Nuffnang

Khamis, 14 Februari 2013

Gambit Saifullah - Google Blog Search

Gambit Saifullah - Google Blog Search


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Gambit Saifullah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jan 2013 09:04 PM PST


BLOG-BLOG HIBURAN: <b>Gambit Saifullah</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2013 09:03 PM PST


<b>Gambit Saifullah</b> Mahu Perbaiki Skil PR

Posted: 08 Aug 2012 05:00 AM PDT

berita | Tempatan

KUALA LUMPUR, 8 OGOS 2012: Tidak semua selebriti tempatan dikurniakan skil komunikasi dan PR (public relations) yang bagus dan aktor serta pengarah Gambit Saifullah turut merasai kekurangan diri yang ada pada dirinya itu.

Atas sebab itu, dia tidak menafikan bahawa adakalanya segelintir pihak menganggap dia seorang yang sukar didekati atau sedikit sombong.

"Sebenarnya saya bukanlah macam itu pun. Malah, kalau saya dah mula cakap, saya akan cakap. Macam yang saya buat dengan awak sekarang ini (penulis). Tapi, ianya turut bergantung kepada keadaan. Ada masanya saya lebih suka meninjau keadaan terlebih dulu.

"Namun, saya tidak nafikan saya lebih suka bekerja dan berikan tumpuan terhadap kerja saya. Saya lebih suka berada di belakang tabir dan urusan tentang PR dilakukan orang lain," katanya kepada portal Murai.

Pun begitu, Gambit Saifullah mengakui dia terpaksa memperbaiki kekurangan dirinya itu di dalam skil komunikasi dan PR demi kebaikan dirinya.

Atas sebab itu, Gambit Saifullah sanggup menggunakan khidmat Lina Merican iaitu bekas pengurus Awal Ashaari untuk menguruskan kerjaya seninya. Malah Gambit juga telah melantik beberapa rakan dalam dunia hiburan untuk melatihnya dalam skil komunikasi dan PR.

EKSKLUSIF: <b>Gambit Saifullah</b> Sekampung Dengan Khairul Fahmi <b>...</b>

Posted: 20 Aug 2012 10:17 AM PDT

KUALA LUMPUR: Pengarah, pelakon dan produser muda tempatan, Gambit Saifullah akan tampil dengan hasil kerja terbaru melalui syarikat produksinya Eightball Productions Sdn Bhd iaitu program Nusantara Raya yang bakal ditayangkan di Astro, Aidilfitri nanti. Ramai yang ingin mengetahui perkembangan terbaru artis berbakat besar ini namun dia kadangkala seperti tidak kisah tentang publisiti dan lebih mementingkan kerja yang ingin dihasilkannya. Bercakap mengenai Aidilfitri yang bakal menjelang, Gambit akan pulang ke Kelantan Syawal ini.

"InsyaAllah tahun ini saya akan pulang beraya ke kampung sebelah ibu saya iaitu di Kelantan. Kesempatan ini mungkin saya akan ambil untuk beraya bersama bintang bagi program Nusantara Raya iaitu Khairul Fahmi Che Mat kerana kami sekampung. "Setelah sama-sama berada dalam dunia glamor barulah kami tahu yang kami sekampung," ujarnya yang ditemui di majlis tayangan program Aidilfitri Astro di Damansara baru-baru ini.

baca lagi Klik TAJUK ENTRI ni
Bagi mereka yang tertanya-tanya mana perginya Gambit, dia menjelaskan bahawa dia sering melancong dan berada diluar negara samada atas urusan kerja mahupun bercuti. "Mungkin ramai juga tahu saya memang sering terbang kesana-kemari atas urusan kerja. Tetapi ada juga yang saya selitkan dengan bercuti. Saya meminati rancangan travelogue dan jika berkesempatan saya akan melawat lokasi yang saya rasakan ada potensi untuk adakan penggambaran atau sebarang projek ditempat itu.

"Saya masih berlakon cuma ramai yang mendengar saya banyak mengarah dan mengacara. Untuk Nusantara Raya ini saya akan memberikan penonton gambaran jelas kehidupan dan aktivit seharian Safee Sali yang menyarungkan jersey Pelita Jaya FC di Indonesia. "Setiap aktiviti yang dilakukannya saya akan turut serta termasuklah ketika berlatih, masa lapangnya dan pelbagai lagi, jadi jangan lupa untuk menonton Nusantara Raya pada Aidilfitri ini,"jelas Gambit mengenai aktiviti seninya sekarang.

<b>Gambit Saifullah</b> Tak Maki Aku!

Posted: 08 Jun 2011 02:48 AM PDT

Dunia BLOGGER sekali lagi digemparkan dengan kemarahan Gambit Saifullah!
Yup! Last time, AC Mizal bengang ngan BLOGGER neyh.. AC Mizal hanya menasihatkan supaya BLOGGER berjaga-jaga je dengan post-post mereka..
Hah, Sekarang, darah muda yang bengang ngan korang semua.. Memang dapat hadiah makian la korang!
Jangan pulak semua BLOGGER terasa.. Gambit hanya menujukan kepada mereka yang berkenaan je!
Bukan kamu! Bukan saya! Bukan anda!
Tapi, mereka yang lantang mengkritik Video clip nyanyian Prema Yin yang dibuatnya..
Actually, saya neyh BLOGGER di atas pagar.. Saya tak nak lah amek tau pasal itu semua! Tapi, rasanya.. Saya juga perlu memberi sedikit pendedahan kepada member-member BLOGGER lain..
Ya la beb! Nanti dorang terikut kelakuan BLOGGER yang suka jaga tepi kain orang, amcam? Nanti kena saman, amcam? 
Memang kita semua bebas memberikan pendapat dan kebebasan bersuara memang termaktub dalam perlembagaan..
Tapi, kena tengok jugak apa yang kita suarakan tuh!
Saya menyelami dunia BLOGGER neyh untuk berkongsi pendapat dan memberikan info yang menarik kepada pembaca dan kalau boleh, menyedarkan pembaca..
Di samping berkongsi pengalaman hidup, saya juga berkongsi semua yang saya rasa perlu dikongsikan..
Yup, kisah hidup kita, siapa nak baca? Come on la beb! Even kita bukan artis, kita ada member-member yang nak baca..
So, tak salah nak kongsikan kisah hidup kita..
Bukan nak beri info yang merapu dan membuat orang lain bengang..
Sebelum tuh, korang saksikan video clip yang Gambit buat.. Video clip nyanyian Prema Yin tu dikatakan terlalu menghairahkan dan kurang sesuai dengan budaya rakyat Malaysia..
Okay, mengikut pengamatan saya, sungguh, terdapat babak-babak yang agak kurang sesuai untuk kanak-kanak..
Kalo orang dewasa, relax je la kot..
Pendapat saya mengatakan, Gambit membuat clip yang sedemikian untuk memecahkan pasaran antarabangsa..
Kita sibuk-sibuk kritik buatan Malaysia.. Buatan barat yang mengisi HITZ dan MTV tuh yang menari macam lipas kudung dedah sana, dedah sini, kita suka pulak..
Ya la.. Dia orang Malaysia.. Saudara kita.. Kita patut bagi nasihat..
Bagi nasihat kat diri sendiri dulu.. Jangan tengok benda-benda 18SX..
Ada bran?
Dalam hal neyh, kita tak boleh nak salahkan Gambit sorang je..
Orang yang kritik patut memberikan kritikan yang bermanfaat.. 
Patut menggunakan cara yang berhemah dan berkesan agar Gambit terus berkarya dan berhati-hati dalam setiap karyanya..
Ini tak, dah la dia panas membakar, yang korang simbah ngan gasoline apesal?
Bukan senang nak berkarya kat negara islam neyh.. Ada adengan lucah sikit, dah gempar satu negara..
Saya bukan nak cakap apa.. Kadang-kadang, ada orang Malaysia neyh terlalu paranoid..
Itu tak boleh, ini tak boleh, ape pun tak boleh!
Tapi, tak nak ukur baju di badan sendiri.. Tak nak cermin diri sendiri..
Kesalahan orang, semua dia nak cari.. Kesalahan sendiri, buat-buat lupa..
Nasihat la baik-baik.. Jangan marah-marah.. Saya yakin, kalo kita bagi dia nasihat yang baik, dia akan terima dengan hati terbuka..
Banyak pulak mamat neyh merapu..
Itu la susahnya kalo tengah marah, di batu apikan lagi..
So, kepada member-member BLOGGER yang masih berada di landasan yang betul, jangan bersedih..
Korang teruskan BLOGGING dan kongsikan ilmu dan benda yang bermanfaat kepada pembaca anda..
Jangan termakan hasutan Syaitan BLOGGER okay!
Alamak, apesal aku tertaip Syaitan BLOGGER?
Lu Pikir La Sendiri!
Hope Gambit Saifullah segera berubah.. Semoga dapat belajar menepis krtikan dengan lebih bijak lagi..
BLOGGER-BLOGGER yang berkenaan pulak, hope anda dapat memberikan kritikan dengan cara berhemah..
"Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka berusaha untuk mengubah nasib mereka.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan