadi Pasangan Terbaik <b>...</b>

Posted: 13 Feb 2014 09:31 PM PST

Intan Ladyana & Shah Iskandar Bakal Jadi Pasangan Terbaik?

Tidak dapat dinafikan bahawa gandingan serasi antara hero dan heroin di dalam sesebuah drama mampu menarik lebih ramai penonton dan mencipta fenomena luarbiasa.

Sebagai contoh, nama Azlee Khairi dan Zara Zya terus dijulang sebagai pasangan paling sesuai digandingkan bersama walaupun drama lakonan mereka, Love You Mr Arrogant telah lama tamat siarannya.

Malah Ariana Rose yang telah sampai ke episod terakhir semalam juga mendapat pujian melambung kerana Nur Fathia dan Keith Foo bijak mengambil hati peminat dengan adegan romantik mereka.

Kini tiba pula giliran Intan Ladyana dan Shah Iskandar mengambil alih slot akasia di TV3 dan memikat penonton dengan kisah cinta mereka.

Intan Ladyana & Shah Iskandar Bakal Jadi Pasangan Terbaik?

Untuk pengetahuan anda, MIG Sdn Bhd yang terkenal dengan penghasilan filem kini cuba mempertaruhkan kedua-dua pelakon tersebut menerusi drama terbitannya berjudul Jika Itu Takdirku.

Drama 24 episod itu mengisahkan tentang Hakimi (Shah Iskandar) yang menghidap amnesia selepas kemalangan jalan raya enam tahun lepas.

Dijadikan cerita, Hakimi tertarik dengan Umairah (Intan Ladyana) iaitu anak kepada doktor yang merawatnya dan bertindak melamar gadis tersebut sebagai isteri.

Umairah bingung dengan tindakan Hakimi kerana hakikatnya mereka berdua pernah mempunyai kisah silam yang meninggalkan sejarah hitam dalam hidup Umairah.

Intan Ladyana & Shah Iskandar Bakal Jadi Pasangan Terbaik?

Selepas berkahwin, Hakimi berusaha mengambil hati Umairah dan cuba memulihkan ingatan selepas diberitahu mengenai kisah silamnya bersama Umairah oleh seorang kawan lama.

Namun selepas dua bulan, hati Umairah dilukai lagi apabila bekas teman wanita Hakimi memasang perangkap untuk mengganggu rumahtangga mereka. Lebih parah lagi, suaminya itu kembali dengan perangai lama yang suka berfoya-foya.

Kalau anda nak tahu apakah kisah silam yang menghantui hidup Umairah, jangan lupa saksikan Jika Itu Takdirku bermula pada hari 17 Februari 2014 setiap hari Isnin hingga Khamis jam 7 malam.

Intan Ladyana & Shah Iskandar Bakal Jadi Pasangan Terbaik?

Persoalannya kini, mampukah drama ini mengulangi kejayaan beberapa buah drama bersiri popular atau hanya akan menjadi karya picisan sahaja?

Bukan hanya bakat pelakon yang diambil kira, tetapi kekukuhan jalan cerita dan plot yang tidak klisé juga turut menjadi kekuatan sesebuah drama itu.

Apapun jom saksikan promo trailer drama berkenaan di bawah untuk mendapatkan sedikit gambaran mengenainya. Semoga terhibur!

Erul af - Google Blog Search

Erul af - Google Blog Search


heartofsword: <b>Erul</b> - <b>AF9</b> Contestant Rocks KPOP Star Hunt Season 2!!

Posted: 10 Jan 2014 09:12 PM PST

Helo..hai..hai..hai..ok..aku takkan tanya korang dah makan ke belum. Aku zip mulut aku. HAHAHA. Dah..m**** ke? Mengada2.Lempang kang baru tau. *DUH*.

Anyway..masih ingatkah korang pasal seorang remaja ni..hehehe..aisey apsal aku punya ayat skema sungguh plak ni? Ok..Ala..mamat sorang ni yg pernah masuk AF9 dulu? Akademi tak berapa nak fantasia sangat tu ha..Dulu aku layan gak AF ni..tp sampai AF3 je la..pastu dah maleh nak layan sangat dah..

Anyway, Erul atau nama sebenarnya Khairul Najmuddin Abu Samah (Amboi panjangnya nama..) adalah salah seorang peserta AF9. But, luck might not be in his side bila langkah dia tak panjang dalam AF tu. Aku rasa ramai kot yang dah tau pasal dia berjaya masuk KPOP Star Hunt Season 2  dan berjaya menjadi Naib Juara dalam pertandingan tuh. Siap orang Korea puji suara dia lagi. Perrgh..respek aku kat mamat ni. Dia ni baru jer awal 20 an tapi bakat dan usaha yang dipertalentkan memang bagus! A great job well done i should say! Lepas abis jer contest ni tetiba jer nama Erul makin popular dan makin dikenali.

Aku bukan nak cakap pasal dia masuk contest Kpop Star Hunt tu sebab ramai yang dah tau. It's just that tergerak hati nak bercakap pasal benda ni sebab Erul adalah contoh terbaik yang boleh dikatakan sebagai role model. Kalau tak berjaya dalam sesuatu pertandingan, don't give up and keep looking for chances. Kuncinya senang jer. Jangan putus asa. Tak kisahlah pertandingan macam mana pun. Dalam kes Erul, Maybe bila masuk AF9,talent dia tak berapa nak terserlah atau mungkin jugak sebab tak kena gaya. Komen2 yg diberikan oleh juri2 AF tu kengkadang bukannya boleh pakai sgt..mengarut je kengkadang aku tengok. Yang bagi komen tu pun bukannya purely sings a song or bla..bla..bla..komen entah apa2. SO, tak payah nak amik pot sangat.

I think Erul knows his own potential and deserves a better chance. Sebab tu dia cuba untuk mencari potensi diri yang lebih di luar negara. And he likes Kpop. See, kalau kita minat sesuatu, susah macam mana pun kita sanggup buat. Sama la jugak mcm nak ngorat awek atau balak ye tak? bersusah payah gitu. Dan aku tengok latihan dan mission dalam Kpop Star Hunt tu mmg tough dan only the best jer yang boleh tahan sumer tuh. Bukan senang kot nak berada kat negara orang, berlatih dengan contestant lain yang purely international. I work with international people and I know how hard it is! Aku suka style dia menyanyi dan he sounds like a real Korean people. Err..maybe even better.

Despite I'm saying so, judges utk Kpop Star Hunt ni pun agak tak leh pakai jugak pun ada. Bila time Erul ada je yang tak kena. Jgn lebih2 adlib la.. takleh nak buat gaya sendiri nyanyi lagu orang lain la..tapi..bila pompuan yang nyanyi.bukan main "miang". Suke saja. Hahhaha. Bila time Erul wat persembahan jer buat muka. What the f***?. Agak sarkastik kat situ. Sometimes, bila diorang komen tentang Erul cakap tak serupa bikin, komen pasal seorg lagi girl contestant yang buat benda yang sama bole plak? Tak paham aku. Well, whatever it is, most viewer yang tgk Kpop Star Hunt ni dah tau sapa the real winner. Kriteria apa yang diorang nak utk Kpop Star Hunt ni? Tak semestinya yang menang tu terbaik. Nasib baik jer. Heh.

Erul mengingatkan aku pada seorang artis dari Korea know as K. Dia orang korea tapi dia lebih popular di Jepun. Despite epik songs such as "Only Human" dan "Over" (Both is a soundtrack song from a drama), K lebih menyerlah dan diterima di Jepun dari negara asalnya sendiri. In fact K sendiri pernah menyatakan yang dia agak kecewa dengan penerimaan orang2 dari negara asalnya sendiri dan sebab tulah dia mencipta nama di Jepun.

Kadang kadang orang kat negara sendiri pun confuse what is talent. I guess. Sebab tu kalau artis dari program realiti ni, not all but some of them tak leh pakai sangat. Ye la..yang undi dia pun..sedara mara dia jugak..Heh. Tak laku...jadila dj radio..Oops..tak pun personaliti Astro.

Chow.

p/s: sumber gambar from Google.
Pendapat hanya luahan peribadi penulis semata-mata.

(TAHNIAH)<b>Erul AF</b> Naib Juara K-Pop Star Hunt Musim Kedua |

Posted: 10 Feb 2013 07:32 AM PST


Masihkah anda ingat dengan Erul? Erul merupakan salah seorang produk daripada rancangan realiti Akademi Fantasia. Lama mendiamkan diri tanpa khabar berita, rupa-rupanya Erul menyertai pertandingan Kpop Star Hunt musim kedua.

erul kpop star hunt 2

Kpop Star Hunt 2 mengumpulkan peserta-peserta daripada seluruh Asia untuk bertarung sesama sendiri. Selain Malaysia, peserta-peserta hebat dari Filipina, Jepun, Singapura dan Thailand turut sama berentap. Mengkagumkan apabila Erul berjaya memasuki peringkat akhir sebagai Top 3.

erul kpop star hunt 2

Kalau dulu Erul sebut "Anyeonghaseyo" pun tak betul, namun daripada video yang Abang Nara tonton, sebutan bahasa Korea Erul semakin maju. Yang membanggakan ialah apabila Erul berjaya merebut gelaran naib juara Kpop Star Hunt musim kedua. Tahniah diucapkan kepada Erul atas kejayaan ini.

Kepada Erul, semoga selepas ini bintang anda akan lebih bersinar. Jadikan pengalaman menyertai K-pop Star Hunt 2 sebagai pemangkin kejayaan anda di masa depan. Tahniah sekali lagi diucapkan.

Baca Yang Ini Pulak:-

GADiS iNi: <b>Erul AF</b>-9

Posted: 06 Jun 2011 02:24 AM PDT

elok punya termenong, teringat la dekat E R U L  A F -9,  ee kesian nya dye,kalo aku jadi dye mst aku over excited cm dye.. yea dalam kepala otak mesti nak sangat masuk final, tak patut paknil wt dye mcm 2, patut nya dowg direct annouce sape yang terkeluar.. kate da bertaun jadi pengacara, cm 2 ke wt kat orang..dala E R U L siap sujud gembira.. last2 dye terkeluar... kalo aku jadi tempat dye mesti malu, dala family dok ats pentas sekali.. tak sangka betol a AF-9 nie .. asal tah dari STAT  AF- 9 aku tak berminat nak tengok..walaupun aku nie bukan la 
P E M I N A T  -  E  R U L,  tapi aku paham doe perasaan dye time tuh...nampak gila muka dye sedih... aku tengok pun S E N T A P sekejap... pe a astro nie saje nak malu kan orang nie ke di namakan KEJUTAN AF-9... paknil pun satu, tawu la tuh keje awok..tapi tak kan tak bole pikir...adoyaiiii....laen kali bagi la tahu awal² de 2 kad merah n biru... yang biru dapat masuk final yang merah tersingkir ni tidak MEN serbu je... maybe bukan rezeki ERUL...ANNYEONGHASEYO! :))
 
FrOm

Nashrin - Google Blog Search

Nashrin - Google Blog Search


Wana Ingin Bersama Kembali ft <b>Nashrin</b> - Lirik Lagu Melayu

Posted: 19 Jun 2013 07:19 AM PDT

Wana Ingin Bersama Kembali ft Nashrin
  • Ku ucapkan kata-kata
  • Yang terbaik buat kita
  • Harap kau di sisi
  • Selalu selamanya
  • Ku himpunkan doa-doa
  • Yang terbaik buat kita
  • Mogakan kekal
  • Bersama selamanya
  • Namun masa cemburu cinta kita oh mengapa
  • Sehingga terlerai ikatan cinta yang abadi
  • (korus)
  • Kini ku tiada dirimu
  • Tak mampu ku menahan rindu
  • Ingin ku korban segala
  • Demi kebahagiaan bersama
  • Namun ku tak punya daya
  • Mengubah takdir luka
  • Hidup bersama
  • Ku tabahkan hati ini
  • Meniti jalan sendiri
  • Kerna kau yang ku cinta ku terima segalanya
  • Namun masa cemburu cinta kita oh mengapa
  • Masih ingin ku merasa cinta yang kita bina
  • (korus)
  • Kini ku tiada dirimu
  • Tak mampu ku menahan rindu
  • Ingin ku korban segala
  • Demi kebahagiaan bersama
  • Namun ku tak punya daya
  • Mengubah takdir luka
  • Hidup bersama
  • Cinta yang abadi
  • (korus)
  • Kini ku tiada dirimu
  • Tak mampu ku menahan rindu
  • Ingin ku korban segala
  • Demi kebahagiaan bersama
  • Namun ku tak punya daya
  • Untuk mengubah takdir luka
  • (korus)
  • Kini ku tiada dirimu
  • Tak mampu ku menahan rindu
  • Ingin ku korban segala
  • Demi kebahagiaan bersama
  • Namun ku tak punya daya
  • Mengubah takdir luka
  • Untuk hidup bersama

Pierre Andre - Google Blog Search

Pierre Andre - Google Blog Search


The return of éS interview with <b>Pierre</b>-<b>André</b> Senizergues | Features <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2014 04:50 AM PST

Pierre_André_Sénizergues_es_shoes_etnies_emericaThe hype on éS shoes returning started last September when a Japanese trade show suddenly unveiled a booth full of Accel's. Since then, much talk of the brand returning to the game was rife so it was inevitable that at some point skater-owned company Sole Tech had to spill some beans.

CEO and co-founder Pierre-André Senizergues clearly had a lot to get off his chest and chose this interview as his biggest priority of the entire launch.

Let's rewind a bit, to before you put éS on ice and stuck her beautiful memory in a deep freeze. How heart-wrenching was it to finally go, "yeah, we got to do it", what was the main reason behind it, and why resurrect her now?

It was a very difficult decision to make of course as we love éS.

What we decided to do was something that no other brand in skateboarding has ever done and create a new concept of a creative retreat. We may have even been the first brand of our size to ever to say "let's take a break…take a breath of fresh air, reassess where skateboarding is going, and decide where do we want to go." It was the toughest decision of my life, as I love éS so much, as do millions of skaters around the world. But, it really was the right thing to do.

With being on a creative retreat for almost 2 years, we have been constantly bombarded with love from éS fans to bring it back. We are still in creative retreat where we have been designing and creating, so we thought, why not show some of what we've been up to.

So where is skateboarding going?

That's the big question for everyone and I don't think anyone has the one right answer! What we do know is that from the skateboarders' perspective things are moving faster than ever. And sometimes it seems faster than what the skate industry can keep up with. The market is trying to keep things moving in sameness, but the playing field has changed dramatically. Crucial to all presumptions must be to rethink, embrace and face change head on by doing things differently.

So where do you want to go?

We're all skateboarders driven at Sole Tech, it's in our blood to do what's best for skateboarding. We're still looking at éS as being in creative retreat mode. We're curious to see the response from coming out with a few new éS styles. By dropping some amazing new products, we feel that it still allows us to keep things tight and figure out what to do next. No big plans, just wanting to start a conversation with our fellow skateboarders that love skateboarding in our community.

We see there's no team in place on this re-launch. When will that come?

It's been interesting to see how many people are asking who is on the team – the team side of things is one of the most exciting areas as there are so many amazing skateboarders around the world today. But, figuring out a team is way ahead of where we are actually at right now. Right now, we're focusing on designing product, staying low key in our creative retreat and support skateboarders that support skate stores and their communities. We're already getting hit up by a lot of top riders but we want to take our time and figure out the best decision for skateboarding.

Clearly then there's no rush to bust down the doors with this launch. Even though people like us are chomping at the bit to bring it back, surely there's a risk involved in thawing that ice too quickly right? The internet may suggest it wants the brand back but actually crossing the skate shop door and parting with cash is another level.

You're right. We have listened to what our skateboarders are saying, but we'll really see how serious the support is when it goes into the skate shop. But, what's refreshing regardless is that we're small again and we're not bound by the creative restrictions you have as a large brand. We deliberately don't want to grow to fast as we want to do this right. I truly believe that skateboarders want to get back into éS shoes. Some of the comments on social media have been amazing and we're reading every single one of them. We love seeing how much people love what we love about éS and they are there to cheer us on as we start moving toward them.

Talk us through the technology behind these three new models.

Sole Technology is a specialist in building the best skate shoes and we've been doing it for the last 28 years. Our designers all skate and get it. They test the shoes themselves as well as with our biomechanics lab and I've tested them myself as I always do. The shoes we're coming out with are really, really good!

We have special features we developed to have the shoes fit like a glove for better board feel. We also developed a new material that integrates a urethane compound and heat to fuse on material like suede leather – it is extremely durable and grippy. Amazing cushioning system developed, approved and proven by our STI Lab.

They also look great and we have decided that this incredible value must come at a democratic price for skateboarding so our skateboarders can afford it – not like the crazy priced shoes like we've see over $100 (US) from sports brands!

Pierre_André_Sénizergues_es_shoes_etnies_emerica

Let's discuss the landscape of the skateboard shoe industry since the last time we both spoke about Sole Tech back in 2006. We discussed Nike's entry into the market and you said:

"I'm not sure exactly what they do. I understand why some people disagree because they're coming into the market and trying to steal the scene that has been made by a lot of decent people. But it's very difficult to do it, I think you really have to be in skateboarding for a long time to be able to do it."

Things have changed somewhat 7 years later. What is your opinion now?

I believe there are a lot of decent people that love skateboarding and hate that the market has been bought by sports brands not coming from skateboarding!

It's interesting to go back and read that article, thanks for reminding me of it. You did a great job covering a lot of my history in skateboarding, it was cool to read through it again. Looking specifically at this question, I have to say, the second part of my answer reminds me a lot of what we've just been going through the past 5 or so years in skateboarding. I think what I said back then, still rings true today, so I'll just put it out there again:

"Yeah, we were born in skateboarding, and if there is a danger for us to survive, then we're going to do whatever it takes to survive. I think it's a bit like a country trying to conquer a country. But this time it's not a country and they are trying to conquer something they know nothing about and the country will defend it with their last bit of blood because that's what they are."

So, I want to quickly divert from skateboarding and look at what happened in the surf industry, right around the time we did that interview. A large athletic corporation came in to the surf world. They over paid for everything, took over every event, bought all the top riders, bought up the media, bought up all retailers space and then after a few year announces that the "category" is unprofitable and cuts the ENTIRE category.

What they did with this was artificially inflated the price of everything so the new rate for all the endemic brands to compete increased dramatically. So much so that it tipped the whole surf industry upside down to the point of where legit, passionate brands have gone bankrupt or on the brink of being so. There's now rumours that other categories are going to be cut. So, let's see when skateboarding is going to be on the list because it's not what they would consider a "profitable" enough for their large portfolio of business.

When you are driven solely by profit, there's no soul in what you are producing and that means no regard for the community in which you trying to be a part of. I like to say that substance wins out over time and I think we're seeing the results of their "substance."

Interesting point and only time will tell if your prediction comes to fruition. But humans will always take money from anywhere in times of need, whatever industry they work in. In this case we have skateboarders working for sports brands who should really be giving back to the core scene that gave them the opportunity to make a living in the first place, the publishers who are fueling demand and merging globally to advertise to millions of "sports fans", and of course the sponsored skateboarders themselves on sports contracts at the front end. Money from sports brands has clearly turned some heads from this capitalist generation, so how does éS (and other Sole Tech shoe brands) compete in 2014 whilst this still exists in skateboarding?

It's funny you say this, as skateboarding seems to be split into different categories and it doesn't all add up to equal values. There's the mainstream sports scene that's all about big time TV and then there is the fuck contests, video hammer skaters, and then there is a happy group of terrain destroyers out there that thrive off of the scene in their communities.

The interesting thing is the guys in the mainstream money-making zone aren't necessarily the ones that sell product, there's also a lot of top skaters in the middle tier that don't even have sponsors, and then there's skaters in the local regions that are just as good as the some of the top pros and they are still buying shoes from their local store. We believe today what's most important is what the brand stands for along with having great product and consumer intimacy.

I feel our skateboarding community needs to be recognized much more. There is an injustice in the fact that this over-inflated market because of sports brands that are only giving to those at the top has left the rest of the skate scene unsupported. But the rest of us have been, are and will continue to be a big part of building skateboarding and our culture.

Pierre_André_Sénizergues_es_shoes_etnies_emerica

Talking of support, it's common knowledge that some skate shop owners hate having to deal with mainstream sports brands, the deals they cut and their expectations to get the next batch of shoes in. Especially once they realise that exclusivity is wearing thin and mainstream outlets are suddenly popping up selling those 'exclusive' skate shoes now to any bod in the high street….

I'd say majority of retailers hate dealing with the mainstream brands, but know they have to. That's why most of these retailers are looking at éS as being something positive to give skaters an alternative brand that is a true skater owned brand.

We really have a lot of respect for retailers that have never bought these mainstream brands in, or in many cases today where retailers are giving them the finger and drop them. It's a tough decision and we don't fault those who engaged with them either as they all had to find a way to survive these challenging times. But, it's amazing when you see people who are able to be independent from the mainstream brand hold. For example, we love Active Ride Shop in California for "Just Not Doing It" and replacing the business with authentic skate brands and say to them "enough is enough."

I just read an article about what two of the biggest sports brands have done with cutting small running retailers. These are some of their most specialized running stores that have been carrying them for over 30 years and have helped build them up. Then the brand decides to cut and puts them out of business for the reason that they are not big enough and then do not need them anymore.

Our skateboard industry is made of many small size stores where our culture is nurtured and developed, where our people working in the shop are doing it by passion and do whatever it takes to represent our culture the best it can be. I would hate to see this same thing happen, be turned down and go out of business just because somebody that does not skate at the top of these huge sports corporations decide this.

A UK skater owned shop owner who stocks sports brands, told me just this week that:

"From the shop point of view, we've needed the bigger brands because that's what skateboarders are choosing to buy at the moment and they bring in other groups of customers. If we could survive selling only the most core skate brands then I would happily do that, but right now they don't sell enough. There is a paradox there in that success means small brands becoming big brands and eventually corporate brands, DC for instance… so where do you draw the line?"

The overarching conversation about small brands vs big brands must be looked at closer with big size brand from action culture vs. from sports culture.

For us, we are not a sports brand, we are skateboarders. We are not monitored by points like sport competitions and score cards – competition does not define us. It is not by who will win a contest or by winning over somebody else. We are defined by pushing our own limit, sharing a great time skateboarding, having fun with our friends and living it day and night.

For Sole Tech and Sole Tech brands, we have always made the consistent decision to be the right size and to remain true to inspire youth through a passionate commitment to authentic skateboarding.

Since day one, starting with etnies, we work on bringing skateboarding to people. We opened footwear categories in the skate shops to draw in people from outside skateboarding to bring them to skate shops and inspire with our culture.

Along the way, the market became very basic in terms of style and product. Now sports brands are opening the skateboard footwear category everywhere with no balance. How is this is going help our skateboard shops going forward? We believe we need to change and bring to our market desirable and different product that cannot be found everywhere. We love the idea of bringing different styles, with authentic brands that have great stories specifically to skate shops to help drive their demand.

This must be done with our people in the community – skate shops and authentic Sole Tech has always supported this and is accelerating now with innovation to bring the right balance back for our skateboard store.

It is clear we can't do it alone and we need everybody's support.

es_crossfire_shoes

How can éS play a part in driving new skateboarders into skate shops to learn about the importance of keeping the skateboard industry run by skater owned companies?

It would be the most amazing thing to see if éS can reinvigorate the business with skate shops. We're all one big family and we need to support each other. But, no ones wins if the skate brands create inferior products. That's why based on the demand for éS we can come back and help gain momentum for skater owned brands. Let's get skateboarding back in the hands of skateboarders.

We want the community to speak. We are trying to figure how can we keep the true spirit of skateboarding out there, and not have skateboarding in the hands of people that do not skate, but by skaters and have them lead the way to stay authentic. We don't want it becoming a sport that has nothing to do with skateboarding. Skateboarding is more than just performing a trick – it is how we live and all the experiences we learn along the way in our lives with our fellow skateboarders. It's not a score card!

Follow Crossfire on Facebook, Twitter and Tumblr for daily skateboarding news and more features like this.

The brands Etnies, Emerica and eS Shoes are household names...

Please note that this interview was issued July 21, 2006...

Words by James Brewer Photos shot in New Zealand thanks...

Portrait by Davy Van Laere Yves Marchon is one...

The talented Australian hippy they call Richie Jackson...

There was never any question that Ben Raemers would not...

Highsnobiety Q&A | <b>Pierre Andre</b> Senizergues Talks éS • Highsnobiety

Posted: 11 Feb 2014 07:00 AM PST

Since it's launch in 1995, Sole Technology's éS brand has become one of the most adored skateboarding footwear labels of all time. But in 2012, the company shocked the skate world when it announced it would be going on what its owner and founder Pierre Andre Senizergues referred to as "creative retreat" – effectively shelving the brand and its team to the surprise and dismay of global fans and retailers. But late last year, éS silently resurfaced in Japan where it released a limited run of its popular Accel model to select skate shops around the country. On February 14, éS will be offering one hundred global retailers a similar opportunity to carry the brand via a new, Accel-inspired model. In light of the brand's latest move, we reached out to Senizergues to find out more about éS and its unusual brand behavior.