Nuffnang

Sabtu, 27 Oktober 2012

Vanidah Imran - Google Blog Search

Vanidah Imran - Google Blog Search


Penjelasan <b>Vanidah Imran</b> Berhubung Isu Talak

Posted: 27 Sep 2012 01:43 AM PDT

KUALA LUMPUR - Berhubung daripada isu lafaz cerai yang telah dibangkitkan oleh Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria di dalam filem Untuk Tiga Hari arahan Afdlin Shauki , aktor Rashidi Ishak akhirnya tampil memberikan penjelasan.

Penjelasan tersebut dibuat di melalui satu akbar tempatan kerana sebelum ini akhbar tersebut telah menyiarkan kenyataan Mufti Perak berkenaan, yang mana kononnya Rashidi Ishak telah mengungkapkan lafaz cerai terhadap isterinya, Vanidah Imran serta ia mungkin membuatkan ikatan perkahwinan mereka secara realitinya jadi tidak sah.

Antara yang ditegaskan Rashidi dalam berita berkenaan adalah individu yang ingin dicerainya di dalam filem Untuk Tiga Hari itu adalah Ayu Raudhah dan bukannya Vanidah. Dia juga berharap masyarakat dapat menonton filem tersebut untuki mendapatkan gambaran sebenar mengenai situasi yang nyata telah mengelirukan banyak pihak.

Vanidah Imran pula sewaktu ditemui di sebuah majlis di Petaling Jaya semalam, enggan mengulas lebih lanjut berhubung kenyataan Rashidi, kerana ia telah dibuat selepas mereka mendapatkan nasihat daripada golongan yang lebih arif.

Aktres berpengalaman ini cuma menyatakan perasaan kecewanya apabila lebih ramai yang menjatuhkan hukuman daripada membantunya bagi mencari jalan untuk menjelaskan kekusutan ini.

"Apabila berita tersebut tersebar, ramai yang dilihat menghukum serta menyalahkan saya dan Rashidi dalam hal ini, termasuk juga Afdlin Shauki. Ia seolah-olah kami tidak tahu apa-apa tentang soal agama serta memandang mudah soal nikah kahwin ini.

"Saya dan Rashidi telah berkahwin semenjak tahun 2000 dan Alhamdulillah kami masih kekal sebagai pasangan suami isteri. Takkan kami nak buat main soal rumah tangga tanpa melihat dahulu skrip filem tersebut.

"Saya berharap peminat serta masyarakat akan lebih bersikap terbuka dan bukannya judgemental ataupun menilai tanpa usul periksa. Saya faham mereka ambil tahu tapi mungkin ada cara yang lebih molek bagi menjernihkan kekeruhan yang telah terjadi,"

Menurut Vanidah lagi, perkara tersebut diketahuinya melalui laman sosial Twitter miliknya apabila ada yang bertanyakan kesahihan perkara tersebut. Baginya adalah lebih baik berita tersebut diusul periksa terlebih dahulu sebelum ia dihebah kepada seluruh dunia.

"Saya pun tahu tentang perkara ini daripada Twitter, sebelumnya tiada pula yang menghubungi saya ataupun Rashidi terlebih dahulu bertanyakan hal ini. Tiba-tiba sudah keluar cerita sebegini serta perkara seperti perkahwinan bukanlah sesuatu yang boleh dipandang remeh.

"Kalau anda menonton sendiri filem Untuk Tiga Hari, pasti anda akan jelas dengan situasi yang berlaku di antara Ujie serta Affin dalam adegan itu."

Rashidi dalam kenyataanya di dalam akhbar telah menjelaskan status perkara tersebut setelah berbincang dengan peguam syariahnya. Menurutnya, dia tidak perlu bagi merujuk kepada jabatan agama kerana tiada isu cerai yang timbul seperti yang didakwa. - Info Artis @ forblogger.net

5.0

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan